Проблеми наповнення Пенсійного фонду слід шукати в низькій оплаті праці Перед українською пенсійною системою стоїть ціла низка проблем, які з урахуванням демографічної ситуації в країні загрожують її фінансовій стабільності. Пенсійні виплати в Україну в 2010*році досягли 18%*ВВП, що є найвищим показником у світі,*— повідомляє газета «Комсомольская правда». «Підвищення пенсійного віку для жінок*— це навіть не сота частина того, що потрібно зробити для нормального пенсійного забезпечення. Цей захід практично не вплине на наповнення Пенсійного фонду. Основна проблема полягає у злиденній оплаті праці, занижених розмірах прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати і пенсії. Можна працювати хоч 100*років, пенсія від цього більшою не стане! Нічим не можна допомогти країні, яка вважає дешеву робочу силу своєю конкурентною перевагою. Занижена оплата праці не в змозі забезпечити нормальні пенсії, незалежно від того, коли саме люди будуть виходити на заслужений відпочинок»,*— вважає директор соціальних програм Центру Разумкова Людмила Шангіна. http://razumkov.org.ua
Підготовка змін до Конституції потребує не лише юристів, а й громадських діячів Президент Янукович створив Конституційні збори для підготовки змін до Основного закону. Розпочала роботу науково-фахова група з підготовки зборів. Мережеве видання «Экономические новости» поцікавилось оцінкою такого кроку влади у заступника генерального директора Центру Разумкова Валерія Чалого. «Підхід обрано правильний*— починає роботу науково-фахова група з підготовки створення Конституційних зборів, до якої увійшли дуже авторитетні юристи. Деякі з них брали участь у підготовці Конституції редакції 1996*року. Єдина проблема полягає в тому, що для широкого обговорення конституційних ініціатив має місце занадто велике скупчення юристів, і менш задіяні лідери громадської думки. Це не зовсім правильно, оскільки крім завдань підготовки документа, необхідна і організація його публічного обговорення та залучення ширших верств суспільства. Ця група радше буде напрацьовувати проект документа, ніж готувати формат роботи Конституційних зборів»,*— сказав пан Чалий. «Створення Конституційних зборів доцільне. Такий досвід був за президента Ющенка. На жаль, він не закінчився результативно. Даний орган створюється для того, щоб фахівці у більш прозорому та розширеному форматі готували проект Основного закону. Для ширшого обговорення, відкритих дискусій у суспільстві*— це позитивне рішення. Тим більше, що сьогоднішній парламент не може грати роль тієї останньої інстанції, яка може ухвалити Конституцію. Потрібно широке обговорення, рішення парламенту і всеукраїнський референдум»,*— переконаний знавець. Валерій Чалий вважає, що новий Основний закон буде розглядатися після парламентських виборів 2012*року. http://razumkov.org.ua
Арабські протести загострюють проблему беззахисності України Хвиля протестів у країнах мусульманського світу просувається у східному напрямку і невдовзі може дістатися пострадянського простору, а саме країн Середньої Азії, де як і в країнах Магрибу та Близького Сходу, які зараз охоплені революційними настроями, існують авторитарні, диктаторські режими,*— переконаний заступник генерального директора Центру Разумкова Валерій Чалий. Про це знавець розповів «5*каналу». «Я не виключаю, що ця хвиля не зупиниться на Лівії. І це небезпечна річ, бо ви бачите куди просувається цей пояс нестабільності, він поволі просувається через Афганістан, Пакистан до кордонів півдня пострадянського простору. До середньо-азійських країн, які також мають президентів, які собі на 20*років подовжують повноваження»,*— каже пан Чалий. Знавці вважають, що поширення смуги нестабільності у країнах мусульманського світу становить небезпеку і для України, бо через свій позаблоковий статус Україна не бере участі в системах колективної безпеки, через що не має, так званої, «ядерної парасольки». «Ми роззброїлись від стратегічної ядерної зброї розраховуючи, що світ буде розвиватись мирно, ми начебто маємо СНВ-3,*але бачимо, Пакистан*— це дійсно дуже небезпечна зона і вона може вибухнути. У такій ситуації Україна відчуває дефіцит безпеки*— ми не під жодною парасолькою, ми позаблокові. Боронь боже, якась загроза для нас, що ми будемо робити в такій ситуації? Нам треба терміново робити зброю, витрачати гроші на зброю*— неядерну зброю стримування, той самий „Сапсан” який вже десятиліття будується, чи розробляється, витрачати більше коштів на армію»,*— підкреслив Валерій Чалий. http://razumkov.org.ua
