Не чули? Та першу ви вже відкоригували і навіть оком не моргнули і це правильно, на ваш погляд, а отут - неправильно. Ну прямо гуру...
Гуру - (санскр. गुरू - гідний, великий, важливий, важкий, утвердився в істині, непохитний, учитель, майстер) в індуїзмі та буддизмі - духовний наставник, вчитель. У пенджабському сикхізмі - титул глави релігійної громади. Гуру, в строгому сенсі, є духовним вчителем, що передає знання (насамперед, Істину про Бога), тим, хто направляє і живить Пробудження учня. У ряді пуран стверджується, що гуру в Калі-півдні не є бездоганним авторитетом. Левко утведився в Істині про Бога, значить його можна називати гуру, але він не є бездоганним авторитетом.
П. Левку, ніхто нічого не викидав... просто ті вірші про ідолів, які у Вас є другою заповіддю - у католиків належать до першої. Це чітко видно у таблиці за посиланням. Я вже наводила текст раніше. Перша Заповідь «Я - Господь, Бог твій, що вивів тебе із землі Єгипетської, з дому неволі. Нехай не буде в тебе інших богів, крім Мене. Не робитимеш собі ніякого тесаного кумира, ані подобини того, що вгорі, на небі, ні того, що внизу, на землі, ні того, що попід землею, в водах. Не падатимеш перед ними ниць І не служитимеш їм» (Вих. 20.2-5; Пор. Втор. 5, 6-9.). Подам ще англійською з сайту Bатикану, коли не вірите. ) THE FIRST COMMANDMENT I am the LORD your God, who brought you out of the land of Egypt, out of the house of bondage. You shall have no other gods before me. You shall not make for yourself a graven image, or any likeness of anything that is in heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth; you shall not bow down to them or serve them. http://www.vatican.va/archive/ccc_css/archive/catechism/p3s2c1a1.htm Але насправді можна скоротити до: "Я - Господь, Бог твій, що вивів тебе із землі Єгипетської, з дому неволі. Нехай не буде в тебе інших богів, крім Мене." Так як сказав Ісус - “Писано: Ти будеш поклонятись Господові, Богові твоєму, і йому єдиному служити.”(від Луки: 4-8) It is written: "You shall worship the Lord your God and him only shall you serve." Вірш про ідолів, пояснює кому служити не треба... Я поважаю Ваше право вважати так як Вам хочеться... але "Левко, не беріть на себе роль надхристиянського провадиря."(Мих) - дуже хороша порада. ) Посібник нічого не перекручує... А навпаки, постійно посилає до Джерела. Дуже корисно і цікаво для тих хто любить досліджувати.
Катехизм є свідченням правдивої церкви. Звучить для некатоликів дивно, але так воно є. Катехизм насамперед показує як церква тлумачить Писання, як його розуміє. І то є відкрита книга для кожного. На таке не кожна організація є здатна. От навіть взяти церкву Левка. Я переконаний, що не все, що він тлумачить є вченням його церкви. Знайдуться прихожани, які деякі моменти в Писанню будуть тлумачити по-своєму. В католицькій церкві є катехизм. Прошу дуже. Не подобається - не вживай. Але є однозначність. Чи взяти СЄ. Там, якщо досліджувати їх писанину, вона може суперечити одна одній. Журнальчиків море, щораз все нове і нове. Немають вони постійності у вченні. А Біблія потребує тлумачення, ми то бачимо з кількості течій з різними вченнями і поясненнями. І це є дійсно проблема. Тобто, говорити: "я все по Біблії" означає нічого не говорити. Бо хто в нас "не по Біблії"? "У нас всі по Біблії". Точніше сказати, у нас всі не "по Біблії", крім мене! Я, ясна річ, по Біблії. Ну так... кого не запитай - всі читають і визнають одну Біблію. Тому пояснення, тлумачення просто необхідні. Але не кожен (я про течію) має сміливість свою правду зафіксувати на папері, народ валить отсєбятіну, яка не лише не відповідає катихизму, а навіть не відповідає тОму, що сповідує його церква, яка в свою чергу не має сміливості викласти своє тлумачення, бо боїться написати щось таке, за що потім прийдеться виправдовуватися. Левко, чого вартує вам, завтра відмовитись від поняття про Трійцю? Нічого! Катехизму вашої церкви - нема, щоб можна було нагадати, те, що ви говорили - забуто, скажете: шукай Мих де я таке казав, ніби мені то потрібно. Все, нема доказів, а правду поміняли на 180 градусів.
