Новини від центра Разумкова

Тема у розділі 'Що у світі чути', створена користувачем Zoy, 19 тра 2010.

  1. Zoy

    Zoy newsmaker

    Без виробленої політики безпеки програма боротьби з тероризмом не має сенсу

    Після низки вибухів у Дніпропетровську Кабінет міністрів почав розробку програми боротьби з тероризмом в Україні. Проте фахівці не вірять в успішність «боротьби з тероризмом по-українськи». На їхню думку, розробці подібних програм повинні передувати ухвалення стратегічних документів, таких як Військова доктрина, Концепція розвитку Збройних сил, Стратегія національної безпеки тощо. Стан розробки цих документів для мережевого видання «Главред» оцінив директор військових програм Центру Разумкова Микола Сунгуровський.

    Відповідь на питання, як Україні слід боротися з тероризмом, і як забезпечити захист громадян, залежить від кількох речей. Передусім — від ще не затвердженої Військової доктрини. Саме у ній зазвичай розглядаються небезпеки порушення стабільності внутрішньої ситуації. Як це віднести до військової загрози — не ясно, але для чого це зроблено — зрозуміло. Тобто увага зосереджується не на національній безпеці, а на державній безпеці (захищається державний апарат, а не суспільство). Зараз цей момент може залишитися непоміченим, але згодом стане міною сповільненої дії.

    Поки що конкретного підтвердження подібним припущенням привести не можна, тому що не затверджена ні Військова доктрина, ні Концепція розвитку збройних сил. Але за уривчастими відомостями про те, що буде в цих документах, можна говорити, що основна увага буде зосереджена на створенні сил внутрішньої безпеки на шкоду військовому сектору.

    Великий ризик, що розробка Кабміном програми що має забезпечувати безпеку громадян закінчиться нічим. Розробка подібних стратегічних документів повинна здійснюватися в певній послідовності. Першою має бути розроблена Стратегія національної безпеки, з якої повинні витікати концепція розвитку Збройних сил, загальна концепція внутрішньої безпеки. А якщо беруться окремі шматки, як зараз, і під них робляться не концепції і стратегії, а відразу програми, то гарантія 100%, що виконані вони не будуть. Будуть окреслені суперечливі цілі і шляхи їх досягнення. Приміром, які моделі захисту від тероризму можуть бути використані в Україні. Міністр оборони вважає, що нам найбільше підходить російська модель побудови збройних сил, міністр внутрішніх справ — що французька модель розвитку міліції, командуючий внутрішніми військами — що польська модель розвитку національної гвардії. В одній країні не можуть бути побудовані декілька різних моделей, тим паче, що законодавча база під них не підведена. А на основі тієї законодавчої бази, яка існує, ні про яку демократизацію і демократичний контроль над цими організаціями мови бути не може. Тобто система розвалюється. Будь-які програми, які зараз розробляються, спрямовані тільки на те, щоб освоїти бюджетні кошти.

    Доки Україна не є предметом особливої уваги з боку терористичних організацій, немає тероризму. Тероризм тримається на масовому ефекті — привертанні уваги. Що раніше могло привернути увагу міжнародної громадськості в Україні? Практично нічого. А зараз - Євро-2012, нові інвестиційні економічні проекти. З поліпшенням місця України в міжнародному розподілі праці, підвищується ризик того, що вона може стати об\'єктом терористичних нападів. Це усе повинно було бути розглянуто в Стратегії національної безпеки, Концепції внутрішньої безпеки і так далі, але цих документів доки немає. Якщо відносно оборонного блоку якісь документи розробляються, то відносно внутрішнього блоку, окрім шостого варіанту концепції реформування міліції, більше нічого немає.

    Це усе шматки, а системи доки не видно. А тільки в системі може бути ефективна боротьба з тероризмом, тому що вона охоплює найрізноманітніші аспекти — від дитячого садка до захисту промислових об\'єктів. Україна повинна почати боротьбу з тероризмом з розробки цих стратегічно важливих документів. Тому що боротьба з тероризмом базується на праві.



    http://razumkov.org.ua
     
  2. Zoy

    Zoy newsmaker

    Вартість побудови переробних заводів знижує привабливість зрідженого газу

    Уряд веде перемовини щодо постачання газу з Катару через Туреччину. Про це заявляв глава українського уряду Микола Азаров. За його словами, за перевезення скрапленого катарського газу Україна буде платити втричі менше, ніж нині платить за російський. Знавці, однак, вважають, що навіть якщо вдасться домовитися із обома країнами, на побудову відповідних терміналів підуть роки, — повідомляє новинна служба «Радіо Свобода».

    Скраплення — один із видів перевезення газу морем. Для цього його спочатку переводять у рідкий, а потім — після прибуття — знову в газоподібний стан. Ціна, яку нині Україна платить за російський газ, значно перевищує собівартість його видобутку і такого транспортування, тому теоретично постачати газ із Катару може бути трохи дешевше, вважає Сергій Дяченко, провідний експерт енергетичних програм Центру Разумкова.

    «Скраплений газ, який постачається із країн Північної Африки на ринках ЄС, коштує близько 350 доларів, тобто на 100 доларів дешевше, ніж ми отримуємо із Російської Федерації», — зазначає він. Однак, на думку дослідника, треба зважати також на те, що в Україні немає жодного переробного заводу, де газ із рідкого переводили б у звичний для транспортування по трубах стан. Це також впливатиме на ціну.



    http://razumkov.org.ua
     
  3. Zoy

    Zoy newsmaker

    Молоді мами змушені працювати, бо батько сам не забезпечить гідне життя

    87% українських жінок виходять на роботу до того, як їхній дитині виповниться три роки, а кожна п\'ята не стала чекати навіть 6 місяців! Такі підсумки опитування, проведеного мережевим виданням з працевлаштування «Хедхантер». Тільки у половині випадків працедавці адекватно реагували на вихід жінки в декретну відпустку — 57% жінок змогли скористатися пільгами, виплатами і відпусткою в повній мірі. Інші мами або пішли в декрет з урізаними виплатами, або їм запропонували звільнитися в тій або іншій формі. І при цьому кожна п\'ята з опитаних вважає, що звільнення вагітних — це нормальна практика, — повідомляє видання «Комсомольская правда».

    «Я за рівність між статями і демократію в усіх її проявах, але коли у жінки немає вибору — ця не рівність», — упевнена директор соціальних програм Центру Разумкова Людмила Шангіна.