Держава не може подолати шахрайство з ПДВ, бо чиновникам це невигідно Уряд визнав, що не зміг вирішити проблему фіктивного ПДВ. Не виправдали себе ні надана податковим органам можливість перевіряти платників та їхніх партнерів, ні оперативне отримання податкових накладних на великі суми податку. Знавці вважають, що схеми незаконного відшкодування ПДВ будуть діяти й далі, а неповернення ПДВ тільки посилить прагнення підприємств зменшувати сплату податків,*— повідомляє часопис «Коммерсантъ». «Все, що пов’язане з цією темою, стало прибутковим і для держави в особі чиновників, і для підприємців. Не потрібно вигадувати засоби для податкової, щоб боротися з фіктивним ПДВ, достатньо бажання держави вирішувати проблему»,*— говорить директор економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин. Поки, за його словами, виходить, що лише лунають заяви про можливість автоматичного відшкодування ПДВ, інакше процес почався би з набранням чинності Податкового кодексу. http://razumkov.org.ua
Офіційно українських льотчиків у Лівії немає, але ніхто не поручиться за найманців Американське розвідувально-аналітичне видання «Статфор» із посиланням на дипломатичні джерела повідомило, що льотчики, які з військових винищувачів обстрілювали лівійських демонстрантів, були українцями. Цю інформацію поспішило спростувати міністерство оборони України. Але ніхто не поручиться за сотні відставників, військових льотчиків вищої кваліфікації, що залишилися без засобів існування,*— розповів «Газеті по-киевски» провідний експерт військових програм Центру Разумкова Олексій Мельник. «До розвалу Радянського Союзу у нас було 1,5*тис. військових літаків і понад 2*тис. льотчиків. Але зараз у більшості фахівців роботи немає. Колишній президент Ющенко озвучував цифри, що за безпеку нашого неба відповідають зараз всього 200*пілотів. Але сотні військових льотчиків нікуди не зникли: всі вони почали пошуки роботи*— легальної чи напівлегальної. Часто нашим фахівцям за кордоном обіцяють роботу на одних умовах*— скажімо, випробовувати літаки або консультувати, а на ділі виконувати військові завдання армії іншої держави. У такій ситуації кожен діє за своїми переконанням. І потім тільки після різних катастроф ми дізнаємося, що вихідці з України загинули в Африці чи на Близькому Сході»,*— говорить знавець. «Я вірю на 100%*заявам нашого Міноборони, що офіційно жоден військовий там не працює. Однак це не означає, що відставники не могли укласти контракт з лівійськими військовими. Всі диктаторські режими плекають свою армію*— тому що це оплот їхньої влади. Муаммар Каддафі*— не виняток, і у нього багато військової техніки радянського виробництва. Єдине можу сказати, що французи і британці постачають набагато більше найманців, ніж українці. Ми в цьому не попереду»,*— зазначив Олексій Мельник. http://razumkov.org.ua
Президент пропонує конституційну реформу замість верховенства права Нова конституційна ініціатива, оголошена владою, насторожила український політикум. Указ президента про створення Конституційних зборів для підготовки змін до Конституції негайно викликав бурхливі обговорення. Існує небезпека, що певне вузьке коло (хай навіть досвідчених і професійних) юристів створять остаточний текст, який буде затверджений поза проходженням у парламенті,*— про це новинній службі «Голос Америки» сказав заступник генерального директора Центру Разумкова Валерій Чалий. «Перш за все, не сам текст Конституції визначає успішність політичної і конституційної реформи. Набагато важливіше дотримання принципу верховенства права, виконання законів. А тому навіть найкращий текст може не сприяти результату. У цьому плані, я думаю, пріоритет ухвалення конституційних змін неочевидний. Тобто