Новини від центра Разумкова

Тема у розділі 'Що у світі чути', створена користувачем Zoy, 19 тра 2010.

  1. Zoy

    Zoy newsmaker

    Росія не полишає спроб отримати ГТС, особливо газосховища

    Чи варто взагалі віддавати в оренду газосховища? Провідний експерт з енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко взяв участь у прес-конференції видання «Главком», присвяченій цим питанням.

    http://razumkov.org.ua
     
  2. Zoy

    Zoy newsmaker

    У царині євроінтеграції влада має діяти, а не шукати винних

    В Адміністрації президента знайшли винуватців того, що ЄС не поспішає розкривати перед Україною свої обійми. Виявляється, в усьому винна українська опозиція*— заявив голова Адміністрації президента Сергій Льовочкін. Людям мислячим у це важко повірити. Яка*б не була в країні опозиція, а важелів впливу на владу у неї майже не залишилося,*— повідомляє газета «Комментарии».

    «Заява Льовочкіна викликала у мене здивування»,*— говорить заступник генерального директора Центру Разумкова Валерій Чалий. «Питання в тому, що не дуже успішно йде підготовка до зустрічі Україна-ЄС, яка відбудеться в Брюсселі 22*листопада. Влада розповідала, що вже на цьому саміті буде підписано Угоду про асоціацію. Притому, що більшість знавців називали цей варіант нездійсненним. Зараз дуже складно проходять переговори зі спрощення візового режиму. І, мабуть, керівництву країни дуже хочеться перенести провину за ці складнощі на опозицію»,*— підкреслив фахівець.

    На його думку, дії української влади у внутрішній політиці не сприймаються в ЄС. І на найближчому саміті нам дадуть це зрозуміти. Валерій Чалий бачить лише один вихід, як цього уникнути. «Нам потрібні не декларації, а конкретні дії. Євроінтеграція*— це завдання і влади, і опозиції, і підприємців, і громадянського суспільства. Треба шукати союзників, а не ворогів»,*— підсумував знавець.



    http://razumkov.org.ua
     
  3. Zoy

    Zoy newsmaker

    Непрозорість державних компаній перешкоджає залученню у них грошей

    Держкомпанії України досі не розміщували акції на міжнародних ринках. Механізм, успішно вживаний росіянами*та поляками, у нас навіть не розглядається. Акціонування держкомпаній дозволить залучити фінансування і зберегти їх у власності держави. Питання лише в тому, яку мету переслідує держчиновник: відкат чи капіталізацію,*— повідомляє газета «Комментарии».

    «Наші держпідприємства вкрай непрозорі. Багато хто з тих компаній, які зараз офіційно вважаються збитковими, працює цілком нормально. Водночас найбільші державні монополісти живуть на державному підживленні, так що вони просто не можуть стати об’єктом для ринкової оцінки, а їхні цінні папери малопривабливі для інвесторів»,*— вважає директор економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин.



    http://razumkov.org.ua
     
  4. Zoy

    Zoy newsmaker

    Призначення Балоги в уряд затримувалася, щоб ввести в оману виборців

    Президент України Янукович тягнув з призначенням Віктора Балоги главою Міністерства надзвичайних ситуацій через бажання надати партії Балоги «Єдиний центр» враження опозиційності, що дозволило їй отримати високий рівень підтримки на місцевих виборах. Про це заявив директор політико-правових програм Центру Разумкова Юрій Якименко.

    «Це очікуване рішення. Достатньо тільки пригадати, як звільнялася посада голови МНС влітку і те, що вона залишалася якийсь час вакантною»,*— зазначив дослідник.

    Тепер, коли, за словами знавця «справа зроблена», і Віктор Балога отримав значну підтримку на Закарпатті, все повернено «на свої місця». При цьому політолог зазначив, що не всі депутати з групи Балоги у Верховній Раді сліпо підтримуватимуть законодавчі ініціативи влади і увійдуть до провладної більшості.



    http://razumkov.org.ua
     
  5. Zoy

    Zoy newsmaker

    Непрозорість державних компаній перешкоджає залученню у них грошей

    Держкомпанії України досі не розміщували акції на міжнародних ринках. Механізм, успішно вживаний росіянами*та поляками, у нас навіть не розглядається. Акціонування держкомпаній дозволить залучити фінансування і зберегти їх у власності держави. Питання лише в тому, яку мету переслідує чиновник: відкат чи капіталізацію,*— повідомляє газета «Комментарии».

