Наступний чай зі списку тайванських улунів нашого СП, про який поговоримо далі Дун Фан Мей Жень Пен Фен Улун, Бай Хао Улун, Формоза Улун, Дун Фан Мей Жень, Орієнтал Бюті, Східна Красуня. Все це назви одного і того ж знаменитого улуна з острова Тайвань. Це один з найдорожчих і рідкісних на Тайвані чаїв з самої півночі острова. Він користується великою популярністю у місцевих знавців і практично не експортується. Наприкінці XIX-го століття якийсь британський чайний комерсант підніс Дун Фан Мей Жень в подарунок королеві Вікторії. У завареному виді він виглядав дуже ефектно, тим більше, що був поданий її величності в кришталевому бокалі. Королева скуштувала чай, оцінила його високі смакові якості і назвала його «Oriental Beauty» («Східна краса» або «Східна красуня»). Щороку в червні фермери чекають чайну зеленокрилу цикаду(фу чень цзи або Nephotettix apicalis cincticeps), яка повинна покусати чайне листя. Її популяція залежить від погоди та інших умов - якщо, наприклад, використовувати пестициди і неприємні їй добрива, вона перейде на сусідню плантацію. Під дією слини цикади, що містить ферменти, і кисню в листі починається процес ферментації ще на кущі. Для захисту лист починає виробляти підвищену кількість поліфенолів і танінів, а так само деякі антитіла (хоча механізм їх утворення до кінця не вивчений). Так листом виробляється фітоалексин і вважається, що саме він відповідає за багатий фруктовий аромат, який чай набуває згодом. В процесі виробництва листя проходять ферментацію двічі. Сировину обертають в тканину і кладуть спочатку в бамбукові кошики, а потім в бляшані посудини, зволоживши згортки. Після цього відбувається сушка. Серед напівферментованих улунів Дун Фан Мей Жень має найвищу ступінь ферментації: зазвичай вона становить 60%, але зустрічаються зразки з показниками до 85 %. Аромат сухої заварки - яскравий, мускатний, з відтінками квітів і вина. Смак насичений, тонкий, медово-квітковий з нотками легкої перчинки. За щільністю, смаком і ароматом він близький до червоних чаїв, але в той же час відрізняється свіжістю і характерною кислинкою в післясмаку, що пояснюється наявністю в зборі бруньок. Таке поєднання створює відчуття купажу білого і червоного чаю. До речі, вважається, що цей чай - прабатько знаменитих Дарджилінгів і саме з Тайваню в Гімалаї прийшла технологія виробництва чаю (правда, вже без чайних цикад).
Сьогодні поговоримо про ще один чай зі списку тайванських улунів нашого СП Си Цзи Чунь Лі Чай Юань (Lee Chai Yuan), який створив цей сорт, вирішив не давати йому ім'я за назвою плантації, на якій той був виведений - «Dа To Hwei» (в перекладі - «Велика голова Хвей»). Щоб підкреслити по-весняному насичений смак і яскравий квітковий аромат, він назвав його Си Цзи Чунь, що означає - «весна чотирьох сезонів». Справа в тому, що завдяки своїй стійкості, властивої більшості гібридів, і унікальним кліматичним умовам Тайваню, урожай цього улуна, як правило, знімається чотири рази на рік. Всі збори гарні по-своєму: зимовий і весняний - відрізняє нота коричного дерева в ароматі та смаку, для літніх і осінніх - характерна легка терпкість. Кращим вважається осінній. Цікаво що збір будь-якого сезону за контрастом з основним смаком має солодкуватий присмак. Си Цзи Чунь вирощується на висоті 200-500 метрів на перевалі Сунбай в повіті Наньтоу і багато в чому схожий на свого острівного брата - Дун Дін. Так само як і той, завдяки відмінним від материкових умов, він має низку характеристик, властивих тайванським чаям. Він багатий ефірними маслами, що заспокійливо діють на організм. У ньому так само багато вітамінів і антиоксидантів. Правда, ступінь його ферментації трохи вища - приблизно 45%, а ось прожарка - слабша. Можлива різниця обумовлена тим, з якого схилу, на якій висоті і в який час року був здійснений збір та, звичайно, як він був оброблений в процесі виробництва, але в цілому його вплив на організм - м'який і освіжаючий. Для більш повного розкриття Си Цзи Чуня його переважно заварюють в гайванях або в чайнику з ісінської глини, в ідеалі - окремого, що використовується лише для тайваньських чаїв. Ну і для повноти картини подивіться відео від чайного експерта і любителя чайних експериментів Дениса Шумакова.
