Про "Галицьку Жидівську кнайпу".

Тема у розділі 'Всяке різне', створена користувачем BoomBox, 6 лис 2008.

  1. Ворон

    Ворон ПТН ЗДХ

    А в анґлійській вживається слово жид (джу) і ніхто не ображається. Дивні шляхи лінґвістики. :dntknw:
     
    • Подобається Подобається x 1
  2. bora

    bora Well-Known Member

    Одна людина єврейської національності, що живе у Львові колись так пояснила своє сприйняття слова "жид", дослівно - "А якщо я якогось львів"янина чи людину з району назву рагулем? Це ж раніше це слово означало всього-навсього "сільський житель, чи там родом з села". Але сьогодні з певних причин це слово несе інший зміст. Отже, не тре і нам нагадувати зайвий раз про совєтський зневажливий відтінок, який тепер несе це слово."

    В Вікіпедії слово рагуль несе ніби здавна образливий відтінок - означає людину, що не здатна або не хоче перейняти культурних традицій, і за Чубаєм "плює там де живе". Але походження схоже найдавніше було - ті хто живуть за шлагбаумом - селяни.

    Схоже гілка зовсім не кнайпі присвячена - а її назві)
     
    Останнє редагування: 10 лис 2008
    • Подобається Подобається x 5
  3. Forest

    Forest Moderator

    Не знаю жодного єврея, який би ображався, що я його жидом називаю або сам себе так не називав. Звичайно, за винятком "прихованих", але вони тоді ображаються на 2 слова однаково.

    Ніколи такого не було. Рагулі завжди рагулями були. Навіть найстарші бабці пам'ятають то слово як означення малокультурної людини а не мешканця сільської місцевості. Особисто цікавився.
     
    Останнє редагування модератором: 14 лис 2008
    • Подобається Подобається x 1
  4. bora

    bora Well-Known Member

    Форесте, ну які бабусі? Мова про століття десь так 18-те, Львів і тоді був!:) Зрештою походження може бути ще древнішим, і тоді означало саме селяни, і було зовсім не лайливого змісту, про це говориться. А між нами - познайомте і мене з тими євреями. Ви певні, що вони з тих хто таки євреями і є по лінії жінки в надцятому коліні? І жили у місті все-таки, а не в селі де пручайся-не пручайся, а селяни як обізвали так і внуків будуть тим словом матюгати:) (при чім то не тільки євреїв стосувалося - як мого прадіда Моментом назвали так і я теперка моментова якщо приїду і хтось взнає чия по роду:) )
     
    Останнє редагування: 11 лис 2008
    • Подобається Подобається x 2
  5. dArt

    dArt Well-Known Member

    Был в воскресенье в этом ресторанчике. Проект тех же хозяев, что и "Краивка". В отличии от занюханого подвала с плохой вытяжкой, тут все очень аккуратно и самобытно.
    К каждому столу подходит вежлывый дедушка (правда,такой еврей, как я Анджелина Джоли) но в шапочке с пейсами, вежливо здоровается, не спрашивая какой ты национальности, загадывает загаду, шутит, говорит какие то прибаутки, в конце угощает пейсаховкой и мацой.

    Меню без цен, по каждому счету в конце можно и нужно торговатся с официантом.
    Скидывают очень хорошо.
    Кухня замечательная. Просто фантастический фаршмак и фаршированый карп.
    Правда на мой вопрос, насколько кашерное сало, которое у них подается, официантка затруднилась ответить.
    По поводу слова жид.. я думаю это вопрос внутренней культуры каждого из нас, если вы можете позволить себе употреблять в общении слово, которое кто либо считает для себя оскорбительным, будте готовы к ответным эпитетам и соответсвующем отношении. Ведь рагулизм, как писалось выше это признак культуры, точнее безкультурия.
     
