Ну, можна й на особистому, але є ще те, як Церква чи її богослови вчать. Та й інші тлумачення та коментарі також. Цим питанням не цікавилася, тому відповіді не маю. Мені не заважає те, що вони вибрані, я просто це приймаю, як даність.
Було б менше тих коментарів, можливо й віри було б більше. Чомусь ми критикуємо СЄ за те, що вони постійно додають свої коментарі, а самі не помічаємо, що робимо те ж саме. Біблія написана доступною і зрозумілою мовою для будь-кого, то для чого читати те, що хтось написав відповідно до своїх поглядів, а можливо й вигоди?
Консультанте, а "Добротолюбіє" читали? А "Рассказы странника"? Чи тільки "доступні й зрозумілі" апокрифи? Смію висловити здогад, що ви СП читаєте виключно мовою оригіналу.
Ви мене погано зрозуміли. Мені про не пантеїм ішлося, що Бог створив світ і забув про Нього. А про те, що Він не є виключно Добром.
12 Блаженна людина, що витерпить пробу, бо, бувши випробувана, дістане вінця життя, якого Господь обіцяв тим, хто любить Його. 13 Випробовуваний, хай не каже ніхто: Я від Бога спокушуваний. Бо Бог злом не спокушується, і нікого Він Сам не спокушує. 14 Але кожен спокушується, як надиться й зводиться пожадливістю власною. 15 Пожадливість потому, зачавши, народжує гріх, а зроблений гріх народжує смерть. Лист ап. Якова, 1:12-15
Виключно Добром? Я ж не кажу, що Бог є зло. Де доброта в наступних словах? 27 І сказав він до них: Так сказав Господь, Бог Ізраїлів: Припашіть кожен меча свого на стегно своє, перейдіть, і верніться від брами до брами в таборі, і повбивайте кожен брата свого, і кожен приятеля свого, і кожен ближнього свого. (Вих.32:27) 5 Не вклоняйся їм і не служи їм, бо Я Господь, Бог твій, Бог заздрісний, що карає за провину батьків на синах, на третіх і на четвертих поколіннях тих, хто ненавидить Мене, 6 і що чинить милість тисячам поколінь тих, хто любить Мене, і хто держиться Моїх заповідей. (Вих.20:5,6) Я би десь такими словами описала. 16 для одних бо смертельна запашність на смерть, а для других запашність життєва в життя. (2Кор.2:16)
"25 І побачив Мойсей народ, що незагнузданий він, бо Аарон розгнуздав його на ганьбу поміж їхніми ворогами. 26 І став Мойсей у брамі табору й сказав: Хто за Господа до мене! І зібралися до нього всі Левіїні сини. 27 І сказав він до них: Так сказав Господь, Бог Ізраїлів: Припашіть кожен меча свого на стегно своє, перейдіть, і верніться від брами до брами в таборі, і повбивайте кожен брата свого, і кожен приятеля свого, і кожен ближнього свого." (Вих.32) Не забувайте, що Бог є також і абсолютною Справедливістю. Мені раніше також колись в голову не вкладалися такі "жорстокі" вчинки Бога, але недавно я для себе зробив таке відкриття, я зрозумів що де сильно проявлена Божа присутність, там і Його суд над безбожниками відбувається швидше. Згадайте Ананія і Сапфіру. Суд за гріх наступив для них моментально, тому що в той час сильно була виражена Божа слава серед людей: чуда, зцілення... Так само і в випадку з Мойсеєм, в той час Бог сильно проявлявся серед Ізраїльського народу, тому і суд за непослух відбувся швидко. Якщо згадати синів первосвященника Ілія, котрі робили гидоти прямо в Храмі Господньому, то суд над ними був відтягнутий, але відбувся все таки. А чому відтягнувся суд? Відповідь я знайшов для себе в наступних словах: "... А Господнє слово було рідке за тих днів, видіння не було часте".1Сам.3:1 До незагнузданих людей в наш час також Бог поступить по справедливості, просто Його справедливий Суд відтягується, але точно відбудеться для когось в цьому житті для когось після смерті. А це ви гарно і влучно підмітили... Так і є.
От мені саме про це йшлося. Виключно Добро не може бути об'єктивним. Це я й мала на увазі, що Він є Вищий, понад добром і злом.
Погоджуюсь, тому Мені більше до вподоби називати Його Святим. Святість - поняття абсолютне! "...Свят, свят, свят Господь, Бог Вседержитель" Об.4:8
Визначення людини ,яка зовсім не розуміє Біблії,засад юдаїзму,християнства.(або просто бравада і епатаж,що в даному випадку більш подібне) Оцінка Бога з точки зору людини,людськими поняттями добра і зла.Позиція антропоцентризму в гіршому його варіанті.
З запізненням, але повернуся до теми сліпородженого. Я недавно перечитувала одну хорошу книжку про те, що Ісус не відповідав на поставлені йому питання так, як люди цього хотіли. В оригіналі нема крапки в кінці третього вірша: Христос не сказав, що ця людина була народжена сліпою, щоб на ній явились діла Божі. Він сказав, що людина ця була народжена сліпою, крапка. Ніяких пояснень, ніяких коментарів. Далі, для того, щоб явились діла Божі, візьмемось за роботу. Головне тут не "чому?", а "що тепер?".
Тобто-Творець усього, є такий собі спостерігач за боротьбою Добра і Зла?(якщо термін "понад"я правильно зрозумів) Мені здається що так не вважають юдеї,християни і мусульмани,це вже буддизм і філософія,а до Бога Біблії таку характеристику неможливо застосувати.