це можна зробити у більш спокійних політичних обставинах. І хоч, з одного боку, реформа потрібна, але, з другого боку, її ухвалення сьогодні не на часі. Адже, поки що ігноруються пропозиції затвердження Верховною радою, й ініціативу на себе перебрав президент. Він може бути гарантом Конституції, але ні в якому разі не може бути стороною контролю над процесом її підготовки. Це абсолютно неправильна орієнтація»,*— вважає Валерій Чалий. «У мене, на жаль, немає поки що і впевненості в тому, що сам цей процес не стане тільки процесом відволікання громадян від дійсно важливих проблем сьогодення. Я ще раз наголошую, що не вважаю сьогодні це ключовою проблемою. Ключова проблема це виконання чинної Конституції, чинних законів. На сьогоднішній день Україна не має антикорупційного законодавства, його просто немає; ті закони, які були вже ухвалені, сьогодні відкинуті владою, а нові не ухвалені; сьогодні нехтується принцип законності навіть при ухваленні рішення про переформатування влади і монополізацію влади. Таким чином, ілюзій немає. І власне, якщо готувати Конституцію будуть ті, хто перебуває при владі, то, на мій погляд, це завершиться не тим результатом, якого очікує український народ»,*— сказав знавець. http://razumkov.org.ua
Конституційна реформа справді потрібна, але без зміцнення самодержавства Навряд чи конституційний процес завершиться у 2012*році. Якщо Верховна рада братиме участь у цьому процесі, то це, очевидно, буде вже нова Рад, яку оберуть у жовтні 2012*року. А відтак немає практичного сенсу у продовженні повноважень нинішнього парламенту до 2015*року. Про це у коментарі новинній службі «ЗІК» повідомив директор політико-правових програм Центру Разумкова Юрій Якименко. «Припущення можна обговорювати різні. У тому числі й продовження повноважень Верховної ради. Але, на мій погляд, підґрунтя для такого продовження чи суспільного запиту на це, звичайно, немає. Навпаки треба, щоб вибори врешті-решт відбулися у той час, який визначений зараз»,*— сказав політолог. На його думку, Конституція 1996*року, до якої повернулась Україна, потребує певного розвитку й еволюції, при чому не тільки в питаннях організації влади. Зокрема, зміни необхідні у питаннях децентралізації влади, перерозподілу повноважень центру і регіонів. Навіть в розділах про права і обов’язки громадян також є, що змінювати, тому що розвиток права не зупиняється,*— переконаний Юрій Якименко. «Я думаю, що потреба в реформуванні Конституції все-таки існує. Інша річ*— яка модель влади буде обрана розробниками конституційних змін. Ми бачимо, що суперпрезидентські республіки зі зниженою роллю парламенту все-таки більше характерні для пострадянських республік, які більше тяжіють до авторитаризму. З іншого боку, посилення ролі парламенту і його впливу на виконавчу владу є скоріше західноєвропейською тенденцією. Тому очевидно, що в руслі цих тенденцій, можливо, і буде розвиватися конституційний процес»,*— зазначив пан Якименко. http://razumkov.org.ua
Президент пропонує конституційну реформу замість верховенства права Указ президента про створення Конституційних зборів для підготовки змін до Конституції негайно викликав бурхливі обговорення. Існує небезпека, що певне вузьке коло (хай навіть досвідчених і професійних) юристів створять остаточний текст, який буде затверджений поза проходженням у парламенті,*— про це новинній службі «Голос Америки» сказав заступник генерального директора Центру Разумкова Валерій Чалий. «Перш за все, не сам текст Конституції визначає успішність політичної і конституційної реформи. Набагато важливіше дотримання принципу верховенства права, виконання законів. А тому навіть найкращий текст може не сприяти результату. У цьому плані, я думаю, пріоритет ухвалення конституційних змін неочевидний. Тобто це можна зробити у більш спокійних політичних обставинах. І хоч, з одного боку, реформа потрібна, але, з другого боку, її ухвалення сьогодні не на часі. Адже, поки що ігноруються пропозиції затвердження Верховною радою, й ініціативу на себе перебрав президент. Він може бути гарантом Конституції, але ні в якому разі не може бути стороною