    «Наші держпідприємства вкрай непрозорі. Багато хто з тих компаній, які зараз офіційно вважаються збитковими, працює цілком нормально. Водночас найбільші державні монополісти живуть на державному підживленні, так що вони просто не можуть стати об’єктом для ринкової оцінки, а їхні цінні папери малопривабливі для інвесторів»,*— вважає директор економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин.



    http://razumkov.org.ua
     
  6. Zoy

    Zoy newsmaker

    Приватизація метро покращить його роботу, а ціна проїзду зросте все одно

    Міністерство економіки виступає за приватизацію метрополітенів. Знавці вважають, що таких крок може позитивно позначитися на прозорості компаній і якості послуг, що надаються ними, проте власник повинен бути надійний,*— повідомляє мережеве видання «Ю-бі-ар».

    «Зрозуміло, що державний бюджет потребує прибутку, тому на продаж виставляються ряд об’єктів колись стратегічного призначення, проте приватизовувати об’єкти комунального господарства такі, як метрополітен, потрібно дуже обережно, тому що від цього залежить транспортна система великого міста»,*— розповів Василь Юрчишин, директор економічних програм Центру Разумкова

    На його думку, залучення в метрополітен приватного інвестора не можна назвати поганою ідеєю*— це достатньо здорова ідея, що несе з собою немало вигод. Проте спочатку потрібно порахувати і витрати. «Потрібно провести дуже чітку корпоратизацію, зробити компанію публічною, щоб потенційні інвестори знали, які доходи приносить метрополітен, а що дотується з місцевого і державного бюджету. Адже багато інфраструктурних об’єктів в Україні вимагають серйозних фінансових вливань»,*— говорить пан Юрчишин.

    Знавець також не виключив, що у разі приходу на об’єкт приватного інвертора, проїзд в метрополітені може подорожчати. Водночас пан Юрчишин підкреслює, що від вартості проїзду*у 2*гривні Київський метрополітен відмовиться не залежно від того, потрапить компанія в приватні руки чи*ні.

    «Але у будь-якому разі входження приватного капіталу разом з прозорістю і публічністю компанії*— це той шлях, який дозволяє раціонально підійти до якісної роботи тих або інших компаній»,*— сказав пан Юрчишин.



    http://razumkov.org.ua
     
  7. Zoy

    Zoy newsmaker

    Призначення Балоги в МНС затримувалася, щоб увести в оману виборців

    Президент України Янукович тягнув з призначенням Віктора Балоги главою Міністерства надзвичайних ситуацій через бажання надати партії Балоги «Єдиний центр» враження опозиційності, що дозволило їй отримати високий рівень підтримки на місцевих виборах. Про це новинній службі «Ліга» заявив директор політико-правових програм Центру Разумкова Юрій Якименко.

    «Це очікуване рішення. Достатньо тільки пригадати, як звільнялася посада голови МНС влітку і те, що вона залишалася якийсь час вакантною»,*— зазначив дослідник.

    Тепер, коли, за словами знавця, «справа зроблена» і Віктор Балога отримав значну підтримку на Закарпатті, все повернено «на свої місця». При цьому політолог зазначив, що не всі депутати з групи Балоги у Верховній Раді сліпо підтримуватимуть законодавчі ініціативи влади і увійдуть до провладної більшості.



    http://razumkov.org.ua
     
  8. Zoy

    Zoy newsmaker

    Наближення виборів може покращити передноворічну торгівлю

    Незважаючи на кризу, українці мають намір збільшити свої витрати на новорічні свята. Згідно з даними опитування компанії Делойт, проведеного в кінці вересня 2010*року, в українці мають намір збільшити свої витрати на святкування Нового року в середньому на 14,8%,*що стало одним з найвищих показників серед усіх країн, що брали участь у дослідженні,*— повідомляє газета «Деловая столица».