    «Історично так склалося, що завдання чоловіка — забезпечувати сім\'ю матеріально, а завдання жінки — бути хранителькою сімейного вогнища. Але у нас багато молодих мам вимушені працювати просто тому, що засобів одного працюючого дорослого бракує на гідне життя для усієї сім\'ї. Щоб в країні не було „демографічних ям”, держава повинна створити належні умови життя. В першу чергу треба забезпечити адекватну ціну праці і якісні робочі місця, щоб кожна людина за рахунок своєї праці мала можливість утримувати сім\'ю. У нас же усі сили кидають у кращому разі на соціальні виплати, матеріальну допомогу та інші подачки, які не мають сенсу і не приносять жодної користі», — вважає дослідниця.



    http://razumkov.org.ua
     
  4. Zoy

    Zoy newsmaker

    Без поступу в справі Юлії Тимошенко потепління відносин з ЄС не буде

    Перенесення зустрічі глав держав Центральної Європи, яка мала відбутися 11-12 травня в Ялті, породило хвилю чуток про зовнішньополітичне відлучення нашої країни. Знавці нагадують, що другий рік перебування на посаді для президента завжди спокійніший. Проте в контексті відміни зустрічі глав країн Центральної Європи, який повинен був відбутися цього тижня в Ялті, як не повірити в тезу про дипломатичну кризу, — повідомляє видання «Комсомольская правда».

    «За два з половиною роки президентського терміну Віктора Януковича кількість його зарубіжних поїздок істотно скоротилася. Це говорить про те, що виникла криза довіри до української влади. Треба терміново щось з цим робити», — говорить заступник генерального директора Центру Разумкова Валерій Чалий.

    За словами експертів, ще одна помилка української влади — обіцянки вирішити питання із звільненням колишньої очільниці уряду. Хоча, якщо бути відвертим, Янукович кожного разу, коментуючи справу Тимошенко, підкреслював, що не може втручатися в судові розгляди. «Побачивши, що Україна не „тримає слово”, почали сприймати нашу країну як ненадійного партнера. І доки Янукович не вирішить внутрішньополітичний конфлікт, йому не варто розраховувати на потепління в стосунках з ЄС», — упевнений Валерій Чалий.

    Водночас, оцінюючи зовнішню політику Януковича, знавці назвали ряд його досягнень. За словами пана Чалого, нинішній владі вдалося вивести на новий рівень переговори про підписання угоди про асоціацію з ЄС і створення ЗСТ з ЄС, пожвавити переговори про запровадження безвізового режиму, а також відкрити нові напрями співпраці. «Президент почав налагоджувати потенційно вигідні зв’язки з Китаєм, Бразилією і низкою азійських країн. Нас добре там зустрічали, але, на жаль, поки ми не можемо відчути плоди цих відвідин», — підсумував знавець.



    http://razumkov.org.ua
     
  5. Zoy

    Zoy newsmaker

    Проблема не в недоторканості депутатів, а у вибірковості правосуддя щодо них

    Навесні 2012 року у Верховній раді пожвавилися розмови про скасування депутатської недоторканості. Спроби такі робилися неодноразово, але безуспішно. Ініціатива зрівняти всіх у правах, як правило, виходила від представників влади. А обговорення навколо цього питання зазвичай починалися напередодні виборів, — повідомляє мережеве видання «Главред».

    Провідний експерт політико-правових програм Центру Разумкова Костянтин Дикань, оцінюючи необхідність депутатського імунітету, переводить це поняття з площини теорії в царину практичного застосування. Він вважає, що насправді «багато хто у нас в Україні недоторканний не за формою, а по-суті». На його думку, законодавство застосовується дуже поблажливо до представників виконавчої влади і великих підприємців. «Доки вони грають за правилами „корпоративної етики”, їх не чіпають. Але варто їм втрутитися на ниву чиїхось інтересів, як вони відразу піддаються переслідуванням за всією суворістю закону. Наприклад, колишній голова парламенту Криму Анатолій Гриценко: він не перший і не останній, хто здійснював різні операції із землею. Але варто було йому лише перетнутися з новим „хазяїном Криму”, як він потрапив в зону уваги правоохоронних органів», — зауважує пан Дикань.

    Більшість політиків і знавців не вірять у бажання влади зняти з депутатів недоторканість. Костянтин Дикань нагадав, що «в не далекому минулому Віктор Ющенко та Віктор Балога, а згодом і партія »Наша Україна«, завзято використовували цю тему у боротьбі за симпатії виборців».

    Безумовно, ухваливши закон, влада могла б записати собі в актив той факт, що, мовляв, інші обіцяли, а ми зробили. Але будь-який законопроект, що стосується змін до Конституції, має бути проголосований парламентом в другому двома третинами голосів. Ось це і є завжди головною перешкодою на шляху законів про скасування недоторканності.

    «Сьогодні, поки законопроект не проголосований в першому читанні, не знаючи остаточної редакції, складно оцінити його долю», — говорить Костянтин Дикань. «Сумніваюся, що зняття недоторканості пошириться і на президента. Якщо туди буде включений пункт про президента, то велика ймовірність того, що документ буде проголосований тільки в першому читанні, а потім справа затягнеться, і після виборів він втратить нагальність і залишиться лише передвиборним козирем Партії регіонів», — підсумовує знавець.



    http://razumkov.org.ua
     
  6. Zoy

    Zoy newsmaker

    Соціальні ініціативи Януковича відіб’ються на цінах після виборів

    До виборів влада робитиме все, щоб утримати ціни та гривню. Про це в коментарі «Газеті по-українськи» розповів провідний експерт Центру Разумкова Павло Розенко, коментуючи заяву члена Ради НБУ Юрія Полунєєва про можливість поступового знецінення гривні.

    «Це вже не перше повідомлення про можливе послаблення гривні. Ще раніше члени правління Національного банку про це заявляли. Валерій Геєць казав, що не варто боятися, буде послаблення на 10%. Сьогодні складаються такі об\'єктивні господарські обставини, що українцям доведеться пережити чергове послаблення гривні. Основний чинник послаблення — не зовсім виважена і дієва економічна політика, яку проводить уряд останній рік-півтора», — наголосив він.

    На думку дослідника, чинниками можливого послаблення гривні стануть як раз соціальні ініціативи президента. Це ініціативи, які перед виборами пропонують широкомасштабну програму соціальної підтримки всіх верств населення: «Правда, жодного фінансового ресурсу для здійснення цієї програми немає. Сьогодні очевидно, що єдиним ресурсом для виконання цих популістських, соціальних ініціатив є якраз друк і випуск на ринок України економічно не підкріпленої гривневої маси. Наслідком цього буде підвищення цін та значне розкручування інфляції в Україні».

