Хай буде окрема тема Адже Венеція стала одним із тих місць, які каждий мандрівник мусить хоча б раз відвідати. В грудні і я поставив на карті відповідну галочку. І спробую розказати, як провести тут кілька днів не залишивши всі гроші. Отже, подорож сюди ми задумали одразу після минулорічної відпустки, яку відгуляли в травні. Було вирішено, що їдемо у Венецію. Грошей дуже нема, тому максимально дешево, але при цьому сердито, тобто ніяких хостелів чи кімнат в квартирі з господарями або іншими туристами. Ну, бо діло молоде Нам потрібен по-перше нормальний готель, по-друге якомога ближче до площі Сан-Марко, по-третє це має бути не "галопом по Європах", а кілька днів пожити в місті. Я вважаю, що з поставленими вимогами ми впоралися цілком. До речі, Венеція дуже потерпає від напливу власне тих одноденних туристів, яких завозять на екскурсію, пару годин поводять і везуть геть. Грошей вони практично не лишають, а от вільно пересуватися і фотографуватися заважають Нам однозначно не хотілося в натовпи туристів, тому подорож стали планувати на "несезон", якщо такий в Венеції взагалі є. Ми вирішили, що таким періодом мав би бути початок грудня. Відтак, на Букінгу підшукали готель Gorizia, три зірки, 200 метрів від Сан-Марко. 4 ночі обійшлися нам приблизно у 250 євро. Із них 28 євро - це туристичний збір (мешканці 3-зіркових готелів платять 3.50 євро за ніч). Готель - це була найбільша стаття витрат. При тому, що до подорожі було ще цілих півроку. Зазначу, що якщо у вас нема таких вимог до готелю, як у нас, то у Венеції дуже багато пропозицій за значно гуманніші гроші, як то хостели, кімнати в квартирах, готельні номери зі спільними санвузлами, або можна жити взагалі не на острові, а в Местре, фактично це материкова частина міста і у Венецію доїжджати автобусом. Переліт лоукостом Ізіджет Краків-Венеція-Краків обійшовся десь у 70 євро на двох. Квитки купували також за кілька місяців. До Кракова доїхали своїм автом, яке лишили під будинком у колєги, який там живе. До аеропорту громадським транспортом. Прилітали ми у аеропорт Марко Поло, який знаходиться поруч з Венецією. До речі, раджу, плануючи подорож, вибирати рейси саме до цього аеропорту. Адже другий аеропорт Тревізо знаходиться дуже далеко, добиратися від нього довго і доволі дорого. Увага, лайфхак. Все у Венеції заточено під те, щоб збрити з туриста якнайбільшу касу Наземний громадський транспорт тут коштує 1.5 євро. Це разовий квиток, який діє 75 хвилин. Для Європи це не висока ціна. Однак, на форумах я вичитав, що якщо ви їдете з аеропорту на острів або з острова в аеропорт, то ціна проїзду одразу зростає до 8 (!!!) євро. Галицька жаба моментально порахувала, що проїзд з аеропорту і назад нам мав би обійтися майже як переліт Нєєєє. І на тих же форумах знайшлося рішення: виходимо з аеропорту, йдемо одну зупинку пішки і далі вже їдемо до острова за 1.5 євро. Тож ми саме так і зробили. Від аеропорту до першої зупинки (Tessera) йти десь кілометр, 10 хвилин. Із них десь метрів 150 шматок, де нема тротуару, ну нічого, акуратно узбіччям пройшли, корона не впала Практично через дорогу від зупинки є тютюновий магазинчик, де я купив квитки. Автобус номер 5 ходить що 15 хвилин. До речі, досить багато людей юзають цей спосіб зекономити, дехто з валізами йшов нам назустріч. А на самій зупинці був помічений багажний возик з аеропорту Ну бо нащо платити за двох 16 , якщо можна заплатити 3 Дорога до острова займає десь півгодини. З материком острів з"єднує довгий міст, яким курсують автобуси і потяги. Як тільки міст закінчився, далі можна йти пішки або пересідати на водний транспорт, про який трохи далі. Ми вибрали варіант пішки. Туристів було справді не дуже багато, над містом висів величезний повний місяць, тож 30 хвилин до готелю за роззираннями на всі боки минули непомітно. На кожному містку ми зупинялися і забивали картки пам"яті смартфонів і фотоапарата всякою красою Заселившись в готель, одразу ж пішли до Сан-Марко і моря і гуляли до пізньої ночі. Туристів майже не бачили. Вся Венеція наша! Тож у нас було 4 ночі, і, фактично, не рахуючи дні прибуття і відбуття, 3 повних дні. Венеція насправді дуже чималеньке місто. Десь зо 6 кілометрів в діаметрі. При цьому це дуже дрібна павутина-лабіринт з десятків і десятків кілометрів