Це інша тема розмови, про неї писав у іншій темі, нервує мене такий менталітет: поганий, краде, але не пустити нового, щоб не крав ще більше. Ну і деякі пенсіонери будуть тішитись, бо десь новий ліхтар і десь нові вікна, який хороший мер.
На жаль, проявляється таке не тільки тут, допустим, піде на вибори молодий, з кількома дипломами, хорошими рекомендаціями і перспективою і старпер, довго вже при владі був, багато поганого натворив, але перед виборами поставить якісь качелі перед якимось домом, вікно у якійсь школі чи організує автобус і повезуть охочих на якусь прощу і вже будуть ойкання: "Який файний, краде, але і нам щось дав", не складно здогадатись, хто переможе на виборах і буде красти далі, маючи відчуття безкарності.
Блокада вивела на поверхню одну з найбільших афер в сучасній енергетиці, — Підлісецький Чи працює Роттердам? Детально зупинятись на питанні формули “Роттердам +” не буду. Дам лише висновок. Працювала і працює, бо ввели Постановою НКРЕКП 03.03.2106 року і ніхто до сьогодні її не відміняв. Чи заробили на цьому? Заробили і то багато. А заплатив кожен українець. На пальцях і я пояснював, а останнім часом доступно все описав Андрій Герус. Блокада окупованих територій зробила всіх нас спеціалістами. Вона вивела на поверхню усю брехню, та одну з найбільших афер в сучасній енергетиці. Якщо б не блокада, то зараз спокійно би запровадили вже іншу формулу, яка би давала можливість покривати ще більшу вартість вугілля і не звітувати за попередній рік. Вугілля далі б возили з окупованого Донбасу та фінансували таким чином колаборантів та російських окупантів. А чергові підняття тарифів та цін мотивували б війною, необхідністю реформ, недофінансуванням галузі… Що далі? Який вихід? Блокада зобов’язала всіх спеціалістів, а особливо уряд об’єктивно подивитись на енергетику. Не ставити її в кінці дискусій, а на початок. Одна з функцій держави – забезпечення надійного та якісного електропостачання за найбільш ефективними цінами. Чи було надійним електропостачання останні роки – плюс/мінус так, чи були ціни ефективні виходячи із реалій наявних потужностей – сумнівно. Ми маємо надлишок генеруючих потужностей, зношені неефективні блоки на станціях, корупцію при визначенні ціни як на ресурси так і на кінцеву продукцію, ми не маємо ринку електроенергії, ми не маємо незалежного професійного регулятора. Виробники через свої корупційні зв’язки добиваються встановлення цін та тарифів на свою діяльність, а кожен українець як покупець безальтернативно має все це оплатити. Що робити: 1. Провести аудит усіх генеруючих потужностей. Чи потрібно підтримувати неефективну генерацію, яка вимагає надзусиль та коштів на її функціонування? 2. Знайти заміну неефективним джерелам теплопостачання (в багатьох містах теплова генерація працює лише задля теплопостачання). Чи немає більш ефективних способів опалення міст? 3. Пошук альтернативних джерел постачання вугілля. Ми не можемо бути в безпеці, коли джерело поставки на окупованій тариторії та контролюється країною агресором! 4. Забезпечити найбільш ефективне використання атомної генерації з можливістю підвищення її виробітку через модернізацію разом з цим запровадження сучасних маневруючих потужностей. На короткотермінову перспективу у рік-два ми зможемо зменшити потребу у вугіллі дефіцитної антрацитної групи майже на половину до 5 тис.тон на рік, а цей обсяг вже підйомний для наших портів. Кошти на придбання цього вугілля були передбачені у 2016 році тому не вимагають чергового підняття ціни на електроенергію. ДТЕК та Центренерго зобов’язані справитись та здійснювати таку закупівлю. Якщо ж знову буде сказано, що коштів немає на придбання вугілля, тоді це буде твердженням, що метою Роттердам + було отримання надприбутків генерацією, а не диверсифікація поставок. А за це треба нести відповідальність. Політичну, кримінальну, а також відповідальність власністю. Лев Підлісецький
Я вже не раз писав. Я - за блокаду, але то має бути врегульовано законом і блокувати повинні державні структури, а не невідомо хто. Все це має контролюватися державою.