    Пан Розенко вважає, що до часу виборчої кампанії боятися нічого не варто. Влада робитиме все, щоб стримати ціни та гривню. «Будуть приноситися будь-які жертви. Навіть до того, що буде повністю вичерпано золотовалютний запас Нацбанку України для підтримки гривні. Мета — щоб будь-якою ціною до дня виборів утримати становище, щоб українці прийшли та проголосували за непохитну та правильну владу. Після виборів у листопаді-грудні ми побачимо і справжній курс гривні, і дійсні ціни на товари й послуги в крамницях», — зауважив знавець.



    http://razumkov.org.ua
     
  7. Zoy

    Zoy newsmaker

    Попри політичну ізоляцію, робота з ЄС у практичній площині має тривати

    Делегація Єврокомісії працювала в Києві над текстом угоди про створення зони вільної торгівлі, повідомив новинній службі «Німецька хвиля» речник представництва ЄС в Україні Давид Стулик. Прибуття експертів до України 10-11 травня оголосив міністр економічного розвитку і торгівлі України Петро Порошенко. Після завершення своїх зустрічей в Брюсселі з європейським комісаром з питань торгівлі Карлом де Ґюхтом, пан Порошенко передбачив, що узгодження тексту угоди завершиться раніше, ніж очікувалося, вже «до літніх канікул».

    Нині йдеться про порушення владою прав опозиції в Україні та про блокування політичного процесу між Києвом та Брюсселем, зазначає заступник генерального директора центру Разумкова Валерій Чалий. Водночас, на його думку, за цих обставин «не можна втрачати час, а слід тримати під контролем технічні моменти у співпраці України з ЄС». Сприятливий політичний момент для розблокування інтеграційних процесів між Україною та ЄС, як вважає пан Чалий, може настати внаслідок зміни внутрішньополітичної ситуації в Україні після парламентських виборів у жовтні. «Тоді ми маємо бути технічно готові до підписання угоди про асоціацію», — сказав пан Чалий.

    Наразі дослідникові додає оптимізму те, що засідання ради Україна-ЄС 15 травня «вже точно відбудеться, бо наразі є питання тільки щодо складу делегації». Дослідник нарахував кілька напрямків українсько-європейської співпраці, які, на його думку, потребують приділення їм особливої уваги вже сьогодні. «Це стосується реалізації Плану з лібералізації візового режиму, угоди про відкрите небо, імплементації членства України в Енергетичному співтоваристві та адаптації законодавства України до стандартів ЄС», — зазначив Валерій Чалий.



    http://razumkov.org.ua
     
  8. Zoy

    Zoy newsmaker

    Через бідність, пенсіонери справді готові обмінювати свій голос на харчі

    Дев\'ятого травня влада і опозиція не стояли поряд біля Вічного вогню, кожен окремо і по-своєму вітав ветеранів. Святкування дня перемоги політики використали для ненав\'язливої агітації. В хід йшли безкоштовне морозиво, «фірмові» кульки, прапорці та харчові набори для ветеранів. Їх роздавали по всій України. Найчастіше у такому наборі — кілограм-два крупи, цукерки, олія, пачка чаю. Може бути й пляшка горілки. І звичайно ж, зображення благодійника, — повідомляє телеканал «24».

    Продовольча агітація досить ефективна — вважає директор соціологічної служби Центру Разумкова Андрій Биченко. Особливо, якщо до виборів пенсіонерам повторно даруватимуть такі набори. «Тут, звичайно, людей менше і охоплення менше, зате імовірність, що людина проголосує — значно вища, ніж коли вона просто побачить якусь рекламу. Тому, на жаль, в бідній країні такі методи працюють», — говорить дослідник.



    http://razumkov.org.ua
     
  9. Zoy

    Zoy newsmaker

    Молоді мами змушені працювати, бо батько сам не забезпечить гідне життя

    87% українських жінок виходять на роботу до того, як їхній дитині виповниться три роки, а кожна п\'ята не стала чекати навіть 6 місяців! Такі підсумки опитування, проведеного мережевим виданням з працевлаштування «Хедхантер». Тільки у половині випадків працедавці адекватно реагували на вихід жінки в декретну відпустку — 57% жінок змогли скористатися пільгами, виплатами і відпусткою в повній мірі. Інші мами або пішли в декрет з урізаними виплатами, або їм запропонували звільнитися в тій або іншій формі. І при цьому кожна п\'ята з опитаних вважає, що звільнення вагітних — це нормальна практика, — повідомляє видання «Комсомольская правда».

    «Я за рівність між статями і демократію в усіх її проявах, але коли у жінки немає вибору — це не рівність», — упевнена директор соціальних програм Центру Разумкова Людмила Шангіна.

    «Історично так склалося, що завдання чоловіка — забезпечувати сім\'ю матеріально, а завдання жінки — бути хранителькою сімейного вогнища. Але у нас багато молодих мам вимушені працювати просто тому, що засобів одного працюючого дорослого бракує на гідне життя для усієї сім\'ї. Щоб в країні не було „демографічних ям”, держава повинна створити належні умови життя. В першу чергу треба забезпечити адекватну ціну праці і якісні робочі місця, щоб кожна людина за рахунок своєї праці мала можливість утримувати сім\'ю. У нас же усі сили кидають у кращому разі на соціальні виплати, матеріальну допомогу та інші подачки, які не мають сенсу і не приносять жодної користі», — вважає дослідниця.



    http://razumkov.org.ua
     
  10. Zoy

    Zoy newsmaker

    Попри політичну ізоляцію, робота з ЄС у практичній площині має тривати

    Делегація Єврокомісії працювала в Києві над текстом угоди про створення зони вільної торгівлі, повідомив новинній службі «Німецька хвиля» речник представництва ЄС в Україні Давид Стулик. Прибуття експертів до України 10-11 травня оголосив міністр економічного розвитку і торгівлі України Петро Порошенко. Після завершення своїх зустрічей в Брюсселі з європейським комісаром з питань торгівлі Карлом де Ґюхтом, пан Порошенко передбачив, що узгодження тексту угоди завершиться раніше, ніж очікувалося, вже «до літніх канікул».