    За очікуваннями дослідників, зростання роздрібної торгівлі за підсумками року може скласти порядка 6–7%* (за підсумками восьми місяців поточного року*— 4,6:wacko:.*«Якщо*ж буде ухвалене політичне рішення про проведення виборів найближчим часом, то зростання роздрібної торгівлі може досягти 8%*і навіть більше. Адже це означатиме, що підвищення комунальних тарифів на якийсь час „заморозять”, а підприємствам дадуть „рекомендації” збільшувати премії і надбавки для працівників. Як наслідок, домогосподарства зможуть підвищити свої передноворічні витрати й підтримати високу швидкість зростання торгівлі»,*— передбачає директор економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин.



    http://razumkov.org.ua
     
  9. Zoy

    Zoy newsmaker

    Ухвалення Податкового кодексу всупереч думці підприємців обернеться державі збитками

    Значна частина малих підприємств припинять своє існування, якщо Податковий кодекс буде ухвалено. Про це в коментарі мережевому виданню «Делфі» повідомив директор економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин.

    «Система заборон і обмежень значно розширюється, і підприємцям буде дедалі важче знайти стимул для подальшої роботи… Тому частина представників малого бізнесу просто почне згортати свою діяльність»,*— пояснив*він.

    Пан Юрчишин упевнений, що обіцянка підприємців «піти в тінь»*— це не найстрашніші наслідки для держави. «Тінь також має свою ціну. Наприклад, спроби торгувати „з коліс” можуть закінчитися вилученням автомобіля»,*— розповів він. На думку експерта, ймовірніше, що підприємці згортатимуть свої справи, а отже стануть додатковим тягарем для держави.

    За словами пана Юрчишина, після ухвалення Податкового кодексу може вирости рівень безробіття і державі доведеться платити допомогу. При цьому зменшаться надходження до державної скарбниці, адже безробітні не платитимуть податки або відрахування до того*ж Пенсійного фонду. «Крім того, зростатимуть комунальні борги, адже людям просто не буде чим оплачувати „комуналку”»,*— вважає знавець.

    За його словами, в Податковому кодексі безліч незрозумілих речей, які вже зараз викликають обурення у представників малого і середнього підприємництва, а влада як і раніше пришвидшує його ухвалення. «Мені не зрозуміло, чому влада так поспішає з ухваленням Податкового кодексу. Чому питання стоїть: зараз або ніколи? Я не бачу необхідності такого поспіху»,*— підкреслив дослідник.



    http://razumkov.org.ua
     
  10. Zoy

    Zoy newsmaker

    Наближення виборів може покращити передноворічну торгівлю

    Незважаючи на кризу, українці мають намір збільшити свої витрати на новорічні свята. Згідно з даними опитування компанії Делойт, проведеного в кінці вересня 2010*року, в українці мають намір збільшити свої витрати на святкування Нового року в середньому на 14,8%,*що стало одним з найвищих показників серед усіх країн, що брали участь у дослідженні,*— повідомляє газета «Деловая столица».

    За очікуваннями дослідників, зростання роздрібної торгівлі за підсумками року може скласти порядка 6–7%* (за підсумками восьми місяців поточного року*— 4,6:wacko:.*«Якщо*ж буде ухвалене політичне рішення про проведення виборів найближчим часом, то зростання роздрібної торгівлі може досягти 8%*і навіть більше. Адже це означатиме, що підвищення комунальних тарифів на якийсь час „заморозять”, а підприємствам дадуть „рекомендації” збільшувати премії і надбавки для працівників. Як наслідок, домогосподарства зможуть підвищити свої передноворічні витрати й підтримати високу швидкість зростання торгівлі»,*— передбачає директор економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин.



    http://razumkov.org.ua
     
  11. Zoy

    Zoy newsmaker

    Ухвалення Податкового кодексу всупереч думці підприємців обернеться збитками

    Значна частина малих підприємств припинять своє існування, якщо Податковий кодекс буде ухвалено. Про це в коментарі мережевому виданню «Делфі» повідомив директор економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин.

    «Система заборон і обмежень значно розширюється, і підприємцям буде дедалі важче знайти стимул для подальшої роботи… Тому частина представників малого бізнесу просто почне згортати свою діяльність»,*— пояснив*він.

    Пан Юрчишин упевнений, що обіцянка підприємців «піти в тінь»*— це не найстрашніші наслідки для держави. «Тінь також має свою ціну. Наприклад, спроби торгувати „з коліс” можуть закінчитися вилученням автомобіля»,*— розповів він. На думку експерта, ймовірніше, що підприємці згортатимуть свої справи, а отже стануть додатковим тягарем для держави.

    За словами пана Юрчишина, після ухвалення Податкового кодексу може вирости рівень безробіття і державі доведеться платити допомогу. При цьому зменшаться надходження до державної скарбниці, адже безробітні не платитимуть податки або відрахування до того*ж Пенсійного фонду. «Крім того, зростатимуть комунальні борги, адже людям просто не буде чим оплачувати „комуналку”»,*— вважає знавець.