    Останнє редагування: 11 лис 2008
    • Подобається Подобається x 10
  6. Полковник

    Полковник миється в бані

    Кстати, в Англии НЕТ антисемитизма!
    Когда одного очень влиятельного сэра спросили о причинах, то он ответил, что просто англичане не считают евреев умнее себя.
    О КАК!
    Может, отталкиваясь от этого изречения, поискать корни национализма?
    Не? (с)
     
    Останнє редагування: 11 лис 2008
    • Подобається Подобається x 2
  7. Lika20

    Lika20 Well-Known Member

    Це ж треба було так назвати ресторан?!:biggrin:Нашi львiвяни як завжди ,,прогресують''!А саме, як влада на це закривае очi i дозволяе вiдкривати мicця пiд такою назвою чи футболки випускати пiд назвою Дякую Боже,що я не москаль ?!Якщо у майбутньому моя дитина запитаеться ,що це значить? цiкаво що я маю iй вiдповiсти,що це у нас такий менталiтет i такi cтереотипи?!
     
    • Подобається Подобається x 2
  8. duncan

    duncan батяр з личакова Команда форуму

    як назвати?...
    ви можете сказати?
     
  9. Lika20

    Lika20 Well-Known Member

    На одному форумі натрапив на обговорення про відкриття у Львові ресторану "Галицька Жидівська кнайпа".
     
  10. duncan

    duncan батяр з личакова Команда форуму

    і звідки інформація, що саме так називається?..
    з "одного форуму"?..
     
  11. Полковник

    Полковник миється в бані

    У Львові відкрилась Перша в світі ГАЛИЦЬКА ЖИДІВСЬКА КНАЙПА!

    Криївка – це попри заклад та бізнес, це певний спосіб мислення та світосприйняття. Ми змогли, на нашу думку правильно усвідомити та оцінити історію, коли робили "Криївку" більше року тому назад, за цей рік "Криївку відвідало понад 650 тис. людей – це вочевидь справжній європейський рекорд. Повірте у всіх цих людей шось таки а залишилось про період УПА та важливо, що вони отримали позитивні емоції та хоч трохи та змінили своє ставлення, якщо воно було негативним. Далі історія з міфічним Леопольдом Мазохом та забави із цнотливістю рідного Львова, потім ми поставили Стеренький трамвай та купу всього іншого.
    Сьогодні ми презентуємо чи не найскладніший наш Проект це Галицька Жидівська кнайпа " ПІд Золотою Розою". Складний бо власне виходить за межі навіть українського і торкається складних питань міжнаціонального порозуміння, проте все ж залишається рідним, львівським.

    Ми спробували зробити неможливе – відкрити жидівську кнайпу, хоч ніхто з нас не є євреєм, і реалізувати проект, який популяризує та презентує жидівську культуру в місті, в якому ще досить не давно вона була однією з провідних. Адже жидівська дільниця, клезмерська музика, хумус та багато іншого теж невідємна частина душі та міфу Львова. На жаль, історія повелась жорстоко.

    Ми свідомі того, що незадовго нас звинувачуватимуть не тільки в мазохізмі та націоналізмі, а ще й в антисемітизмі та сіонізмі, ми розуміємо, що багатьом невигідно, щоб міф про антисемітизм міста, як і міф про те що у Львові не говорять російською та вішають москалів був назавжди зруйнований. Не вигідний бо зникає проблема і разом з нею зникають ті хто всі ті роки пробував її вирішувати і робив з того політику, та заробляв на цьому гроші та політичні девіденти по обидва боки. Так було у Кракові коли відновлювали жидівську дільницю- проти виступали і євреї і поляки.

    Сьогодні ми зробили крок перші – і на нашу думку цей крок є надзвичайно важливим у сучасній історії Львова та України.

    Не судіть строго, приїжджайте до Львова і відчуйте наскільки багато невідомого поруч з нами, і як легко змінювати настільки складні речі.

    це звернення яке ми приготували до всіх гостей від імені нашої команди:

    Переднє Слово

    Русини, Поляки, Жиди, Німці, Австрійці, Мадяри, Вірмени, Цигани, Греки і Татари впродовж століть спільно творили Галичину – світ, в якому не було зла. Королівства й цісарства приходили й відходили, а Люди ся лишали. Народжувались Діти. Лунала дивна ґвара. У Місті не було тісно народам, мовам і віруванням. Не бракувало місця для церков і синагог, костелів і кірх.

    Це був час великої Божої ласки. Досі наймудріші не знають, чому Він перестав ся усміхати. Нам усім. Світ Кришталевих веж було знищено. У Катастрофі – Шоа – було вбито цілий Народ. Було понівечене наше Місто – Львів, Leopolis, Lemberg, Lwów. Зник цілий світ. Наш спільний світ.