Четвертий і останній тайванський улун в списку нашої СП А Лі Шань Улун А Лі Шань (Улун з гори Алішань) є одним з п'яти най-знаменитіших чаїв Тайваню. Красою напою, формою чайного листя, мінливістю смаку і аромату цей чай дарує справжнє задоволення при його вживанні. Серед інших тайваньських улунів він славиться своїм сильним і надзвичайно приємним і стійким ароматом. Особливі технології виготовлення дозволяють зберігати цей аромат протягом довгого часу. Так само як і Дун Дін А Лі Шань відноситься до острівних гірських улунів.Свою назву сорт отримав від гори A Лі Шань (гори А Лі), яка знаходиться майже в географічному центрі Тайваню - в тому місці, де центральну частину острова перетинає північний тропік. Гора A Лі Шань входить до складу т.зв. Тайвань Шань - гірського хребта, що тягнеться з півночі на південь. Гори досягають у висоту 2500 м. Улунський чай вирощується тут на середній висоті 1500 м., що для материкового Китаю вважається граничними висотами вирощування улуна. На Тайвані ж деякі чайні сади - A Лі Шань, У Ше Ча - розташовані на висотах 2200-2600-2800 м., що робить тайванський чай найвисокогірнішим чаєм світу. Конкуренцію йому тут можуть скласти тільки найпівнічніші сади Дарджилінга в індійській Бенгалії. Чай має неповторний аромат, м'який і запашний смак. В якості сировини для нього беруть чайний черешок, два-три верхніх листа, які щільно скручують в кульку розміром 6-8 міліметрів. Важко повірити, що в цих горошинах скручені цілі верхівки пагонів чайного куща - хоча черешки цих пагонів добре помітні. Ці горошини-чаїнки дуже химерно пофарбовані в приглушено-зелені кольори. Найбільш цінним є A Лі Шань раннього весняного збору. А Лі Шань - надзвичайно популярна серед туристів мальовнича місцевість острова Тайвань. Серед місцевих визначних пам'яток - скелясті гори, водоспади і знаменита лісова залізниця. Це місце, де бувають найгарніші світанки та заходи сонця на всьому острові Тайвань, за красу названому португальцями «Формоза» - прекрасний. За останні десятиліття до цих «візитних карток» А Лі Шань додався також і місцевий чай. Подібно до багатьох інших місць Тайваню тут в основному виготовляють слабо-ферментованний улун сферичної скрутки. Однак, на відміну від Лішань, Шань Лінь Сі, Та Ліна і Дун Діна, де вирощують кущі сорту Цін Сін Улун, на плантаціях А Лі Шань вирощують в основному сорт Цзінь Сюань (вогняна квітка), характерний «молочними» нотками в ароматі. Винятковий клімат гір відбивається на смаку і ароматі цього знаменитого чаю. Цілорічний туман, різниця між денною та нічною температурою і заломлені промені сонця. Всі ці умови впливають на чайний кущ, що володіє унікальними властивостями. Місцевий клімат обумовлює повільний ріст листя і високий вміст в них пектину, що надає чаю Алішань неповторний карамельний аромат, так знайомий шанувальникам молочного улуна. Варто зауважити, що ці гори є національним заповідником, який знаходиться під державною охороною. Теорія про те, що найякісніший чай росте тільки в найкрасивіших місцях, тут знову знаходить своє підтвердження, так як місцеві пейзажі дивують своєю вишуканістю. Гірське розріджене повітря, різкі температурні коливання, верхівки гір з плантаціями чайних кущів в хмарному тумані, поява вранці сонячних променів, поступове прогрівання повітря - все це розкривається в чаї, приготованому з листя, яке росте на горі A Лі Шань. Букет ароматів А Лі Шань тонкий, але добре відчувається. Цей прекрасно збалансований чай поєднує в собі свіжі аромати квітучої гірської луки з медовими відтінками, соковиті запахи ягідної галявини, лісову прохолоду і теплі хлібні аромати. А Лі Шань Улун характерний помірно солодким смаком з особливими вершково-молочними нотками, з легкою гіркуватістю, яка є властивою цьому напою завдяки особливій технології виготовлення. Часто в смаку присутня солодкість, яка більш чітко проявляється в післясмаку і тримається довго. Легкість, яку викликає аромат цього чаю, наповнює все тіло надовго. Настій чаю - ніжного, близького до медового, блідо-золотистого кольору. Іноді відтінок наближається до оливкового, іноді до жовтого. Жовтий колір настою означає, що чай обсмажувався.