контролю над процесом її підготовки. Це абсолютно неправильна орієнтація»,*— вважає Валерій Чалий. «У мене, на жаль, немає поки що і впевненості в тому, що сам цей процес не стане тільки процесом відволікання громадян від дійсно важливих проблем сьогодення. Я ще раз наголошую, що не вважаю сьогодні це ключовою проблемою. Ключова проблема це виконання чинної Конституції, чинних законів. На сьогоднішній день Україна не має антикорупційного законодавства, його просто немає; ті закони, які були вже ухвалені, сьогодні відкинуті владою, а нові не ухвалені; сьогодні нехтується принцип законності навіть при ухваленні рішення про переформатування влади і монополізацію влади. Таким чином, ілюзій немає. І власне, якщо готувати Конституцію будуть ті, хто перебуває при владі, то, на мій погляд, це завершиться не тим результатом, якого очікує український народ»,*— сказав знавець. http://razumkov.org.ua
Льотчиків ЗСУ в Лівії немає, але ніхто не поручиться за найманців Американське розвідувально-аналітичне видання «Статфор» із посиланням на дипломатичні джерела повідомило, що льотчики, які з військових винищувачів обстрілювали лівійських демонстрантів, були українцями. Цю інформацію поспішило спростувати міністерство оборони України. Але ніхто не поручиться за сотні відставників, військових льотчиків вищої кваліфікації, що залишилися без засобів існування,*— розповів «Газеті по-киевски» провідний експерт військових програм Центру Разумкова Олексій Мельник. «До розвалу Радянського Союзу у нас було 1,5*тис. військових літаків і понад 2*тис. льотчиків. Але зараз у більшості фахівців роботи немає. Колишній президент Ющенко озвучував цифри, що за безпеку нашого неба відповідають зараз всього 200*пілотів. Але сотні військових льотчиків нікуди не зникли: всі вони почали пошуки роботи*— легальної чи напівлегальної. Часто нашим фахівцям за кордоном обіцяють роботу на одних умовах*— скажімо, випробовувати літаки або консультувати, а на ділі виконувати військові завдання армії іншої держави. У такій ситуації кожен діє за своїми переконанням. І потім тільки після різних катастроф ми дізнаємося, що вихідці з України загинули в Африці чи на Близькому Сході»,*— говорить знавець. «Я вірю на 100%*заявам нашого Міноборони, що офіційно жоден військовий там не працює. Однак це не означає, що відставники не могли укласти контракт з лівійськими військовими. Всі диктаторські режими плекають свою армію*— тому що це оплот їхньої влади. Муаммар Каддафі*— не виняток, і у нього багато військової техніки радянського виробництва. Єдине можу сказати, що французи і британці постачають набагато більше найманців, ніж українці. Ми в цьому не попереду»,*— зазначив Олексій Мельник. http://razumkov.org.ua
Якщо нічого не зміниться, підтримка Партії регіонів може впасти до 3-5% Підтримка дій Віктора Януковича на посту президента нагадує динаміку підтримки дій попереднього президента Віктора Ющенка, а рейтинг провладної Партії регіонів може впасти навіть нижче 15%,*якщо суспільство буде бачити невдачі в економічній політиці, а дії уряду не дадуть результат який піде на користь громадянам країни. Про це в ефірі «5*каналу» повідомив директор соціологічної служби Центру Разумкова Андрій Биченко. «Якщо ми будемо бачити невдачі в економічній політиці, я не думаю, що падіння рейтингу Партії регіонів зупиниться на 15%,*він може ще більше знизитись. Достатньо згадати партію „За ЄдУ”*— менш падіння не існує. Також можна згадати Ющенка*— підтримка дій Януковича в перший рік правління дуже нагадує динаміку підтримки дії Ющенка, тобто такий*же сплеск, а потім поступовий спад. Якщо економічна політика не зміниться, те, що ми бачили за Ющенка, ніхто не може сказати, що зупиниться партія на 15*відсотках*— вони можуть набрати 3–5%,*як це відбувалося з колишніми партіями влади»,*— переконаний Андрій Биченко. http://razumkov.org.ua
Другий рік президентства для Януковича буде важчим за перший Про підсумки першого року президентства Віктора Януковича і очікування на наступний рік в інтерв’ю новинній службі «Інтерфакс-Україна» розповів Валерій Чалий, заступник генерального директора Центру Разумкова. http://razumkov.org.ua