Як би це не бунтувало проти моєї, колись протестантської сутності, погоджуюсь з Михом. А все чому: протестанти, зокрема п'ятидесятники, та й багато інших течій, зараз переживають те саме, що переживала перша церква (в силу своєї молодості). Тоді теж було тільки писання. Тобто і писання у них не було, бо не було Біблії як такої. Був старий завіт (набір книг) і послання апостолів. Були також, послання псевдоапостолів. Або так звані - апокрифи. Та й взагалі було дуже багато всякої єресі навколо, про які зокрема згадує і Йоан Богослов в об'явленні. А все тому, що кожен трактував слова послання (благої звістки, називайте як вам завгодно) - по своєму. Для того і був зібраний перший та наступні церковні собори, для того щоб відсікти єресі і визначити правду. Бо єресі були як очевидні, так і просто іншотрактування чи непорозуміння слів (зважайте й на культурний контекст). Результати таких церковних соборів записувались у те, що нині стало єдиним магістерієм Католицької церкви і частково Православної (до 7-го собору, якщо мені пам'ять не зраджує) І тоді коли якийсь новий "прихожанин" пробував трактувати писання по своєму, його присікали уже готовим зводом трактувань. Те ж саме зараз відбувається у протестантських церквах. Союз ХВЄП уже має затверджений церковний статут в якому встановлює певний порядок трактування віршів з Біблії. Внести у цей стату правки має право лише Братська рада церков. Яка складається з пресвітерів помісних церков. Знову ж такі - тільки через те: що у кожній церкві знаходиться по 50 чоловік які претендують на правильність трактування Біблії. Тобто якщо прослідкувати, то за 200-300 років, кожна церква починає обростати трактуваннями, вносити правки в які можуть не всі люди, яким згодом просто заборонять трактувати писання, а лише ті хто отримав певну для цього освіту, що на мій погляд є вірним і правильним. Тому що вискочки приходять, покричать і йдуть. Але трактування має залишатись єдиним. Знову ж таки це не виключає помилок у трактуваннях, але все ж зводить їх вагу на ні. Хоча як показує історія, навіть у таких магістеріях бувають проблеми
Ви про що, Миху? Я нічого не коригував... Даю 95 процентів, що ви взагалі не вкурсі про що мова і що навіть не намагалися порівняти 10 заповідей у вашому Катехизмі і 10 заповідей в Писанні.
Що значить "у вас"? То не в мене друга заповідь про ідолів, то так написано є. Я взяв заповіді з Писання, а не сам придумав. Але ок. Якщо припустити, що католики другу заповідь віднесли до першої, то виходить тоді 9 заповідей, а не 10. Звідки взялася в католиків 10-та заповідь?
Той священник, з яким ви розмовляли про 10 заповідей - класний чоловік, зразу розкусив Вас і головне передбачив!!!
ну раз 95, а не 100, значть хробачок не дає бути певним і правильно робить. Ви нічого не коригували і слава Богу! Ще того не вистарчало. Але ви погодились викинути з першої заповіді: я - твій Бог, що вивів тебе з єгипетської неволі.
А за що суперечка? От як навіть у Вікіпедії подаються 10 заповідей. Навіть є старослов"янською мовою паралельно. Я думала, що у всіх християн все однаково. https://uk.wikipedia.org/wiki/Десять_заповідей Християнство І Бог промовляв всі слова оці, кажучи: Я Господь, Бог твій, що вивів тебе з єгипетського краю з дому рабства. Хай не буде тобі інших богів передо Мною! Не роби собі різьби і всякої подоби з того, що на небі вгорі, і що на землі долі, і що в воді під землею. Не вклоняйся їм і не служи їм, бо Я Господь, Бог твій, Бог заздрісний, що карає за провину батьків на синах, на третіх і на четвертих поколіннях тих, хто ненавидить Мене, і що чинить милість тисячам поколінь тих, хто любить Мене, і хто держиться Моїх заповідей. Не призивай Імення Господа, Бога твого, надаремно, бо не помилує Господь того, хто призиватиме Його Ймення надаремно. Пам'ятай день суботній, щоб святити його! Шість день працюй і роби всю працю свою, а день сьомий субота для Господа, Бога твого: не роби жодної праці ти й син твій, та дочка твоя, раб твій та невільниця твоя, і худоба твоя, і приходько твій, що в брамах твоїх. Бо шість день творив Господь небо та землю, море та все, що в них, а дня сьомого спочив тому поблагословив Господь