    Нині йдеться про порушення владою прав опозиції в Україні та про блокування політичного процесу між Києвом та Брюсселем, зазначає заступник генерального директора центру Разумкова Валерій Чалий. Водночас, на його думку, за цих обставин «не можна втрачати час, а слід тримати під контролем технічні моменти у співпраці України з ЄС». Сприятливий політичний момент для розблокування інтеграційних процесів між Україною та ЄС, як вважає пан Чалий, може настати внаслідок зміни внутрішньополітичної ситуації в Україні після парламентських виборів у жовтні. «Тоді ми маємо бути технічно готові до підписання угоди про асоціацію», — сказав пан Чалий.

    Наразі дослідникові додає оптимізму те, що засідання ради Україна-ЄС 15 травня «вже точно відбудеться, бо наразі є питання тільки щодо складу делегації». Дослідник нарахував кілька напрямків українсько-європейської співпраці, які, на його думку, потребують приділення їм особливої уваги вже сьогодні. «Це стосується реалізації Плану з лібералізації візового режиму, угоди про відкрите небо, впровадження членства України в Енергетичному співтоваристві та пристосування законодавства України до стандартів ЄС», — зазначив Валерій Чалий.



    http://razumkov.org.ua
     
  11. Zoy

    Zoy newsmaker

    Вихід Греції з єврозони не відбудеться, євро помірно дешевшатиме

    Глави європейських центральних банків почали відкрито висловлюватися про можливість виходу Греції з єврозони, після того як на парламентських виборах багато голосів отримали політичні сили, що виступають проти заходів жорсткої ощадливості, — повідомляє газета «Комсомольская правда».

    «Розмови про те, що якась мала країна може вийти з єврозони, на сьогодні позбавлені будь-якого сенсу», — переконаний директор економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин. «По-перше, це невигідно не лише самій країні, але і Євросоюзу, адже такий крок завдасть психологічного і політичного удару по самій ідеї єдиної Європи. Крім того, якщо механізм входу в єврозону вже відпрацьований, то механізму виходу на сьогодні немає», — продовжує знавець.

    Тим часом курс євро повільно знижується. Експерти пов\'язують це з політичною невизначеністю в Греції, яка може негативно відбитися на економіці не лише країни, але і єврозони в цілому. «Євро може ослабитися у тому випадку, якщо новий уряд вибере шлях соціального популізму, що потребуватиме додаткових ресурсів», — говорить пан Юрчишин. «Але думаю, цього не станеться і життєвий рівень населення Греції доки що не покращає. Незважаючи на те що політики будуть усіма силами тримати курс, євро по відношенню до долара трохи просяде в першу чергу тому, що американські ринки виглядають сьогодні стійкішими, ніж європейські. Можна прогнозувати, що до осені європейська валюта подешевшає з нинішніх 1,29 до 1,2-1,25 долара за євро», — підсумовує знавець.



    http://razumkov.org.ua
     
  12. Zoy

    Zoy newsmaker

    Проблема не в недоторканості депутатів, а у вибірковості правосуддя щодо них

    Навесні 2012 року у Верховній раді пожвавилися розмови про скасування депутатської недоторканості. Спроби такі робилися неодноразово, але безуспішно. Ініціатива зрівняти всіх у правах, як правило, виходила від представників влади. А обговорення навколо цього питання зазвичай починалися напередодні виборів, — повідомляє мережеве видання «Главред».

    Провідний експерт політико-правових програм Центру Разумкова Костянтин Дикань, оцінюючи необхідність депутатського імунітету, переводить це поняття з площини теорії в царину практичного застосування. Він вважає, що насправді «багато хто у нас в Україні недоторканний не за формою, а по-суті». На його думку, законодавство застосовується дуже поблажливо до представників виконавчої влади і великих підприємців. «Доки вони грають за правилами „корпоративної етики”, їх не чіпають. Але варто їм втрутитися на ниву чиїхось інтересів, як вони відразу піддаються переслідуванням за всією суворістю закону. Наприклад, колишній голова парламенту Криму Анатолій Гриценко: він не перший і не останній, хто здійснював різні операції із землею. Але варто було йому лише перетнутися з новим „хазяїном Криму”, як він потрапив в зону уваги правоохоронних органів», — зауважує пан Дикань.

    Більшість політиків і знавців не вірять у бажання влади зняти з депутатів недоторканість. Костянтин Дикань нагадав, що «в не далекому минулому Віктор Ющенко та Віктор Балога, а згодом і партія „Наша Україна”, завзято використовували цю тему у боротьбі за прихильність виборців».

    Безумовно, ухваливши закон, влада могла б записати собі в актив той факт, що, мовляв, інші обіцяли, а ми зробили. Але будь-який законопроект, що стосується змін до Конституції, має бути проголосований парламентом в другому двома третинами голосів. Ось це і є завжди головною перешкодою на шляху законів про скасування недоторканності.

    «Сьогодні, поки законопроект не проголосований в першому читанні, не знаючи остаточної редакції, складно оцінити його долю», — говорить Костянтин Дикань. «Сумніваюся, що зняття недоторканості пошириться і на президента. Якщо туди буде включений пункт про президента, то велика ймовірність того, що документ буде проголосований тільки в першому читанні, а потім справа затягнеться, і після виборів він втратить нагальність і залишиться лише передвиборним козирем Партії регіонів», — підсумовує знавець.



    http://razumkov.org.ua
     
  13. Zoy

    Zoy newsmaker

    Під час футбольної першості значно зросте різниця між купівлею і продажем валюти

    Чутки про те, що проведення футбольної першості «Євро-2012» може спричинити обвал курсу долара на українському валютному ринку, сильно перебільшені. Згідно з деякими прогнозами, приплив готівкової іноземної валюти, яку привезуть туристи і команди, створить надлишок пропозиції на внутрішньому ринку — у зв\'язку з цим курс долара цілком може наблизитися до відмітки 6-7 грн. Втім, низка знавців дотримується протилежної думки, — повідомляє газета «Комсомольская правда».

    «Єдине, що ми побачимо — це різке зростання різниці між курсами купівлі і продажу», — передбачає директор економічних програм Центру Разумкова Василь Юрчишин. «»Обмінники« зроблять так, щоб іноземці продавали свою валюту за якнайменшою ціною, а перед від\'їздом купували її якнайбільше дорого. Разом з іноземцями програють і українці — адже нам доведеться продавати-купувати валюту за цим самим курсом», — говорить знавець.



    http://razumkov.org.ua
     
  14. Zoy

    Zoy newsmaker

    Залежність економіки від політики штовхає Україну до економічної кризи

    Знавці передбачають знецінення національної валюти наприкінці 2012 — на початку 2013 року. Як наслідок — знову зростуть ціни на товари і послуги. Про те, коли очікувати подорожчання долара та в якій валюті варто заощаджувати виданню «Львівська пошта» розповів провідний експерт Центру Разумкова Павло Розенко.