    За його словами, в Податковому кодексі безліч незрозумілих речей, які вже зараз викликають обурення у представників малого і середнього підприємництва, а влада як і раніше пришвидшує його ухвалення. «Мені не зрозуміло, чому влада так поспішає з ухваленням Податкового кодексу. Чому питання стоїть: зараз або ніколи? Я не бачу необхідності такого поспіху»,*— підкреслив дослідник.



    http://razumkov.org.ua
     
  12. Zoy

    Zoy newsmaker

    Саміт Україна-ЄС: візові питання опинилися під загрозою

    22 листопада 2010 року в Брюсселі відбудеться чотирнадцята зустріч на вищому рівні Україна-ЄС. Про те, чого чекати від цієї події і якими є перспективи подальшої співпраці між Україною та Європейським союзом, мережевому виданню «Главред» розповів заступник генерального директора Центру Разумкова.

    http://razumkov.org.ua
     
  13. Zoy

    Zoy newsmaker

    Новий податковий кодекс спричинить безробіття, непередбачене урядом

    Головна мета Податкового кодексу*— приборкання малого підприємництва і повний контроль над підприємницькою діяльністю. Натомість соціальні наслідки поспішного прийняття кодексу урядовці не прорахували,*— повідомляє новинна служба «Німецька хвиля».

    Директор економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин розкритикував дії уряду, який прискореними темпами «протиснув» Податковий кодекс, не проаналізувавши соціальних наслідків масштабних змін для малого бізнесу, насамперед рівня безробіття. «Не було зроблено оцінки імовірного зниження рівня зайнятості. Йдеться не лише про сектор торгівлі, це і сектор послуг, це і будівництво, і транспортний сектор. Ніхто не оцінював, які*ж види роботи можуть бути надані тим, хто відмовиться від приватного підприємництва. Якщо держава проводить таку політику, вона має передбачити якусь програму стимулювання зайнятості, програму перекваліфікації людей, які втрачають роботу або бізнес. Я про такі програми нічого не чув»,*— каже пан Юрчишин.

    Суттєве зростання рівня безробіття буде лише додатковим навантаженням на державний бюджет. Таким чином мета краще наповнювати Пенсійний фонд, задекларована урядом, реалізована не буде, прогнозує експерт. Пан Юрчишин також очікує, що чимало підприємців підуть «у тінь». «У країні, система податкового адміністрування якої є чи не найгіршою у світі, не варто очікувати, що малі підприємці погодяться працювати »на загальних умовах«. »Надто вже поганими є ці умови«,*— підсумовує Василь Юрчишин.

    Опитані «Німецькою хвилею» експерти переконані, що поступова відмова від «пільгового» єдиного податку для приватних підприємців на користь спільних правил гри для різних категорій бізнесу була би виправданою лише тоді, коли податкова система ставала би більш прозорою. «Для таких змін потрібна зрозуміла всім стратегія реформування податкової системи. А її немає»,*— констатує Василь Юрчишин.



    http://razumkov.org.ua
     
  14. Zoy

    Zoy newsmaker

    Законодавче врегулювання газового сектору: декорація для євробюрократів

    Рано «бити в литаври» з приводу ухвалення Закону «Про основні засади функціонування ринку природного газу» та приєднання до Енергетичного співтовариства.

    http://razumkov.org.ua
     
  15. Zoy

    Zoy newsmaker

    Депутати не встигають перенести вибори Ради на 2012 рік

    Підтримка Конституційним судом України проведення чергових виборів до українського парламенту в жовтні 2012*року стала справжньою «п’ятничною сенсацією». Але розбіжності, суперечки та незадоволеність тільки починається, і навряд чи це питання почне обговорюватися спокійніше ніж сумнозвісний Податковий кодекс. Мережеве видання КИД попросило директора політико-правових програм Центру Разумкова Юрія Якименка прокоментувати дії Конституційного суду, доцільність продовження депутатської каденції та наслідки, до яких вона може привести.

    По-перше, це не факт, встановлений Конституційним судом, що вибори повинні відбутися в жовтні 2012*року. Конституційний суд схвалив законопроект, внесений депутатами, про внесення змін до Конституції, щоб провести ці вибори. Тобто він просто сказав про те, що цей проект відповідає Конституції, і якщо він буде ухвалений, тоді вибори відбудуться в 2012*році.

