Отже, нагадую - двоє данців зібралися в космос. По черзі. Спочатку полетить один, потім другий. Для цього організували некомерційну фірму, спроектували кілька ракетних двигунів та одномісну ракету. Ракетні двигуни випробувані - діють. На черзі - політ ракети з манекеном, у стратосферу, на висоту для початку 30 км. Випробувальний політ відбудеться орієнтовно 4 вересня. Ракета з пусковою платформою уже знаходиться на острові Борнхольм. У випадку, якщо вони здійснять задумане, маленька Данія стане 4-ю країною, яка запустила людину в космос, після СССР, США, КНР.
На своєму сайті вони пишуть, що вони не самовбивці, і передбачили все, що потрібно - на борту є система життєзабезпечення (кисень, поглинання СО2), герметична кабіна, парашутна система. Здається, є також і індивідуальний парашут, про всяк випадок. Двигун після досягнення заданої висоти 130 км - відстрілюється. Тобто, політ заплановано суборбітальний. Є витяжний та основний парашут. Витяжний є також гальмівним у верхніх шарах атмосфери - він зроблений з надміцної вуглетканини. Крім того, є супутникові маяки, які вкажуть місце приводнення трубонавта. Це моя особиста назва, бо ж летітимуть в трубі... Особисто мене турбує неконтрольованість киснево-твердопаливного ракетного двигуна та некерованість ракети. Тобто, летітиме вона завдяки виключно аеродинаміці та балістиці. А ще - нагрівання пілотської кабіни при спускові. Якщо це навіть 300-400 градусів Цельсія, то чи достатньо хороша у них теплоізоляція? Як видно на фото - "голова" ракети - прозора. Думаю, матеріал той самий, що і зашклення винищувачів. Чи цього буде достатньо? А та чорна графітова "шапка-наліпка"... Чи буде зорієнтована пілотна кабіна при спускові так, щоб тепловий удар попадав саме на "наліпку"? А якщо летітиме боком? Нагріється і смажитиме трубонавта, чи розлетиться/розплавиться те "шкло"? Швидкісний аеродинамічний тиск буде дуже великим. Швидкість ракети понад 3000 км/год, отже, кожна "лишня" секунда роботи двигуна - це кілька км в сторону від розрахункового району приводнення. Держава надасть їм надсучасний корабель-рятувальник, вже обіцяно. Через пару днів тестовий запуск. Полетить манекен на висоту поки-що 30 км. Після цього - ще серія тестових запусків, потім - летить лисий - він виграв жеребок. Взагалі - захоплюють. Відважні хлопці.
Зразу видно, що пацани готувались... Відчувається, що Ж.Верн їх наставник. Дай їм Бог здоров"я і розуму...
Так, з "Гармати на Місяць"... ТО хлопцы ще ті... Один з них - бувший конструктор НАСА. Другий - той "простіший". Він "всього-навсього" спроектував, сконструював, побудував, випробував та експлуатує... власний приватний підводний човен, який тепер є частиною космічного пускового комплексу. Ось цей човен: http://www.vulcaniasubmarine.com/KRAKA.htm Причому, це не перший створений ним приватний підводний човен.
Бачив фільм, науково-популярний, про можливість існування драконів. Не пам"ятаю назви, ні країну виробника... Але у фільмі науково викладені припущення про можливість існування огнедышащих, російською, драконів.
Якщо в природі існує це, то чому подібне неможливе в більших масштабах? Якщо збільшити цього дійсно існуючого жука до розмірів реліктового літаючого ящера, тобто в 1500 раз, то неважко собі уявити, якої сили міг би бути його гіпотетичний вогняний "реактивний двигун".
Він тут: http://www.documentary.perm.ru/films/F020_Dragons_World.html ======================================= СЬОГОДНІ, ПРИБЛИЗНО О 12 ЗА КИЇВСЬКИМ ЧАСОМ, ЗАПЛАНОВАНО ТЕСТОВИЙ СТАРТ ПІЛОТОВАНОЇ РАКЕТИ "HEAT-1X" З КОСМІЧНОЮ КАПСУЛОЮ "TYCHO BRAHE-1", СТВОРЕНОЇ ДАТСЬКИМИ ЕНТУЗІАСТАМИ. РАКЕТА МАЄ ПІДНЯТИСЯ З МАНЕКЕНОМ НА БОРТУ НА ВИСОТУ 30 КМ, І КАПСУЛА МАЄ СПУСТИТИСЯ НА ПАРАШУТІ.
За повідомленнями на іноземних форумах, мені стало відомо, що тестовий старт корабля було тимчасово відмінено. Спочатку причиною вважали погану батарею живлення. Зараз називають іншу причину - замерз клапан магістралі рідкого кисню. Далі - мої думки: Очевидно, що перед заправкою рідким киснем трубопроводи потрібно було продувати сухим газоподібним азотом. Напевно, цього не зробили, тому волога морського повітря, яка була в трубопроводах, сконденсувалася і замерзла - і клапан заклинив, бо звичайна краплинка льоду при температурі рідкого кисню стає твердою, як сталь. Звичайно, електромагнітний клапан не міг її "перемолоти", і, можливо, тому вони думали, що батарея "здохла". Тепер потрібно буде зливати кисень, я так думаю. Поки-що невідомо, як вони це зроблять, бо відігріти клапан нереально. Хіба-що той лід сам розчиниться в рідкому кисневі. Але скільки часу потрібно буде для цього? О, знайшов їх на Facebook'ові! Хто знає англійську - можна читати: http://www.facebook.com/group.php?gid=61162256231&v=wall&so=15
Отже, при підготовці першого тестового польоту була виявлена проблема замерзання кисневих клапанів (вентилів) рідкого кисню ракетного двигуна. Далі - в основному, мої здогадки і коментарі. На форумі, поки-що, інфи, крім дати старту - небагато. 1.Думаю, кисень прийшлося злити. 2.Замовити і доставити на стартову площадку новий кисень швидко - неможливо, бо це дуже дорого навіть морем, а вертольотом це потребує особливих дозволів, бо це надзвичайно дорога та вкрай небезпечна операція. 3.Під час невдалих спроб запуску - були витрачені "запАли" (про це пишуть). 4.Погоднє вікно закінчилося - в північних морях починаються шторми. Це дуже перешкоджатиме рятувальним роботам (капсула розрахована на приводнення). В зв"язку з тим, що елементом стартового комплексу є (скоріше всього) "неопалюваний" саморобний підводний човен, та й капсула "приводнюється" - море повинно мати більш-менш "плюсову" температуру, бо люди в підводному човні (очевидно) мерзнуть, а майбутній "трубонавт", який приводниться, може постраждати від переохолодження, якщо рятування затримається. 5.Тому прийнято попереднє рішення (про це пишуть) - ретельно готувати наступний старт, який призначити на... червень 2011 року! Побажаємо успіху і чекатимемо.
Пройшло зовсім небагато часу, і Отже, незабаром буде щось ось таке. За кілька років. http://www.youtube.com/watch?v=fnozDdpaFik
Тут - багато чудових фотографій з першої спроби тестової запуску датської ракети. Він виявився невдалим із-за технічних неполадок, і його відкладено на рік. http://www.cphevent.com/heat1x-tycho/
НЛО над Львовом Хто вчора 12.09.2010 бачив НЛО над Львовом. В 23.30 ціла ескадра НЛО рухалась зі сходу на захід.