    — Пане Павле, скажіть, будь ласка, чи буде знецінюватися гривня і коли?

    Уже нині курс гривні завищений, вона переоцінена. Фактично сьогодні долар може коштувати 8,80 — 9,50 грн. Проблема полягає в тому, що Україна живе не відповідно до економічних реалій, а за певними політичними циклами, і політики впливають на економіку в країні. За 2,5 року влада не виконала жодного соціального зобов\'язання. Єдине, що вдалося цій владі, — це забезпечити стабільність національної валюти. Очевидно, що до виборів курс гривні буде стабільний і це буде одним із ключових передвиборних гасел провладної партії на наступних виборах.

    — Тобто після виборів долар подорожчає?

    Безумовно. І подорожчає суттєво! На це вплинуть нинішня економічна ситуація і так звані соціальні реформи президента України.

    — У червні людям почнуть виплачувати так звану «Вітину тисячу». Ви неодноразово казали, що гроші просто надрукують. Це теж послабить національну валюту?

    Надрукують не трохи грошей, а велику грошову масу. Саме тому соціальні ініціативи президента стануть другим чинником, який буде впливати на послаблення гривні. Соціальні ініціативи можна профінансувати лише трьома способами: через економічне зростання, якого немає, через кошти міжнародних фінансових структур, яких теж немає, адже співпраця з МВФ припинилася, і за рахунок надрукованих грошей. Останній механізм і призведе до суттєвого послаблення гривні. Проте, гроблячи економіку, використовуючи всі запаси Нацбанку, представники влади до виборів «триматимуть» гривню. Але вже в листопаді-грудні відчуємо суттєве послаблення національної валюти. Не виключаю, що в останньому кварталі 2012-го девальвація становитиме 15-20%. Це буде ціна соціального популізму і демагогії, які демонструє українська влада. 

    — У якій валюті порадите заощаджувати?

    Нині не може бути й мови про довгострокові грошові вклади. Рекомендував би робити короткострокові депозитні вклади на декілька місяців. До листопада-грудня краще утриматися від довгострокових вкладень. Що буде в наступному році, прогнозувати складно, адже восени на нас чекають серйозні зміни. 

    — Чи може в Україну повернутися криза 2008 року?

    У 2008 криза була не внутрішня, а світова, але вона дуже зачепила Україну. Все, що ми будемо переживати після парламентських виборів, матиме внутрішнє походження. Не знаю, які будуть наслідки цієї кризи, але послаблення гривні і підвищення цін на продукти і послуги відбудеться точно. Це серйозно вдарить по рівню життя громадян. Виглядатиме все приблизно так: перед виборами урядовці роздадуть пенсіонерам по 100 грн., а після виборів заберуть по 250-300 грн., через зростання цін на продукти. Таким чином українці платитимуть за неефективну політику нинішньої влади.

    — Чи може Україна повторити долю Греції?

    Згідно зі статистичними даними, ситуація в Україна є дуже близькою до кризи. Зростання ВВП в першому кварталі 2012 року становило лише 1,8%, а мало б становити в 2,5 разу більше. Це означає, що ми стоїмо на порозі дуже сильних економічних змін. Україна має посилений ризик банкрутства і через боргові зобов\'язання. Так, ризики є, але проблема полягає в тому, щоб дуже жорстко і вчасно реагувати на них. Натомість, українська влада займається політиканством і популізмом. Не обмежує видатки, а навпаки — бере на себе ще більше зобов\'язань перед громадянами. Може дійти до того, що на початку 2013 не буде чим платити зарплату людям.



    http://razumkov.org.ua
     
  15. Zoy

    Zoy newsmaker

    Заяви уряду про збільшення видобутку газу на 25% за 3 роки — оманливі

    Україна зможе збільшити видобування власного газу на 25% не через три роки, як кажуть в уряді, а за щонайменше сім-десять. Про це в коментарі виданню «Український тиждень» заявив провідний експерт енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.

    «Щоб вийти на комерційний видобуток, потрібно щонайменше 7-10 років. Найліпшим сценарієм для України було б не стільки нарощування видобутку природного газу в наступні 4 роки, а збереження видобутку хоча б на нинішньому рівні. На жаль, Україна всі ці роки проїдала наявні запаси, майже не збільшуючи видобуток», — сказав він.

    Дослідник називає обманливими заяви глави уряду Миколи Азарова про збільшення видобутку природного газу до 2015 року на 25%. «Це популістські заяви, спрямовані на підвищення популярності влади. Теоретично, через 10 років можна збільшити видобуток у найкращому варіанті на 50%, а насправді на 25%», — додає знавець, наголошуючи, що для справдження такого передбачення потрібно провести велику роботу, зокрема, покращити підприємницьке середовище в країні.

    За словами пана Омельченка, компанії Шеврон і Шелл, які виграли конкурс з розподілу продукції на розробку українських родовищ, працюватимуть в неспокійних політичних умовах, через що завжди є ризики їхній роботі в Україні. «Безумовно, в нашій країні політика впливає на підприємницьку діяльність, у тому числі іноземних компаній. На жаль, держава так влаштована, що вона нездатна забезпечити правовий надійний режим для інвесторів... Шелл і Шеврон погодилися розробляти родовища в Україні, сподіваючись що політична ситуація зміниться... Україна оцінюється в світі як надзвичайно ненадійна країна. Шелл і Шеврон розглядають різні варіанти реагування в разі політичних змін. Вони, безумовно, можуть піти з ринку, якщо побачать, що в Україні не забезпечується захист їхніх прав. Тоді іноземні компанії можуть просто згорнути свої роботи як це неодноразово було в Україні», — сказав знавець.



    http://razumkov.org.ua
     
  16. Zoy

    Zoy newsmaker

    Росії вкрай вигідна ізоляція України для поглинання енергетики

    Найближчим часом Україна і Росія знайдуть взаємовигідні підходи до вирішення газового питання. Про це заявив днями президент України Віктор Янукович. Нинішні стосунки з Європою і США роблять білоруський сценарій в газовій сфері дедалі більш реальним, — повідомляє мережеве видання «Лігабізнесінформ».