    Головне питання зараз в тому, що на даний момент, поки не внесені ці зміни, діє Конституція 1996*року, яка передбачає вибори в березні 2011*року. Відповідно, через декілька днів Центральна виборча комісія повинна оголосити початок виборчого процесу, який починається за 120*днів. І у неї немає поки інших правових підстав. І головне питання полягає якраз в тому, чи оголосить вона початок цих виборів, виборчого процесу, і чи йтиме процес підготовки до них чи ні. Тому що парламент повинен ухвалити остаточне рішення по змінах Конституції тільки на наступній черговій сесії*— наступного року, в лютому: до цього моменту повинен вже початися виборчий процес.

    Говорити, що краще, що гірше, в даних умовах… Можна говорити, кому це вигідніше, кому менш вигідно з політиків, але з погляду правових підстав, все-таки головне, щоб виборчий процес вийшов чітко в правовому полі і на підставі Конституції. Якщо будуть, скажімо, якісь спроби використовувати тільки ту норму, яка вигідніша, або якось заблокувати початок виборчого процесу за чинною Конституцією*— ще не маючи внесених змін в Конституцію,*— це взагалі може говорити про те, що, по суті, у нас Конституція і законодавство виконуються вибірково*— за принципом, хочу виконую, хочу не виконую. І загалом це буде просто незрозуміло для європейського співтовариства, тому що такі ігри з правовими нормами держави там все-таки не прийняті.



    http://razumkov.org.ua
     
  16. Zoy

    Zoy newsmaker

    МВФ і Україна вигідні одне одному

    Місія Міжнародного валютного фонду, що недавно побувала в Україні, дала позитивну оцінку роботі української влади. Але, як і будь-яка похвала міжнародних організацій, дана заява виявилася, що називається, «із заковикою» для влади. Для отримання чергової позики Україна до 10*грудня повинна, по-перше, почати пенсійну реформу, по-друге, запровадити пеню за борги з комунальних послуг, і по-третє, схвалити чергове підвищення ціни на газ в квітні 2011*року,*— повідомляє мережеве видання «Экономические новости».

    «Умови МВФ*- те, чого слід було чекати. Не викликало сумнівів, що МВФ дасть позитивну оцінку і виділить черговий транш. Сьогодні Україна потрібна МВФ більше, ніж МВФ Україні, тому що у нас йде відновлення економіки і МВФ може використовувати ці показники як аргументацію в тому, що їхні зусилля не марні, тому що останніми роками МВФ піддавався критиці, зокрема, за кризу в Ірландії і накопичення боргів у єврозоні. І не було сумнівів, що оцінка в питанні виділення коштів буде позитивною. Водночас зрозуміло, що МВФ вносить ряд рекомендацій, чудово розуміючи, що ми за півроку з умовного початку пенсійної реформи змогли тільки подискутувати про підвищення пенсійного віку для жінок. Зрозуміло, що за місяць-півтора ми далі не просунемося. Це*ж стосується і тарифів. Зрозуміло, що вони підвищуватимуться»,*— зазначив директор економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин.

    Але насправді МВФ не дуже цікавлять тарифи на газ і пенсійний вік для жінок. «МВФ потрібна збалансованість в державних компаніях. І для того, щоб досягти збалансованості будь-якої держкомпанії, треба чітко розуміти структуру доходів і витрат. А переважна більшість українських державних монополій залишаються непрозорими. Зрозуміло, що це не справа МВФ стежити за доходами і витратами. Фонд, як правило, приділяє увагу дефіциту або бездефіцитності, а також наявності надійних джерел фінансування дефіциту. Але ставити питання про те, що треба підвищувати тарифи до рівня собівартості*— це до певної міри безглуздо. Це не поліпшить ситуацію ні з роботою компаній, ні з наведенням ладу в економіці»,*— сказав Василю Юрчишин.

    «Але це знову-таки не проблема МВФ. З погляду постановки завдання, все правильно. Але одночасно все чудово розуміють, що в найближчих пару років, поки не буде налагоджена надійна система обліку і контролю і за доходами, і за витратами, чекати якихось змін навряд чи доводиться. І навряд чи можливо, що українська влада буде така активна виконувати рекомендації і повчання МВФ»,*— додав Василь Юрчишин.