Чайний марафон "Я люблю Менку!" 9. Шу пуер Менку Гунтін Сяо Бін (мінімлинець) Рік в-ва - 2010 (дата на обгортці - 28.04.2010) Вага - 125 г Дегустаційні замітки Сьогодні дегустуємо семирічний шу пуер від Менку. Аромат млинця густий, солодкий, дуже приємний. Шматочок шу пуеру відколюється легко, пресовка не дуже щільна. Листочки дрібні з великою кількістю бруньок, як і повинно бути в гунтіні. Смак солодкий, ледь-ледь терпкуватий. Настій маслянистий, тягучий. Якщо перетримати в заварюванні, то настій стає темно-коричневого кольору. Смак робиться трохи терпкий, але це не псує загальне враження як про хороший якісний витриманий чай. Зараз в основному п'ю шени, тому, насолоджуючись цим чаєм, згадав свій "шушний період" чайного шляху, коли не було жодного дня без шу пуера. В шу пуерах я особисто не люблю надлишку "дерева" в смаку. В малому млинці шу від Менку в цьому плані все в порядку. Є кора, є кедровий горішок, все в гармонії і без перекосів. Хороший, добротний шу пуер. Зрештою, як і вся продукція від фабрики Шуанцзян Менку. Список продегустованих чаїв (марафон "Я люблю Менку"): 1. Шен пуер Менку Жунши - Весняні паростки 400 г (2007 рік) 2. Шен пуер Цяо Му Сяо Шен Бін 145 г (2013 рік) 3. Шен пуер Менку Цін Бін 400 г (2011 рік) 4. Шен пуер Дикий чай точа 100 г (2011 рік) 5. Шен пуер Весняний Чай Року Мавпи 100 г (2016 рік) 6. Шен пуер Менку Жунши Мінцянь Чунь Цзянь 100 г (2015 рік) 7. Шен пуер Менку Жунши Високогіргий Номер Один 400 г (2011 рік) 8. Шен пуер Менку Хао 400 г (2012 рік) 9. Шу пуер Менку Гунтін Сяо Бін 125 г (2010 рік) ______________________ Чайний калейдоскоп. Все про китайський чай.
На жаль, це раніше чи пізніше станеться Гляньте скільки археологи знаходять черепків. В мене час від часу теж б'ється чайний посуд, тому я люблю мати по кілька гайваньок, ситечок, чахаїв і багато різних піалок. Найстрашніше було, коли надумала політати кришка від мого ісінського чайника. Але, на щастя, обійшлося маленьким сколом. Серце тоді вискочило в п'ятки!
Отримав 1 кг чаю з самого Китаю! Мої улюблені шенчики від Менку Шен пуер Менку Жунши Мінцянь Чунь Цзянь 100 г (2015 рік) Шен пуер Весняний Чай Року Мавпи 100 г (2016 рік) Ура!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Дорогі чайні друзі! Поки ми очікуємо прибуття тайванських улунів і майбутніх дегустацій, хочу сьогодні анонсувати наступну спільну закупку. Як і планувалося раніше, це будуть червоні чаї. Їх буде 4-6 видів. З 1 жовтня до 1 листопада буде можливість долучитися до СП. Ну і нагадаю подальші плани: 1 листопада 2017 - червоні чаї 1 січня 2018 - шу пуери 1 березня 2018 - гуандунські улуни 1 травня 2018 - зелені і південно-фуцзяньські улуни 1 липня 2018 - білі, жовті, жасминові та інше.
Сьогодні сталася подія, яку я ще не можу до кінця усвідомити і пояснити. Всі, хто слідкує за темою, знає про моє захоплення шен пуерами, а особливо від чайної фабрики Шуанцзян Менку. 15 листопада 2016 року я розпочав чайний марафон "Я люблю Менку!", маючи за мету продегустувати якомога більше пуерів від цього виробника. Протягом року мені вдалося зібрати чималу колекцію чаю. Деякі шени стали раритетами і зникли з продажу. Більшість подорожчало. Але сьогодні чайний світ перевернувся! Старі шен пуери(2007-2012 р.р.) від Менку подорожчали одразу на 80-100%!!! Не знаю чи сміятися мені, чи плакати. З однієї сторони добре, що я маю дворічний запас шенів від Менку(6-7 кг). З другої сторони сумно, що тепер придбати і попробувати нові чаї буде майже нереально. Ось така історія. А може ще трохи почекати і почати продавати їх в Китай?
Це вони вже занадто. Так , чаї мали вийти зі статусу "гарячий напій" та зайняти своє почесне місце,але ж не переводити їх до товарів розкоші(
Мова йде лише про старі шени та шу від Менку. Але я знаю місця, де лежать гори смачного чаю по хороших цінах. Так що без чаю не залишимося.