Про перспективи поширення буддизму

Тема у розділі 'Релігії народів світу', створена користувачем D.M., 5 сер 2007.

  1. Калиниченко

    Калиниченко Well-Known Member

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    Костя виконував не тільки пісні БГ, а дещо й своє. БГ – це складне, багатозначне, малозрозуміле і трохи загадкове явище. Просто він має талант, і все тут,а талант - від Бога, але по-моєму, гординею він не страждає. Мені повезло побувати на одному з його напівпідпільних концертів на приватній квартирі в середині застійних 80-х, це незабутнє і якесь світле дотепер враження, тоді ніхто про „тихе світло” не співав. В ті часи взнати, що „все в надежных руках” і що „когда я проснусь, я надеюсь, Ты будешь со мной”, а не з „любимою” партією з її ЦК і „родным” Політбюром, „и даже лично с товарищем…”, а щастя – поза портвейном чи „уходом в себя”(медитаціями) і що „дело не в деньгах и не в количестве женщин”, а „пепел твоих сигарет - это пепел империй” – це було певним відкриттям. Після „Ліліт”(1997) я БГ зовсім перестав розуміти і теперішню його творчість не сприймаю.
     
  2. vasili

    vasili Well-Known Member

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    "Каждый человек должен хранить в себе священный огонь безумия, а вести себя как нормальный". Думаю пане Клініченко ви мене тут зрозумієте...
    Власне своєю захопленостю БГ, та дописами в честь його, не буду псувати форум, бо вона однозначно була, як і в кожного Чернівецького художника чи письменника молодого покоління...нам подобалось послухати пісеньки раннього Борі, а потім він став патріотом Росії 91 рік і ми покинули його як ворога та професіонального алкоголіка та наркомана...
     
  3. Калиниченко

    Калиниченко Well-Known Member

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    Це не так важливо, головне не БГ, а те, що :” - Как же мы сможем жить без тебя? – Но мы с вами еще увидимся, дорогие, сказал Лев. – Неужели ты бываешь и у нас? – Да, ответил Аслан, – но у меня там другое имя, и вы должны научиться узнавать меня по нему… После того, как вы узнали меня здесь, вам легче увидеть будет меня там.”. Я радію, що багато чернівецьких слухало і розуміло БГ, але, він чітко сказав про себе: „Хозяин, моя вера слаба, но я слышал Добрую Весть. Хозяин, я никудышный фундамент, и, наверно, плохое весло”.
    А форум ви не зіпсуєте, навіть , якби й хотіли, бо це – акваріум, тут нічого і нікого випадкового немає, тут всі – свої.
    А тепер про буддизм, згідно його вчення особистість людини – це не щось визначене і цілісне, а всього-на-всього сполучення чи комбінація дхарм(це елементарні основи нашого минущого світу). Скандха- тимчасове скупчення дхарм, які утворюють особистість – це обманливе явище, вони, як океанські течії, проносяться у відвічному бутті, а закон карми керує їхнім рухом, для особистості не залишається місця, тому,згідно з буддизмом, нове життя одержує не особистість, а елементи, з яких складається життя, дхарми. Але все-таки, все що зробила скандха(тимчасове скупчення дхарм, що утворюють особистість), народжує певні наслідки, ці наслідки створюють наступні і т.д. Діють закони карми.”Я”, чи „душа”, чи „особистість” зникає безповоротно, але наслідки мого ж життя даються взнаки вічно. Кожне людське життя має таємничий звязок з попереднім завдяки кармі. З християнської точки зору, страждаюча людина платить за гріхи свого попередника, за чужі гріхи, оскільки „я” зникає безповоротно. Як пишуть буддисти, не душа переходить з одного тіла в інше, а тільки певний комплекс дхарм, що проявляється в даний час як одна особистість-ілюзія, після певного проміжку часу проявляється, як друга, третя, четверта, і так до безмежності, тобто нічого не перероджується, а проходить одвічна трасформація комплексу дхарм, щось подібне як в калейдоскопі утворюються нові фігури . Християнство вчить:”люби ближнього”, а в буддизмі це неможливо, бо любити немає кого і немає ким.
    "Воистину и тут, и там только имя и форма,
    И нет ни живого существа, ни человека,
    Пусты они и устроены, как марионетки;
    Груда страданий, как куча дерева и соломы" – це рядки з буддистської поезії.