Зараз приєднання до НАТО не на часі, але Україна повернеться до цього питання У зв’язку з призупиненням інтеграції до НАТО, серед українських політиків тема стала немодною. Проте нашого особливого партнерства, зафіксованого у хартії Україна-НАТО 1997*року, ніхто не скасовував, і від співпраці з НАТО офіційний Київ ніколи не відмовлявся. Доказом того є і проект річної програми співробітництва «Україна-НАТО», який український уряд затвердив напередодні приїзду до Києва Генерального секретаря Північноатлантичного альянсу Андерса Фога Расмуссена. Заплановані переговори очільника Альянсу з президентом Януковичем, главою уряду Азаровим і міністром закордонних справ Грищенком,*— повідомляє газета «Урядовий Кур’єр». Цю першу офіційну зустріч глави Української держави та Андерса Фога Расмуссена заступник генерального директора Центру Разумкова Валерій Чалий вважає символічною, адже цими днями виповнюється рік президентства Віктора Януковича. «Сторони зможуть підбити підсумки нашої співпраці, яка тривала вже після проголошення Україною позаблокового статусу. Крім того, це можливість для НАТО напряму звернутися до українців, адже Генсек виступить перед студентами КНУ ім. Шевченка». Загалом сам факт спілкування українських високопосадовців з керівником НАТО*— ключової організації безпеки у Європі*— знавець оцінює як позитивний і своєчасний, проте, на його думку, сенсацій цей приїзд не принесе. «Поки що немає кардинальних змін в інтенсивності взаємодії України з НАТО,*— наголосив Валерій Чалий.*— Альянс продовжує констатувати, що його двері відкриті для України. Проте для Києва наразі це неактуальне питання, і ніхто поки що не готовий про це говорити». Водночас фахівець переконаний, що згодом Україна повернеться до питання інтеграції до євроатлантичних структур. «Дефіцит безпеки у нас зростатиме. Ми не фінансуємо свою армію, не модернізуємо зброю, тож обов’язково прийдемо до тіснішої співпраці з організаціями, які хоча*б теоретично можуть гарантувати нашу безпеку»,*— підсумував пан Чалий. http://razumkov.org.ua
Якщо нічого не зміниться, підтримка Партії регіонів може впасти до 3-5% Підтримка дій Віктора Януковича на посту президента нагадує динаміку підтримки дій попереднього президента Віктора Ющенка, а рейтинг провладної Партії регіонів може впасти навіть нижче 15%,*якщо суспільство буде бачити невдачі в економічній політиці, а дії уряду не дадуть результат який піде на користь громадянам країни. Про це в ефірі «5*каналу» повідомив директор соціологічної служби Центру Разумкова Андрій Биченко. «Якщо ми будемо бачити невдачі в економічній політиці, я не думаю, що падіння рейтингу Партії регіонів зупиниться на 15%,*він може ще більше знизитись. Достатньо згадати партію „За ЄдУ”*— меншого падіння не існує. Також можна згадати Ющенка*— підтримка дій Януковича в перший рік правління дуже нагадує динаміку підтримки дії Ющенка, тобто такий*же сплеск, а потім поступовий спад. Якщо економічна політика не зміниться, те, що ми бачили за Ющенка, ніхто не може сказати, що зупиниться партія на 15*відсотках*— вони можуть набрати 3–5%,*як це відбувалося з колишніми партіями влади»,*— переконаний Андрій Биченко. http://razumkov.org.ua
У пенсійній реформі немає сенсу без детінізації та підвищення ціни праці Проект закону про реформування пенсійної системи завершив своє позапарламентське життя, а отже, далі*— усе в руках депутатів. У Верховній раді відбулися парламентські слухання, під час яких обговорювали пенсійну реформу та ті зауваження, що надійшли до законопроекту за останні два місяці,*— повідомляє газета «Львівська пошта». Свою оцінку проекту пенсійної реформи дала директор соціальних програм Центру Разумкова Людмила Шангіна. Нічого хорошого про цю реформу не можу сказати. Вона мала*б починатися із підвалин, фундаменту проблеми, яка полягає не в недоліках або вадах солідарної системи, не у демографічній ситуації. У нас економічно зайнятих 20*мільйонів, пенсіонерів*— 13,7*млн., як мінімум 1–2 млн.