    Абсолютне Зло було названо по імені і засуджено, але колись треба зробити перший крок, чесно глянувши минулому в очі – і саме Українцям належить відбудувати жидівські цвинтарі та синагоги, зруйновані нацизмом.

    Чому саме Українцям?! Бо ми відповідальні за майбутнє. Наших дітей. Галицьких дітей – Самуелів Степановичів, Василів Рахмановичів, Іванок Наумівен.

    Лише у нашій відповідальности зробити так, аби галицьке юнацтво замість балачок, хто ж більше любить "свою" Неньку, цілувалося по брамах і кінах. І замість розмов, хто ж більший чудотворець – ксьондз чи рабин – ставили парафіян і кагал до відома – "я кохаю Шльому, а він – мене. І нема на то ради. Благословіть нас просто".

    Але найперв батьки повинні відкрити серця і душі. Очі й вуха. І врешті навчитись слухати, нехай це й забере з десяток років. Заки підростають їхні внуки.

    Ця кнайпа – нехай і маленький, але чесний крок. Від страшного й трагічного – до світу нового. Незнаного. Ми просто віримо, що він росте у Пласті, Бріт Трумпельдорі та Бейтарі, у наших галицьких дітваках. І ми віримо, що колись Отець Небесний зглянеться над нами. Й знову ся всміхне. І наші діти будуть мудрішими, і добрішими за нас. У себе вдома. У Львові.

    Колектив Галицької Жидівської кнайпи

    http://www.kryjivka.com.ua/presa/84.htm
     
  12. Полковник

    Полковник миється в бані

    Пупер.
    Разрешите вопрос?
    В данном контексте для русских ВООБЩЕ места нет?
    Или русских ТУТ обозвали РУСИНАМИ?
    Или русины - таки не РУССКИЕ?

    И чего придуряться?
    ЧТО за веточками написано?
    Львявянин, блин.....

    [​IMG]
     
    Останнє редагування модератором: 14 лис 2008
  13. Lika20

    Lika20 Well-Known Member

    А назвали би росiйською,cкiльки б вонi було б ?!А че вони полською написали?!:dntknw: Доречi ,Пупер,прочитала Вашу дискусiю з донецькими i вважаю ,що Ви неправi,так як не було можливостi, нiхто схiд неукраiнiзовував,Ви говорите що нiчим не вiдрiзняетесь вiд Донбассу,з цим я також незгiдна, в них небуло тоi украiнськоi просвiти яка була в нас,тому раджу Вам туда поiхати i почати вчити iхнiх дiтей украiнськоi мови.......бо звичайно обiдно коли ти приiжджаеш навiть на пiвдень,а люди не розумiють своеi державноi мови!А починати провокувати конфлiкти i iх у чомусь звинувачувати - це смiшно i грiшно!
     
  14. duncan

    duncan батяр з личакова Команда форуму

    а я яким боком до вашого допису?
    "під золотою розою"
    бескудніковець, блін!
    дякую за таку увагу до моєї персони, тільки як вона стосується "під золотою розою", і взагалі про яку дискусію між "пупером і донецькими" йде мова?.... о_О
     
    • Подобається Подобається x 1
  15. Forest

    Forest Moderator

    Не впевнений в правдивості цієї інформації. Бабусі, на яких я посилаюся, це мешканці сіл, де з роду в рід були одні і тіж поняття, традиції ітд. То нам пощастило (або непощастило) жити в століття змін і перевертань з ніг на голову.

    З деякими із них ми знайомі. Ну справді - невже з тут присутніх євреїв хтось не називає себе жидом між своїми? Ану скажіть! Але тільки від першого імені!
     
  16. Полковник

    Полковник миється в бані

    З деякими із них ми знайомі. Ну справді - невже з тут присутніх галичан хтось не називає себе рогулем між своїми? Ану скажіть! Але тільки від першого імені!
     
    • Подобається Подобається x 1
  17. Forest

    Forest Moderator

    Не називає. Кажу від першого імені!
     
    • Подобається Подобається x 1
а де твій аватар? :)