    В філософскій системі буддизму моральність людини не може знайти собі послідовного виправдання.
     
  4. D.M.

    D.M. Well-Known Member

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    От якраз про ці дхарми я не дуже врубуюсь у філософію буддизму. Я розумію так, що вчення про ці дхарми відбиває деяку, я б сказав, "квазіфізичну" природу душі. Але з дхарм формується таки цілком реальна душа. Яким би не було походження душі, її існування та цілісність не викликає в мене ніякого сумніву, про що я вже згадував на гілці "Чи існує Бог?".

    Після смерті, за буддизмом, дхарми формують нову душу, яка за певними законами успадковує карму душі померлого. Якщо це справді нова душа, яка ідентичністю свого реального самовідчуття не є продовженням душі померлого, то я взагалі не бачу ніякого сенсу у практичній складовій буддизму; і тоді я скажу, що мені більше подобається індуїзм. Але більш схоже, що все-таки мається на увазі, що на рівні, так би мовити, чуттєвого досвіду, буддизм визнає перевтілення душ.

    Вибачте, якщо деякі слова я вжив таким чином, що дехто може неправильно їх зрозуміти. Тут задіяні речі, для яких не існує повноцінної термінології.
     
  5. Калиниченко

    Калиниченко Well-Known Member

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    Ці релігії, і індуїзм і буддизм визнають перевтілення душ, але вважають це перевтілення злом, і намагаються всіми засобами досягти спасіння від цих постійних перероджень, індуїсти - злиттям з Брахманом(взагалі індуїзм має багато течій,всіх їх охарактеризувати важко), частинкою якого є людська душа, а буддисти - досягненням нірвани за допомогою практикування буддизму(правильна поведінка, мудрість, медитація,вшанування Будди). Дхарми(взагалі-то це слово має багато значень) - це миттєві точечні енергії динамічного буття,якби цеглинки свідомості і всесвіту, вони бувають "добрими" і "недобрими", і чим людина більше практикує шлях Будди, добрих дхарм стає більше, але і це ще не мета, мета - взагалі припинити хвилювання дхарм, необхіно усвідомити, що не існує нічого - ні світу, ні Бога, ні душі, все це - ілюзія, і коли це усвідомлено,прийнято, досягається нірвана - стан ні буття, ні небуття, щось як постійне і вічне блаженство. "Когда на небе грозовая туча как бы бьёт в барабан, а весь промежуток от неба до земли наполнен дождевыми потоками, - тогда монах в пещере предаётся самопогружению, и нет для него большей радости; на цветущих берегах рек, увенчанных лесами, сидит он, предаваясь самопогружению, и нет для него большей радости".В тому, що перероджена "душа" практично не є продовженням попередньої, є суперчністю і буддизму, і індуїзму. Але існує ще одна широко розповсюджена релігія - теософія - яка пропагує теорію про перевтілення душ і закон карми, але по-своєму. "Бессмертная суть человека, проявляясь на низших планах вселенной, проходя через длинный ряд изменяющихся личностей, то мужских, то женских, развивает в себе - благодаря разнообразию приобретенных опытов - два ясно различимые вида добродетелей. Все добродетели более мужественные, более энергичные, как храбрость, смелость, развиваются во время мужских воплощений. Добродетели более мягкие, нежные и в то же время более глубокие и сильные - плод женских воплощений" - тобто в теософів колесо сансари (для індуїстів і буддистів - зло і безвихідь) стає еволюцією людської душі, облагородженням, розвитком. Я не думаю, що буддизм з його суперечностями може мати якесь значне розповсюдження в Україні, а от теософські ідеї про реінкарнацію-еволюцію приймає навіть багато тих, хто називає себе християнами, не задумуючись, що ці ідеї абсолютно суперечать християнству і вченню Церкви, і вірою в реінкарнацію ставлять себе поза Церквою. Теософські ідеї зараз дуже широко розповсюджуються, особливо ЗМІ і книговидавцями. Воно й не дивно, бо метою теософії є створення "нової об"єднаної релігії", де і Будда, і Христос, і Магомет.
     