день суботній і освятив його. Шануй свого батька та матір свою, щоб довгі були твої дні на землі, яку Господь, Бог твій, дає тобі! Не вбивай! Не чини перелюбу! Не кради! Не свідкуй неправдиво на свого ближнього! Не жадай дому ближнього свого, не жадай жони ближнього свого, ані раба його, ані невільниці його, ані вола його, ані осла його, ані всього, що ближнього твого![1] 2 М. 20:1-17 Церковнослов'янською мовою А́зъ є́смь гсдь бг҃ъ тво́й, изведы́й тѧ̀ ѿ землѝ єгѵ́петскїѧ, ѿ до́му рабо́ты: ¦ Да не бу́дутъ тебѣ̀ бо́зи ині́и ра́звѣ Менє̀. Не сотворѝ себѣ̀ кумі́ра, и всѧ́кагѡ подо́бїѧ, єли͂ка на небесѝ горѣ̀, и єли͂ка на землѝ ни́зу, и єли͂ка въ вода́хъ подъ земле́ю: ¦ да не поклони́шисѧ ѝмъ, ни послу́жиши ѝмъ. Не во́змеши и́мене гсда бг҃а твоегѡ̀ всу́е. Помни день суббѡ́тный, є́же свѧти́ти єго̀: ¦ ше́сть дні'й дѣ́лай и сотвори́ши (въ ни́хъ) всѧ͂ дѣла̀ твоѧ͂. Въ де́нь же седьмы́й — суббѡ́та гсду бг҃у твоему̀. Чтѝ отца̀ твоего̀ и ма́терь твою̀, да бла́го ти́ бу́детъ, и да долголѣ́тенъ бу́деши на землѝ бла́зѣ, ю́же гсдь бг҃ъ тво́й дае́тъ тебѣ̀. Не ѹбі́й. Не прелюбы̀ сотворѝ Не ѹкра́ди. Не послу́шествуй на дру́га своего̀ свидѣ́тельства ло́жна. Не пожела́й не позе́́́̀̀̀̀єгѡ̀, ни рабы́ни єгѡ̀, ни вола̀ єгѡ̀, ни осла̀ єгѡ̀, ни всѧ́когѡ скота̀ єгѡ̀, ни всего̀ єли͂ка су́ть ближнѧгѡ твоегѡ̀.
Про що ви говорите, п.talavoda? Я лише цитую Писання і в даному випадку я навіть Його не тлумачу. Просте ж питання- я тупо навів, процитував 10 заповідей з Писання і 10 Заповідей з Катехизму і показав, що вони не сходяться між собою. Тут нема ніякого тлумачення, ми просто говоримо про нумерацію заповідей... А ви починаєте зачисляти мене до якихось надхристиянських провідників... От ви кажете, що католики об"єднали першу заповідь з другою. В мене питання- для чого? Католицькі провідники розумніші за Бога?! Чомусь Бог дав Мойсею саме 10 заповідей Своїх і саме в такій кількості і такій послідовності, не об"єднуючи нічого. А католики виявилися мудрішими- деякі заповіді пооб"єднували, деякі розділили... Для чого це зробили?! Можете мені пояснити, п.talavoda?
Глянула в Інтернеті, то ті самі 10 заповідей і православні так само подають. http://www.truechristianity.info/ua/books/zakon_bozhyi/zakon_bozhyi_079.php То то виходить, що тільки УГКЦ по-іншому трактує, бо навіть Вікіпедія це наголошує. УГКЦ У катехизмі «Христос — наша Пасха» Української Греко-Католицької Церкви, дається наступний текст Десяти Божих Заповідей[2]: Я Господь Бог твій. Нехай не буде в Тебе інших богів, окрім мене. Не взивай намарне імені Господа Бога твого. Пам'ятай день святий святкувати. Шануй батька твого й матір твою. Не вбивай. Не чужолож. Не кради. Не свідчи ложно на ближнього твого. Не пожадай жінки ближнього твого. Не пожадай нічого того, що є власністю ближнього твого. А чому так?
Ні... така нумерація у Католиків і Лютеранів. А заповіді для всіх однакові... http://catholic-resources.org/Bible/Decalogue.htm
Так. І можливо, Ви таки скажете, де можна знайти в Писанні нумерацію. Але виходить що у Jewish: 1-ша заповідь - два вірші, які у вас взагалі відсутні... А вашу першу заповідь вони об'єднали з другою. )
Ні, я святкую день недільний, бо це день, коли Господь воскрес. А до чого було це запитання? Воно мало якесь відношення, як побудовані заповіді? Чи я когось критикувала? Я просто запитала, чого у УГКЦ заповіді по-іншому подаються.
питання в тому, що Левко вважає, що 10 заповідей має бути в старій інтерпретації, так, як у Старому Завіті, а в Катихизмі трохи змінено. От тому і суперечка. Тому я й запитав про суботній день - так, як сказано в старому Завіті.
А Новий Заповіт не відміняє Старого. Є церкви, що і далі святкують суботу. Але ми, як новозавітні християни святкуємо 7-й день, день відпочинку, в неділю. Бо в цей день Христос воскрес. Я думаю, що основна мета цієї заповіді - 6 днів працювати для себе, а сьомий віддати Господу для його слави. І так ми і робимо. Тобто для багатьох християн неділя, то і є тим сьомим днем. Христа теж звинувачували фарисеї, що він зривав колосся і їв з учнями в суботу, на що він відповів, що Він є Господарем суботи. А нащо було змінювати? Видно що щось в тому розходилося, раз змінювали?