    На сьогодні важко спрогнозувати, як далі підуть непрості для України газові переговори, але швидкого вирішення проблеми, судячи з усього, все ж не передбачається. Провідний експерт енергетичних програм Центру Разумкова Сергій Дяченко вважає, що повернення Владіміра Путіна в Кремль може зрушити процес з мертвої точки і зробити україно-російські енергетичні стосунки прагматичнішими. «Будуть зроблені інтеграційні кроки. Мова ще не йде про Митний союз, але якісь індивідуальні форми співпраці вже з`являться. Ще один напрям — контроль над українськими активами. Це задекларований Путіним шлях. В першу чергу, йдеться про ГТС і облгази. Також російській стороні дуже цікаві Енергоатомом і Укренерго. План приблизно такий, а як це буде офіційно реалізовано поки сказати важко», — відмітив знавець.

    За словами пана Дяченка, найбільш зручний для Росії варіант — «білорусизація» України: міжнародна ізоляція, максимальна орієнтація на північного сусіда, поглинання економіки.



    http://razumkov.org.ua
     
  17. Zoy

    Zoy newsmaker

    Енергетична рада обговорила реформи в електроенергетиці

    10 травня 2012 року в Центрі Разумкова відбулося засідання Енергетичної ради експертів. У рамках засідання було заслухано доповіді Сергія Дяченка щодо основних напрямків реформування ринку електроенергії України та В’чеслава Княжницького щодо інтеграції України в єдиний енергетичний простір ЄС.

    В своїй доповіді пан Дяченко наголосив, що за підсумком структурних реформ, проведених в Україні в другій половині 90-х років був збудований оптовий ринок електроенергії (ОРЕ) за моделлю пулу. На той час це дозволило поліпшити роботу галузі і вирішити чи не найболючішу проблему — зупинити неплатежі та бартеризацію розрахунків. Натомість, досить швидко виявилися недоліки такої організації ринку. Тому Урядом визначено існуючу модель ринку електроенергії в Україні, як перехідну. ЇЇ перспективи були окреслені в Концепції функціонування та розвитку оптового ринку електричної енергії України, затвердженій в 2002 р. Вона передбачала поступову трансформацію ОРЕ у модель, побудовану на двосторонніх договорах та балансуючому ринку (ДДБР).

    Зокрема, запропонована концепція реформування передбачала, що нова модель ринку — ДДБР будуватиметься на ринку довгострокових договорів, ринку короткострокових договорів (енергобіржа) та балансуючому ринку.

    Урядом передбачено наступні етапи переходу до майбутньої моделі ринку:

    І етап

    Планується розробити необхідну нормативно-правову базу як для функціонування нової моделі ринку, так і для перехідних етапів реформування.

    Також на цьому етапі планується розробити основні засади інформаційної системи нової архітектури ринку.

    Наприкінці першого етапу планується забезпечити укладання в обмежених обсягах двосторонніх договорів між генеруючими компаніями та компаніями-постачальниками за підсумками аукціону з продажу електричної енергії.

    На цьому етапі ДП «Енергоринок» продовжуватиме централізоване складання графіків навантаження в пулі «на добу вперед». Крім того у нього з`являться нові функції з:


    • організації та проведення аукціонів з продажу електричної енергії;
    • адміністрування кодексу комерційного обліку;
    • адміністрування правил ринку;
    • координації обміну даними.
    ІІ етап

    Планується запровадити механізм балансування. При цьому спочатку для балансуючого механізму будуть використовуватися пропозиції «на добу вперед», що надходитимуть до пулу від виробників, надалі для цього будуть використовуватись окремі цінові заявки та пропозиції, які подаватимуться учасниками балансуючого ринку, а розрахунки будуть здійснюватись за відповідними цінами небалансів.

    На цьому етапі ДП «Енергоринок» продовжуватиме проведення аукціонних торгів електроенергією. Головна увага приділятиметься роботі балансуючого механізму та впровадженню балансуючого ринку.

    ІІІ етап

    Передбачає остаточні кардинальні зміни, а саме:


    • довгострокові двосторонні договори укладатимуться напряму між учасниками ринку.
    • пул буде замінено на біржу електроенергії, яка працюватиме за механізмом «на добу вперед»;
    • учасники ринку самостійно складатимуть графіки за двосторонніми договорами, а проблеми небалансу вирішуватимуться на балансуючому ринку.
    Після цього було прийнято низку документів, які передбачали реалізацію положень концепції (терміни реалізації відповідно поновлювались), але жоден з них не було виконано, і трансформація ринку не розпочалась донині.

    При цьому прийнято цілу низку рішень, які входять в пряме протиріччя із зазначеними планами реформ. Наприклад приватизація 2 генеруючих компаній ТЕС та Київенерго по суті зробила компанію ДТЕК монополістом в сфері виробництва електроенергії тепловими електростанціями. За таких умов організувати повноцінну конкуренцію на ринку ДДБР практично неможливо.

    Також незрозуміло, яким чином Уряд буде вирішувати проблему різкого зростання цін на електроенергію для населення, яке скоріш за все відбудеться в результаті впровадження моделі ДДБР, або можливого виникнення нових видів перехресного субсидування в рамках корпоративних ланцюгів.

    І що найголовніше, Урядом не опрацьовано питання залучення інвестицій в модернізацію галузі при роботі ринку за моделлю ДДБР.

    Під час подальшого обговорення було зазначено, що реформування ринку електроенергії України є дуже важливим кроком в напрямку інтеграції до європейського енергетичного простору. При цьому реформи мають проводитися з урахуванням процесу формування єдиного ринку електроенергії ЄС.

    Також важливим моментом для України є гармонійний розвиток ОЕС, всіх видів генерації, включаючи атомні. Це дозволить зберегти конкурентоздатність вітчизняної електроенергетики, та забезпечити присутність електроенергії, виробленої в Україні на ринках ЄС.

    «Питання інтеграції України в єдиний енергетичний простір ЄС»

    Також у рамках засідання було заслухано доповідь В’чеслава Княжницького. «Питання інтеграції України в єдиний енергетичний простір ЄС».

    В рамках своєї доповіді знавець зазначив, що вступ до Енергетичного Співтовариства відкрив для України нові можливості повноцінного входження в єдиний енергетичний простір з ЄС. Натомість запровадження енергетичного законодавства ЄС в Україні відбувається в удаваному режимі.