    • Подобається Подобається x 1
  6. Boris_Kiev

    Boris_Kiev Дуже важлива персона

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    Кожному – своє. Свого часу (в глухі роки застою, коли життя здавалося “тупіковим”), я познайомився з мудрою людиною (лікарем), який навчив мене основам йоги, глибокої релаксації і ще дечому. Причому на рівні “гімнастики для душі й тіла” – без філософсько-релігійного підгрунтя. З тих пір у мене дуже рідко псується настрій.
    Тільки років через 10 мені прокоментувала знайома кореянка – в чому сенс (в т.ч. філософський) тих практик і була приємно здовована, що європеєць навчає європейців на такому високому рівні.
    Я запитав мудрого лікаря – “а справді оте є тим-той тим-то ? Чому Ви під час навчання не розкрили багато цікавих, захоплюючих речей ?
    Він відповів: “Аналіз убиває насолоду”.

    Мене шокує, скільки людей або коригують свій настрій хімією, або лізуть до різних «стадних» клубів «групового вдосконалення».
    Мене шокує, у скількох новонавернених “ультраортодоксальних” християн неозброєним оком видно симптоматику істероневрозів та неврозів нав”язливих станів. А чого варті фразочки типу “тільки ми пізнали істину !”

    Про це можна довго сперечатися, але мені дуже імпонує позиція D.M. – самостійний пошук Істини буз зациклювання на якихось догмах. Ось так, по зернятках людина назбирає СВОЮ колекцію Мудрості. Успіхів Вам, D.M., на Вашому шляху самовдосконалення!
     
  7. Мих

    Мих Дуже важлива персона

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    для людей з судинно-серцевими захворюваннями напевно корисно, нє?
     
  8. Калиниченко

    Калиниченко Well-Known Member

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    Борисе, хай це вас не шокує, просто християни знають, де шукати Істину. Але дуже мало з тих, хто знає, де і в Кому шукати, насправді її шукають. Святий Єфрем Сирін пише: ”В лінощах і суєті провів я дні свої, в нечистих помислах прожив роки свої, і не помітив, як промайнули, не зчувся, як збігли вони – днів моїх поменшало, а беззаконь моїх побільшало. Що робитиму тоді, коли стануть навколо мене знайомі мої, які вважали мене благочестивим і шанували мене, тоді як всередині я був сповнений беззаконня і нечистоти, не пам”ятав про Господа, який бачить серце кожного...З милості Твоєї дай мені сльози, даруй смирення серцю моєму та очисти його, щоб стало воно храмом благодаті Твоєї”. Так усвідомлював свій справжній стан святий Єфрем. Той, хто каже:”Тільки ми пізнали істину”, Істини ще далеко не пізнав. Хто недавно прийняв Христа, той ще на самому початку шляху, біля самого входу, не судіть їх строго, це мине. А взагалі, кожен, хто щиро шукає Істину, знайде її. "Радости тем, кто ищет, мужества тем, кто спит..."

    Так само корисно, як гільйотина є засобом від головного болю. Деякі школи буддизму практикують для досягнення нірвани саме справжнє самогубство – відмова від їжі, питва, безперервна медитація і спеціально зроблена удавка на шию, що поступово її стискує по мірі ослаблення організму медитуючого монаха.
     
    • Подобається Подобається x 2
  9. Boris_Kiev

    Boris_Kiev Дуже важлива персона

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    1. http://forum.lvivport.com/showpost.php?p=90205&postcount=46

    2. Щодо практик медитуючих буддистів ... пам"ятаєте таку пісеньку:
    "Но тот же алкаш мне сказал после дЕльца,
    что пьют они кровь христианских младенцев..." (щоправда, там мова йшла про євреїв).

    Не треба тут постити страшилки.

    Пане Калиниченко, на мій погляд - сумнівно шукати ІСТИНУ у вченні, яке відкинуло (причому кілька століть тому, завважте!) ключове поняття - реінкарнації ?
    Особисто мені це вже нагадує серію "для чайників", вибачте.
     
  10. Мих

    Мих Дуже важлива персона

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму


    Бачите, Борисе, не завжди корисно шукати самому дорогу до істини, бо ця дорога може довести до самогубства, як буддиського монаха. А взагалі, не варто самому все починати з чистого листка, бо життя не вистарчить, то як би я зараз відкинув всю фізику і почав з самого початку, але сам - не далеко зайду.
    У мене таке враження, що у світі вже давно все перепробувано, перероблено, передумано і нічого нового вже нема у духовному сенсі.
     