    *«Прозорість фінансів за два-три місяці не робиться, тому що для крупних компаній потрібно провести міжнародний аудит. У НАК »Нафтогаз« проводиться міжнародний аудит, але по дворічній затримці. А в цій справі необхідна певна оперативність. Є всі інструменти роботи в цьому напрямі. Зокрема, розширення повноважень Рахункової палати може сприяти тому, що державні монополії поліпшать свою прозорість»,*— підкреслив дослідник.

    На думку Василя Юрчишина, МВФ і Україна доповнюють одне одного: «Одні говорять, що саме треба робити, інші говорять, що це треба і це робитимуть. Але за відносно короткий період ця співпраця не буде результативною настільки, щоб можна було поставити в заслугу владі».

    Водночас співпраця України з МВФ останніми роками була досить суперечливою. За словами фахівця, місія Фонду приїжджала, ухвалювалися правильні рішення і виділялися кошти. Проте питання про конкретні дії з цих рішень залишалося відкритим. Наступна місія приїжджає і порівнює попередні й поточні показники, які є просто кількісними.

    *«Заслугою Нацбанку є те, що він утримує рівень грошової маси, рівень резервів, відносно підсилює валютний курс. Це те, що НБУ вже відносно навчився робити. Але це не є те, що називається структурними реформами»,*— підкреслив Василь Юрчишин.

    Співпраця з МВФ не є панацеєю від всіх проблем і умовою проведення реформ, як це намагається представити владу. «Що в співпраці з МВФ, що без співпраці з МВФ Україна не змогла продемонструвати результативність структурних реформ»,*— підсумував експерт.

    МВФ в усіх відношеннях вигідний українським політикам. По-перше, він виділяє кошти, по-друге, допомагає вдавати бурхливу діяльність в спробах врятувати економіку, і, по-третє, на його рішення по позиках влада списує всі свої успіхи і провали на економічному фронті.



    http://razumkov.org.ua
     
  17. Zoy

    Zoy newsmaker

    Місцеві вибори водночас підтвердили поділ України і запит до змін

    Існує думка, що український виборець*— надмірно консервативний, мовляв, знаючи, що від тієї або іншої сили прогресу в різних сферах життя чекати не доводиться, все одно голосує за неї. Пояснення просте: краще старе погане, ніж нове*— можливо, краще, але невідоме. Разом із тим попередні підсумки місцевих виборів свідчать, що в правилах є винятки*— деякі нові політичні гравці отримали солідний кредит довіри виборців. Про причини успіху одних політичних гравців, провал інших, а також про орієнтири виборців газета «День» запитала директора політико-правових програм Центру Разумкова Юрія Якименка.

    Справді цікаве запитання: консервативний чи ні, український виборець? Тут є дві частини. Присутні досить-таки консервативні орієнтації виборців, але також існує й менший консерватизм у тому сенсі, в яких саме політичних силах втілюються ці симпатії.

    З одного боку, ми справді давно спостерігаємо за значущістю регіонального поділу, тобто симпатіями, заснованими на соціокультурних відмінностях. Це основний поділ, що завжди відбивався в партійній системі, симпатіях до різних політичних сил. Проте з іншого боку, на різних етапах носіями комплексів ментальних орієнтацій були різні політичні партії. Спочатку громадяни на південному сході голосували за комуністів, соціалістів, «Селянську партію» тощо. На заході*— за Рух, УНП, КУН тощо. Потім відбувалася зміна цих репрезентантів. З одного боку, з’явилася Партія регіонів, а комуністи певною мірою маргінізувалися. З іншого боку, з’явилися БЮТ та «Наша Україна». Зараз ми проходимо ще один етап зміни репрезентантів, але розділення залишається, й це є найактуальнішим питанням.

    Формується запит на нові політичні сили, що втілюються частково у «Фронті змін», частково у «Свободі». І головне тут не радикалізм «Свободи», а те, що це ідеологічно зрозуміла партія, позиція якої відповідає запитам жителів західних регіонів, а головне*— не є дискредитованою участю в реальній політиці на найвищому рівні.