    Процес входження України до єдиного енергетичного простору з ЄС не завершився підписанням відповідних документів, адже він пов’язаний з втіленням законодавства. Для України адаптаційний період становить майже вісім років. Таким чином, головну роботу належить зробити Уряду. Найбільшого реформування потребують два сектори української енергетики — нафтогазовий та електроенергетичний.

    У нафтогазовій сфері вдосконалення та якісного впровадження потребує Закон «Про засади функціонування ринку природного газу», прийнятий у 2010р. У квітні 2012р. НКРЕ затверджено Порядок доступу до Єдиної газотранспортної системи України, який був розроблений НКРЕ з метою імплементації європейського Регламенту 1775/2005 ще в березні 2011р. Однак для повної відповідності Директиві 2003/55/ЄC необхідно, щоб Уряд та НКРЕ прийняли низку додаткових підзаконних актів, спрямованих на підвищення конкуренції та захист споживачів.

     Уряд затягує реформування НАК «Нафтогаз України» і не виконав взяте Україною зобов’язання з виділення оператора газотранспортної системи в окрему юридичну структуру, незалежну від НАК «Нафтогаз України». Без фінансової та юридичної самостійності ДК «Укртрансгаз» не зможе досягти фінансової стабільності та залучити потрібні кошти інвесторів на модернізацію магістральних газопроводів і підземних сховищ газу.

    Прийнятий 13 квітня 2012р. ВР України Закон «Про трубопровідний транспорт» (щодо реформування нафтогазового комплексу) надає виняткове право на реорганізацію НАК «Нафтогаз України» КМ України. За своєю сутністю він є декларативним і не наближає українське законодавства до норм і правил ЄС.

    Електроенергетичний сектор. До 1 січня 2012р. українське законодавство мало бути приведене у відповідність до Директиви 2003/54/ЄC про загальні правила функціонування внутрішнього ринку електроенергії. Проте проект цього закону вже досить тривалий час знаходиться на опрацюванні в системі виконавчої влади.

    Також не наблизилася Україна до стандартів ЄС у питанні створення незалежного регуляторного органу. Проект закону про регулятора в енергетиці безуспішно розглядається Верховна Радою з 2007р, а внесені у 2011р. зміни до Закону України «Про природні монополії» підпорядковують НКРЕ безпосередньо Президенту України, що не відповідає вимогам законодавства ЄС.

    Потребує внесення відповідних змін до Закону «Про електроенергетику» імплементація вимог Директиви 2005/89/ЄС, яка стосується заходів з безпеки інвестування в системи електропостачання. До липня 2011р. мав бути затверджений План імплементації директиви 2001/77/ЄС із створення сприятливих умов продажу електроенергії, виробленої з відновлювальних джерел на внутрішньому ринку електричної енергії. Цей план в системі виконавчої влади було розроблено, але інформація щодо його затвердження відсутня.

    Включення директив ЄС у законодавство України не є фінальним кроком входження України до єдиного енергетичного простору з ЄС. Цей процес повинен продовжуватися шляхом ухвалення відповідних підзаконних актів. Нажаль Україна й досі не зробила жодного кроку у цьому напрямку, хоча частково директиви ЄС вже втілені в законодавство. В результаті можна відзначити відсутність комплексного бачення та місця України щодо інтеграції в єдиний ринок електроенергії та газу, який ЄС планує відкрити до 1 січня 2015р.

    У нараді взяли участь:


    • Володимир Омельченко, в.о. директора енергетичних програм Центру Разумкова.
    • Сергій Дяченко, провідний експерт Центру Разумкова
    • Дмитро Марунич, директор Інституту енергетичних досліджень
    • Юрій Корольчук, член спостережної ради Інституту енергетичних досліджень
    • Михайло Гончар, директор енергетичних програм Центру Номос.
    • В’ячеслав Княжницький, незалежний експерт
    • Олександр Нарбут, незалежний експерт
    • Артем Войтович, незалежний експерт


    http://razumkov.org.ua
     
  18. Zoy

    Zoy newsmaker

    Заяви уряду про збільшення видобутку газу на 25% за 3 роки — оманливі

    Україна зможе збільшити видобування власного газу на 25% не через три роки, як кажуть в уряді, а за щонайменше сім-десять. Про це в коментарі виданню «Український тиждень» заявив провідний експерт енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко.

    «Щоб вийти на комерційний видобуток, потрібно щонайменше 7-10 років. Найліпшим сценарієм для України було б не стільки нарощування видобутку природного газу в наступні 4 роки, а збереження видобутку хоча б на нинішньому рівні. На жаль, Україна всі ці роки проїдала наявні запаси, майже не збільшуючи видобуток», — сказав він.

    Дослідник називає обманливими заяви глави уряду Миколи Азарова про збільшення видобутку природного газу до 2015 року на 25%. «Це популістські заяви, спрямовані на підвищення популярності влади. Теоретично, через 10 років можна збільшити видобуток у найкращому варіанті на 50%, а насправді на 25%», — додає знавець, наголошуючи, що для справдження такого передбачення потрібно провести велику роботу, зокрема, покращити підприємницьке середовище в країні.

    За словами пана Омельченка, компанії Шеврон і Шелл, які виграли конкурс з розподілу продукції на розробку українських родовищ, працюватимуть в неспокійних політичних умовах, через що завжди є ризики їхній роботі в Україні. «Безумовно, в нашій країні політика впливає на підприємницьку діяльність, у тому числі іноземних компаній. На жаль, держава так влаштована, що вона нездатна забезпечити правовий надійний режим для інвесторів... Шелл і Шеврон погодилися розробляти родовища в Україні, сподіваючись що політична ситуація зміниться... Україна оцінюється в світі як надзвичайно ненадійна країна. Шелл і Шеврон розглядають різні варіанти реагування в разі політичних змін. Вони, безумовно, можуть піти з ринку, якщо побачать, що в Україні не забезпечується захист їхніх прав. Тоді іноземні компанії можуть просто згорнути свої роботи як це неодноразово було в Україні», — сказав знавець.



    http://razumkov.org.ua
     
  19. Zoy

    Zoy newsmaker

    Проект Трудового кодексу слід зняти з розгляду й обговорити

    Підготовка проекту нового Трудового кодексу до другого читання пройшла без публічного обговорення та залучення незалежних профспілок. А поспішність та закритість, з якою влада намагається ухвалити цей документ, згодом може обернутися протестами.

    http://razumkov.org.ua
     
  20. Zoy

    Zoy newsmaker

    Енергетична рада обговорила реформи в електроенергетиці

    10 травня 2012 року в Центрі Разумкова відбулося засідання Енергетичної ради експертів. У рамках засідання було заслухано доповіді Сергія Дяченка щодо основних напрямків реформування ринку електроенергії України та В’чеслава Княжницького щодо інтеграції України в єдиний енергетичний простір ЄС.