  11. Boris_Kiev

    Boris_Kiev Дуже важлива персона

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    Миху, дякую. але я не хочу прив"язуватися до тих чи інших догм. "Я сам по собі". Це така "формула".
     
  12. Мих

    Мих Дуже важлива персона

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму


    Розумію. Розумію чому Ви так любите котів. :)
     
    • Подобається Подобається x 1
  13. Boris_Kiev

    Boris_Kiev Дуже важлива персона

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    Псів теж люблю. Виріс із алабаєм та німкенею.
    Мав би маєток - завів би сетерів, ретриверів, борзих :)
     
  14. Мих

    Мих Дуже важлива персона

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    А коні подобаються?
     
  15. Калиниченко

    Калиниченко Well-Known Member

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    Вчення про реінкарнацію ніколи не було ні в християнстві, ні в іудаїзмі. Правда, ідеолог теософів, Олена Реріх писала, що доктрина про перевтілення була відмінена на 5--му Вселенському соборі, а до того християни нібито вірили в цю язичницьку байку. На цьому соборі були осуджені вчення про передіснування душ, про одержання тіла душею як покарання, про перехід ангельських душ в людські тіла і ще єресі про загальне спасіння і про остаточне зникнення матеріального світу, але доктрина реінкарнації навіть не обговорювалась.Як перші християни ставились до ідеї реінкарнації, видно з уривка твору „Осміяння язичницьких філософів” Єрмія Філософа пр.200 р.: : "Одни утверждают, что душа переходит в тела трижды, другие назначают ей такое странствование в продолжение трех тысяч лет. Как назвать эти мнения? Не химерою ли, как мне кажется, или глупостию, или безумием, или нелепостию, или всем этим вместе?.. Такие превращения порождают во мне отвращение. То я бессмертен и радуюсь, то я смертен, и плачу. То разлагают меня на атомы, то меня делают зверем, или превращают в рыбу и я делаюсь братом дельфинов. Смотря на себя, я прихожу в ужас от своего тела, не знаю, как назвать его, человеком или собакой, или волком, или быком, или птицей, или змеем, или драконом, или химерой. Те философы превращают меня во всякого рода животных. Я плаваю, летаю, парю в воздухе пресмыкаюсь, бегаю, иду...”. В мене є уривки з творів св.Іринея Ліонського, Оригена, які заперечують і насміхаються з ідеї реінкарнації. В Церкві християнькій такого вчення ніколи не було. А ви, Борисе стверджуєте, що християнство відкинуло вчення про реінкарнацію тільки кілька століть тому, то поясніть, на чому грунтується ваше твердження, і яким, за вашою версією, це вчення було – індуїстським чи буддистським, бо вони сильно різняться, а в іудаїзмі цього вчення взагалі не було.
     
  16. Boris_Kiev

    Boris_Kiev Дуже важлива персона

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    Мені якось ішаки ближче :)
    А коні - для дружини. Див. http://forum.lvivport.com/showpost.php?p=94736&postcount=11
     
  17. Олена_ua

    Олена_ua Well-Known Member

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    От і я не розумію сенсу реінкарнації...
    Кому це треба ???
     
    • Подобається Подобається x 1
  18. Boris_Kiev

    Boris_Kiev Дуже важлива персона

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    Олено, невже словосполучення "вічне життя" більшість трактує "прямолінійно", як "репетитор" сказав ?
     
  19. Мих

    Мих Дуже важлива персона

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    Борисе, та чому репетитор? Якщо говорити про Біблію як авторитетну книгу, то там все описано, але якщо її не брати до уваги... то все по-іншому.
     
  20. Boris_Kiev

    Boris_Kiev Дуже важлива персона

    Відповідь: Про перспективи поширення буддизму

    Миху, я віддаю належне Вашим знанням Біблії, але саме з питання реінкарніції там є ряд суперечних місць.

    "Заборонив" це поняття Іператор Юстиніан (~ 527—565 ) з політичних, точніше, "адміністративних" міркувань - типу "якщо людині відміряно більше одного життя, то можна не поспішати вдосконалюватися, виконувати заповіді, біти законослухняними...
    Юстиніан використав віру як знаряддя для зміцнення СВОЄЇ влади, тому зібрав мікстуру з різних доктрин і течій, "оголосив" доктрину одного-єдиного життя і "протягнув" це через патриарший указ (заборону вчення Оригена).
     
а де твій аватар? :)