*— це пенсіонери-працівники. Якщо подивимось, то нині одного пенсіонера утримує не один працівник*— це буде трішки по-іншому, аніж говорять урядовці. І річ навіть не в цьому, а в тому, що у нас занижена, жебрацька ціна праці. Коли йшлося про те, що у нас пенсії*— соціальні допомоги, то насправді у нас заробітні плати є соціальною допомогою. Якщо європейська країна може вважати своєю конкурентною перевагою дешеву робочу силу, то цій країні ніхто допомогти не в змозі. Потрібно починати, по-перше, з виведення економіки з тіні і, відповідно, тих нещасних заробітних плат, які видають у конвертах. По-друге, необхідно встановити адекватну ціну праці. Тому щоразу, коли профспілки вимагають підвищення ціни праці, наші підприємці будь-кого штибу (від малих і тим паче до великих) розповідають про те, що вони збанкрутують. Ринкова економіка, по-перше, передбачає банкрутство, якщо підприємець не може сплачувати за фактори виробництва, у тому числі*— за працю. Чомусь в Україні цього ніхто не враховує і може вважати, що за все треба платити, але за працю*— ні, можна не платити. І це вже стало державною політикою. У нас мізерний відсоток заробітної плати у собівартості продукції. А, по-друге, коли у п’ять разів піднялася ціна на газ, ніхто із наших крупних олігархів, які роблять гроші*— не заробляють, а роблять*— на тих самих секторах, де найбільше споживають газу, не збанкрутував. А от підняти заробітну плату на дві десятки не можуть. Тобто перший крок*— детінізація економіки заробітної плати, другий*— встановлення адекватної ціни праці. А потім вже можна говорити про будь-які пенсійні реформи, що якимось чином можуть допомогти нашим жебракам-пенсіонерам. А в тому, що сьогодні відбувається, немає жодного сенсу. http://razumkov.org.ua
Україна може долучитися до системи ПРО ЄС, але її станції потребують оцінки Офіційний Київ неодноразово заявляв, що готовий вкласти свою лепту у створення європейської системи ПРО, відзначаючи, що участь у такому проекті стало*б реальним варіантом розширення військово-технічного співробітництва України і НАТО. За словами знавців, у цьому контексті НАТО можуть зацікавити станції з попередження про ракетний напад, які дісталися Україні після розпаду Радянського Союзу. Дві станції*— у Закарпатті та Криму, від послуг яких три роки тому відмовилася Росія, дозволяють виявляти і видавати інформацію про повітряні та космічні цілі над територіями Середземного моря, півночі Африки та Близького Сходу,*— повідомляє «Радіо Свобода». Директор військових програм Центру Разумкова Микола Сунгуровський уточнює: «Ми можемо брати участь в цьому проекті своїми станціями з попередження про ракетний напад. Вони працювали в загальній системі з російськими станціями з інформаційним центром в Солнєчногорську. Необхідно оцінити їхній технічний стан, можливість вбудовування якихось нових модулів. Це повинно бути технічне обгрунтування цього проекту. Це*— гроші та політичні рішення»,*— зазначив пан Сунгуровський. http://razumkov.org.ua
Зауваження ЄС щодо корупції в державних закупівлях цілком доречне Між Києвом і ЄС виникла нова суперечка щодо непрозорості державних закупівель в Україні. ЄС сповістив офіційний Київ про призупинення бюджетної допомоги у зв’язку із внесенням парламентом змін до процедур закупівель. Низка категорій товарів буде закуповуватися без тендерів. Представники української влади переконують, що суперечки України з ЄС і Світовим банком будуть вирішені, а опозиція каже про зменшення контролю над закупівлями і збільшення корупції,*— повідомляє новинна служба «Бі-бі-сі». Чимало дослідників стверджують, що нині йдеться навіть не про кошти, які може втратити Україна. На думку директора економічних програм Центру Разумкова Василя Юрчишина, жорстка позиція Європейського Союзу викликана його стурбованістю збільшенням непрозорості поза конкурсних закупівель і тим, що демократичність українського суспільства не відповідає європейським стандартам: «На жаль, система непрозорості, ручного управління державними фінансами, система ухвалення рішень залаштунковими методами, вона, якою була, такою й залишається. Згадаймо, як обговорювався податковий кодекс, як ухвалювався бюджет… Оця система нібито „пожежних заходів” ручного управління, на жаль, вже в’їлася в нашу владу, і поки що не видно дій, які*б могли щось змінити на користь демократизації ухвалення рішень». Також Василь Юрчишин вважає, що Євро-2012*— це один з прикладів корупційної схеми безтендерних закупівель. http://razumkov.org.ua