вузеньких каналів і вуличок. Як побачити все? Я розбив острів на дві частини. Точніше розбив його Гранд-канал, а я сказав, що в перший день ми обходимо ту частину, що по західний бік, а наступного - східну. За ці два дні ми находили ногами десь поза 50 кілометрів. Намагалися охопити максимум вуличок і площ, зазирнути в кожен собор (їх тут тьма), що траплялися на шляху. В музеї не заходили (5-20 євро за вхід), на гондолах не плавали (100 євро за годину). Зате заходили в найвіддаленіші пролетарські райони, де живуть місцеві. Орієнтуватися іноді буває непросто, вулички дуже вузенькі, будівлі кількаповерхові, тож GPS дуже часто не ловить, не можеш визначити де ти знаходишся і куди тобі далі йти Так ми тими лабіринтами цілими днями лазили, погода видалася у ці два дні дуже сонячна і як на грудень тепла. Але подивившись потім на наш маршрут на трекері, зрозумів, що насправді навіть третину ми не побачили День перший День другий Знимок спершу робиш багато, потім око звикає до навколишнього середовища, сприймає його за норму і клацаєш все рідше Вдень туристів вже трохи було, але це все одно не натовпи. Навіть не так як у Львові на вихідні. Про харчування. У Венеції це теж може стати дуже суттєвою статтею витрат, якщо заходити в дорогі туристичні місця. Запросто можна лишити 200 євро з людини за обід. Нам таке не підходило Сніданок у нас був включений у вартість готелю. Сніданки були направду дуже смачнючі і ситні. Кави, чаї, прошуто, сири, всяка різна випічка, йогурти, набирай скільки зможеш з"їсти. Нам того і на день би вистачило, але з собою виносити не можна Сніданок впевнено тримав до обіду. Обідали ми в місті, намагаючись розпізнати місця, які відвідують місцеві. Раз зайшли в невеличку кафешку в пролетарському районі. Обідали поруч з місцевими роботягами в комбінезонах. Велика порція смачної пасти з м"ясом і келих вина десь в районі 10 євро. Ще раз обідали на острові Бурано, дружина замовила лазанью, а я вирішив ризикнути, замовив пасту із чорнилами каракатиці. Виглядає воно страшно. Але смакує дуже добре З вином вийшло близько 40 євро на двох, включно з обслуговуванням. До речі, в кожному закладі окремою графою йде плата за обслуговування. Може складати від 2 до 5 і більше євро з особи. Меню зазвичай висять на вулиці, можна подивитися скільки що коштує і вибрати собі заклад по кишені. Багато де бачили, що люди не сідають за столик, а п"ють вино чи пиво і їдять якісь закуски стоячи. В такому випадку, якщо ти не сідаєш за столик, плата за обслуговування не включається в рахунок. Ота оплата за обслуговування нас збила трохи з толку, коли ми розраховувалися. Ми вирішили, раз з нас уже беруть ті кілька євро, то чайових лишати не потрібно. Тож може нам в спину і дивилися косо, але чайових ми ніде так і не лишали Досі не знаю, чи це ок. Крім того харчуватися можна вуличним фастфудом. Тут багато де продають смачну піцу і випічку, а ще всякі брускетто та інші смаколики. Великий слайс піци в середньому 3 Євро. Ось такі канапочки по 1 євро і стакан вина за 1.50 можна взяти в невеличких вуличних наливайках. Біля таких точок крутяться місцеві мешканці і студенти, столиків там нема, тож обсідають з тим навколишні сходи і лавочки або все, що може слугувати за стіл, та спілкуються про своє венеційське життя-буття. Дуже смачно. Ще їжу можна купувати в супермаркетах. Найбільша мережа COOP , ціни, тут як у всій Європі. В нас в номері був невеличкий холодильник, тож ми набирали собі на вечір сирів та прошуто і під вино дивилися серіал "Друзі" Третій день ми виділили на острови Мурано, Бурано і цвинтар Сан-Мішель, так званий Острів Мертвих. Для цього були придбані два добових абонементи на вапоретто. Вапоретто то така маршрутка, яка плаває по воді. Квиток коштує 20 євро, дійсний 24 години з моменту валідації. Бонус від такого способу переміщення - ти можеш подивитися на Венецію збоку, адже катер обходить фактично весь острів. Ось наш маршрут у третій день. Тільки мені здається, що Венеція ставить нам лайк? ))) Мурано і Бурано це два острови на віддалі декількох кілометрів від Венеції, кожен з яких це фактично міні-Венеція, щоправда із певними своїми особливостями. Дуже мімімішні і симпатичні. Мурано славиться своїм склом, тут гарна архітектура, собори, площі. А ще похилені вежі. До