    Те, що на цих виборах була низька явка, свідчить про розчарування людей у політиці в цілому. Невиправдані очікування 2005–2010 років, а тепер уже настала черга розчаруватися прибічникам Партії регіонів і політичних сил, представлених у правлячій парламентській більшості. Ми бачимо падіння рейтингу ПР і особисто президента. Загалом, ми спостерігаємо те, що громадяни дистанціюються від політики, а рівень недовіри до політичних партій, представників органів влади як був на надзвичайно високому рівні, так і залишається. Якби влада дотримувалася європейських традицій, вона*б мала вивчити, а чому на виборчі дільниці прийшло менше громадян, а ті, хто прийшов, у великій кількості проголосували проти всіх. Але, з іншого боку, тут виникає спокуса для влади заохочувати такі тенденції.

    Головною несподіванкою цих виборів стало те, наскільки швидко громадяни центральних і частково західних регіонів підлаштувалися під цю владу, різко ставши симпатиками Партії регіонів. Висновок? Або ціннісних позицій не було, а був чистий прагматизм, або вони перебувають у далекій глибині особистості.



    http://razumkov.org.ua
     
  18. Zoy

    Zoy newsmaker

    Якщо протестувальників підтримає країна, революції не уникнути

    Те, що на протести проти Податкового кодексу з’їжджаються підприємці з усієї країни, створює значні передумови для революції. Про це кореспондентові служби «Лігабізнесінформ» заявив директор політико-правових програм Центру Разумкова Юрій Якименко.

    «Сама по собі підстава дуже вагома, тому що це якраз та тема, яка зачіпає життєві інтереси людей. Питання лише в масштабі акцій, чи отримають вони поширення по всій Україні, як вони будуть організовані, і, найголовніше, які виставлятимуться вимоги цих акцій»,*— сказав пан Якименко.

    За словами знавця, питання також в тому, чи будуть вимоги підприємців лише економічні, чи ставитимуться чіткі рубежі їхнього досягнення, і що маніфестанти планують робити далі, якщо ці вимоги не будуть виконані. Чи «готові вони висувати політичні вимоги і якими методами вони готові добиватися їхньої реалізації*— в цьому питання»,*— зазначив Юрій Якименко.

    Політолог зазначив, що «все залежить від масштабу акції, тому що як свідчить досвід інших, зокрема європейських, країн повинні бути досить значима кількість учасників цих акцій і їхня поширеність по всій країні».

    Відповідаючи на питання, скільки в масштабах України повинно бути людей, політолог відповів, що важко сказати в процентному відношенні, але «це повинно відбутися в загальноукраїнському співвідношенні, а не бути тільки локальними виступами».

    Підприємці з’їжджаються до Києва з усієї України*— це говорить про те, що передумови для революції достатньо серйозні. «Ці події свідчать, що в Україні з’явилося громадянське суспільство»,*— підсумував знавець.



    http://razumkov.org.ua
     
  19. Zoy

    Zoy newsmaker

    План безвізового режиму з ЄС розраховано на кілька років невтомної роботи

    Під час зустрічі на вищому рівні Україна-ЄС затверджено план дій із введення безвізового режиму. Якщо українська влада проявлять політичну волю, то українці зможуть вільно їздити в країни ЄС вже у 2012*році,*— повідомляє мережеве видання «Ю-бі-ар».

    «План дій розрахований на перспективу. Затверджено низку дій, які українська влада повинна здійснити у внутрішній політиці, щоб отримати безвізовий режим. В першу чергу йдеться про адаптацію українського законодавства до міжнародного права: треба провести низку заходів, пов’язаних з міграційними процесами, контроль на кордонах повинен проходити в рамках вимог ЄС, запровадити біометричні закордонні паспорти»,*— повідомив Михайло Пашков, директор міжнародних програм Центру Разумкова.

    Цей план дій розрахований на певний період, і для його здійснення потрібна політична воля керівництва країни й узгоджені дії всіх гілок влади. «З боку ЄС буде проводиться моніторинг того, як виконується цей план дій. За попередніми оцінками бажано, щоб цей безвізовий режим з ЄС був запроваджений до 2012*року»,*— вважає пан Пашков.



    http://razumkov.org.ua
     
  20. Zoy

    Zoy newsmaker

    Потепління у відносинах Росія-НАТО не означає поступки для України

    У Лісабоні пройшов черговий з’їзд НАТО. Президент Росії Дмітрій Мєдвєдєв запропонував членам Північноатлантичного альянсу створити спільну систему протиракетної оборони. Він також допустив можливе членство Росії в НАТО. Проте ця несподівана дружелюбність не поширюється на відносини між Альянсом та пострадянськими країнами

    http://razumkov.org.ua
     
а де твій аватар? :)