Бідність армії — не причина, а наслідок поганого управління Усі біди нашого війська не в тому, що воно перебуває у жалюгідному фінансовому становищі. Держава виділяє Міністерству оборони мало грошей, тому що не бачить особливої важливості в озброєнні. А те, що виділяється, саме Міноборони витрачає не зовсім розумно. Про те, чи потрібна Україні армія чисельністю 190 тисяч осіб при тому, що державі, яку вона покликана охороняти, ззовні ніщо не загрожує, і який шлях розвитку обрати нашим військовим, газета «Кримская правда» запитала у директора військових програм Центру Разумкова Миколи Сунгуровського. http://razumkov.org.ua
У 60% українців за рік при Януковичі погіршився рівень добробуту 60%*українців заявляють погіршення рівня власного добробуту*— повідомив мережевому виданню «Подробности» заступник директора соціологічної служби Центру Разумкова Михайло Міщенко. Про це свідчать результати опитування, проведеного соціологічною службою Центру Разумкова. Соціолог зазначив, що в цілому найбільш негативну оцінку з боку народу за рік президентства Януковича отримали зміни в економічній сфері. Понад половина українців вважає, що погіршився загальний економічний стан країни. Цікаво, що 56%*опитаних помітили зниження рівня стабільності в країні. «Стабільність*— це така собі „ідеологічна фішка” чинної влади»,*— нагадав пан Міщенко. За його словами, це пов’язано з соціальною невизначеністю, з податковим конфліктом між підприємцями і владою. Опитування проводилося Центром Разумкова в період з 27*січня по 2*лютого 2011*року. Загальна вибірка склала 2009*респондентів, статистична похибка вибірки не перевищує 2,3%. http://razumkov.org.ua
Найкращий варіант оновлення ГТС — тристороння участь України, Росії і*ЄС З часів СРСР повелося, що російський газ в інші країни Європи продається від західного кордону України. Зараз російські поставки включають транзит. Проте, як відомо, тариф не відповідає дійсним цінам. Чому стільки років не міняється система, чому Україна не може закуповувати газ і потім продавати його самостійно в ЄС?*— запитує новинна служба УНІАН. http://razumkov.org.ua
Конституційна реформа справді потрібна, але без зміцнення самодержавства Навряд чи конституційний процес завершиться у 2012*році. Якщо Верховна рада братиме участь у цьому процесі, то це, очевидно, буде вже нова Рада, яку оберуть у жовтні 2012*року. А відтак немає практичного сенсу у продовженні повноважень нинішнього парламенту до 2015*року. Про це у коментарі новинній службі «ЗІК» повідомив директор політико-правових програм Центру Разумкова Юрій Якименко. «Припущення можна обговорювати різні. У тому числі й продовження повноважень Верховної ради. Але, на мій погляд, підґрунтя для такого продовження чи суспільного запиту на це, звичайно, немає. Навпаки треба, щоб вибори врешті-решт відбулися у той час, який визначений зараз»,*— сказав політолог. На його думку, Конституція 1996*року, до якої повернулась Україна, потребує певного розвитку й еволюції, при чому не тільки в питаннях організації влади. Зокрема, зміни необхідні у питаннях децентралізації влади, перерозподілу повноважень центру і регіонів. Навіть в розділах про права і обов’язки громадян також є, що змінювати, тому що розвиток права не зупиняється,*— переконаний Юрій Якименко. «Я думаю, що потреба в реформуванні Конституції все-таки існує. Інша річ*— яка модель влади буде обрана розробниками конституційних змін. Ми бачимо, що суперпрезидентські республіки зі зниженою роллю парламенту все-таки більше характерні для пострадянських республік, які більше тяжіють до авторитаризму. З іншого боку, посилення ролі парламенту і його впливу на виконавчу владу є скоріше західноєвропейською тенденцією. Тому очевидно, що в руслі цих тенденцій, можливо, і буде розвиватися конституційний процес»,*— зазначив пан Якименко. http://razumkov.org.ua