речі, вони тут і на островах і на основній Венеції. Їх дуже багато. На Бурано головна фішка, безперечно, кольрові будиночки. Дуже яскрааве і позитивне враження залишив острів, не дивлячись на те, що погода того дня була холодна і дощова. І тут теж падають дзвіниці... А ще вперше за кілька днів ми побачили... наземні транспортні засоби! Це були велосипеди У Венеції ровером їздити заборонено. А тут це основний засіб пересування. Сен-Мішель - старий острів-цвинтар, де поховані купа багатіїв і знаменитостей. Ну, такоє, на декілька хвилин можна заїхати. Останнього дня вранці ми до автобуса вже не йшли пішки, а попливли на вапоретто, оскільки абонемент ще був чинний. Маршрут пролягав Гранд-каналом, з якого Венеція теж дуже гарна. Гранд-канал - це фактично головний проспект міста, сюди виходять фасади багатьох видатних будівель і взагалі відкриваються чудові краєвиди. В аеропорт їхали так само по 1.5 євро до Тессери і далі кілометр пішки. Ось така вийшла подорож. Сумарно ми витратили десь 500 євро. Хтось скаже, що за ті гроші можна було в Єгипет на тиждень злітати, але то не наш формат Ну, і як на декілька днів у Венеції в тризірковому готелі, я вважаю, доволі бюджетно. А вражень і романтики то взагалі на мільйон! На фото з літака венеція по центру кадру. Бачите острів, з"єднаний з материком доооовгим мостом? Їдьте у Венецію і розповідайте, якою її побачили ви. Їдьте, бо невідомо скільки воно ще простоїть, виглядає все насправді дуже старим.
Дуже інформативно і корисно. Як тільки ви стільки пробігли? Молодці. Відпочинок в Єгипті, я теж вважаю, нудний вже через 3 дні. Екскурсії там зараз небезпечні, Каїр грязний, а біля пирамід смердять верблюжачі екскременти). Тільки море красиве.
Ну от, тепер сиджу і хочу... А чи є сенс? Ми у Варшаві в які заходили - тільки фотографувалися, бо не знаючи нормально мови що там прочитаєш? Ото тільки де з Мануром ходили, та він розповідав. До речі, про мову. Якою мовою з вами в готелі розмовляли? А ви з ними? А у транспорті? А в кафе для місцевих? Мені здалося, що там майже немає дерев. То так? А вода у каналі чиста чи так собі? В ній нічого не плаває, недопалки, наприклад, або риба? Там на якомусь фото хтось одежу намагається сушити. Цікаво, чи виходить при такій вологості? Чи не дуже там і волого? А як визначали в який бік треба йти? Чому? Прикольно Цікаво, із господарями узгоджують колір? І з яким інтервалом вона курсує? Ну і головне питання: яке кодове слово треба знати, щоб вкласти 61 фото в одному дописі?!
всюди англійська, персонал в готелі, касири в супермаркетах, офіціанти в кафе взагалі в Європі всюди можна порозумітися англійською, і чим далі на захід, тим легше, починаючи від Польщі Дерава є на площах. Багато скверів поза центром. А ще є великий парк Сади Бієнале. В тому районі практично нема каналів, коли опиняєшся тут, то навіть забуваєш, що ти у Венеції візуально чиста і ми практично не чули смороду, на який дехто нарікає. Буквально пару місць було таких з застояною водою, що було чути неприємний запах, але загалом того нема гугл мапс на смартфоні дуже тісно, вузенькі вулички, багато народу ходить. А ще містки один за другим. Це просто нереально їздити на ровері. так господарі, очевидно, і малюють. Це приватна власність 15-20 хвтилин, здається, може і 10. Це основний засіб пересування в місті. Разовий квиток, до речі, коштує 7 євро. Тому якщо плануєш кілька переміщень, то краще брати добовий за 20 логін martini а пароль я не скажу )))
Ну я навіть не знаю, що розповідати, бо моя розповідь би дуже не відрізнялась. Додам таку штуку - ціна на симпатичних тортиках означає ціну за 100 грам, не за штуку, будьмо уважні А інакше заздрю, бо у Венеції була завжди в сезон, і моя мрія поїхати, наприклад, у листопаді, все ще не збулася.
А знайти квартиру можна? З плиткою, холодильником, з набором: сіль, перець, цукІр, кава, чай, макарони. Ну як у Львові? Тоді на їжі можна було б зекономити, взяти з відро бульби здому
Авжеж, можна зняти апартаменти і смажити бульбу на кухні. Ми, власне, доволі часто надаємо перевагу апартаментам, вони зазвичай дешевші, ніж готелі. Я читав, що можна за дуже гуманні гроші зняти квартиру у передмісті, у тій же Тессері наприклад (біля аеропорту). Ну, але ми хотіли по-богатому, центр, а там квартири були дорожчі