    В своїй доповіді пан Дяченко наголосив, що за підсумком структурних реформ, проведених в Україні в другій половині 90-х років був збудований оптовий ринок електроенергії (ОРЕ) за моделлю пулу. На той час це дозволило поліпшити роботу галузі і вирішити чи не найболючішу проблему — зупинити неплатежі та бартеризацію розрахунків. Натомість, досить швидко виявилися недоліки такої організації ринку. Тому Урядом визначено існуючу модель ринку електроенергії в Україні, як перехідну. ЇЇ перспективи були окреслені в Концепції функціонування та розвитку оптового ринку електричної енергії України, затвердженій в 2002 р. Вона передбачала поступову трансформацію ОРЕ у модель, побудовану на двосторонніх договорах та балансуючому ринку (ДДБР).

    Зокрема, запропонована концепція реформування передбачала, що нова модель ринку — ДДБР будуватиметься на ринку довгострокових договорів, ринку короткострокових договорів (енергобіржа) та балансуючому ринку.

    Урядом передбачено наступні етапи переходу до майбутньої моделі ринку:

    І етап

    Планується розробити необхідну нормативно-правову базу як для функціонування нової моделі ринку, так і для перехідних етапів реформування.

    Також на цьому етапі планується розробити основні засади інформаційної системи нової архітектури ринку.

    Наприкінці першого етапу планується забезпечити укладання в обмежених обсягах двосторонніх договорів між генеруючими компаніями та компаніями-постачальниками за підсумками аукціону з продажу електричної енергії.

    На цьому етапі ДП «Енергоринок» продовжуватиме централізоване складання графіків навантаження в пулі «на добу вперед». Крім того у нього з`являться нові функції з:

    • організації та проведення аукціонів з продажу електричної енергії;
    • адміністрування кодексу комерційного обліку;
    • адміністрування правил ринку;
    • координації обміну даними.
    ІІ етап

    Планується запровадити механізм балансування. При цьому спочатку для балансуючого механізму будуть використовуватися пропозиції «на добу вперед», що надходитимуть до пулу від виробників, надалі для цього будуть використовуватись окремі цінові заявки та пропозиції, які подаватимуться учасниками балансуючого ринку, а розрахунки будуть здійснюватись за відповідними цінами небалансів.

    На цьому етапі ДП «Енергоринок» продовжуватиме проведення аукціонних торгів електроенергією. Головна увага приділятиметься роботі балансуючого механізму та впровадженню балансуючого ринку.

    ІІІ етап

    Передбачає остаточні кардинальні зміни, а саме:

    • довгострокові двосторонні договори укладатимуться напряму між учасниками ринку.
    • пул буде замінено на біржу електроенергії, яка працюватиме за механізмом «на добу вперед»;
    • учасники ринку самостійно складатимуть графіки за двосторонніми договорами, а проблеми небалансу вирішуватимуться на балансуючому ринку.
    Після цього було прийнято низку документів, які передбачали реалізацію положень концепції (терміни реалізації відповідно поновлювались), але жоден з них не було виконано, і трансформація ринку не розпочалась донині.

    При цьому прийнято цілу низку рішень, які входять в пряме протиріччя із зазначеними планами реформ. Наприклад приватизація 2 генеруючих компаній ТЕС та Київенерго по суті зробила компанію ДТЕК монополістом в сфері виробництва електроенергії тепловими електростанціями. За таких умов організувати повноцінну конкуренцію на ринку ДДБР практично неможливо.

    Також незрозуміло, яким чином Уряд буде вирішувати проблему різкого зростання цін на електроенергію для населення, яке скоріш за все відбудеться в результаті впровадження моделі ДДБР, або можливого виникнення нових видів перехресного субсидування в рамках корпоративних ланцюгів.

    І що найголовніше, Урядом не опрацьовано питання залучення інвестицій в модернізацію галузі при роботі ринку за моделлю ДДБР.

    Під час подальшого обговорення було зазначено, що реформування ринку електроенергії України є дуже важливим кроком в напрямку інтеграції до європейського енергетичного простору. При цьому реформи мають проводитися з урахуванням процесу формування єдиного ринку електроенергії ЄС.

    Також важливим моментом для України є гармонійний розвиток ОЕС, всіх видів генерації, включаючи атомні. Це дозволить зберегти конкурентоздатність вітчизняної електроенергетики, та забезпечити присутність електроенергії, виробленої в Україні на ринках ЄС.

    «Питання інтеграції України в єдиний енергетичний простір ЄС»

    Також у рамках засідання було заслухано доповідь В’чеслава Княжницького «Питання інтеграції України в єдиний енергетичний простір ЄС».

    В рамках своєї доповіді знавець зазначив, що вступ до Енергетичного Співтовариства відкрив для України нові можливості повноцінного входження в єдиний енергетичний простір з ЄС. Натомість запровадження енергетичного законодавства ЄС в Україні відбувається в удаваному режимі.

    Процес входження України до єдиного енергетичного простору з ЄС не завершився підписанням відповідних документів, адже він пов’язаний з втіленням законодавства. Для України адаптаційний період становить майже вісім років. Таким чином, головну роботу належить зробити Уряду. Найбільшого реформування потребують два сектори української енергетики — нафтогазовий та електроенергетичний.

    У нафтогазовій сфері вдосконалення та якісного впровадження потребує Закон «Про засади функціонування ринку природного газу», прийнятий у 2010р. У квітні 2012р. НКРЕ затверджено Порядок доступу до Єдиної газотранспортної системи України, який був розроблений НКРЕ з метою імплементації європейського Регламенту 1775/2005 ще в березні 2011р. Однак для повної відповідності Директиві 2003/55/ЄC необхідно, щоб Уряд та НКРЕ прийняли низку додаткових підзаконних актів, спрямованих на підвищення конкуренції та захист споживачів.

     Уряд затягує реформування НАК «Нафтогаз України» і не виконав взяте Україною зобов’язання з виділення оператора газотранспортної системи в окрему юридичну структуру, незалежну від НАК «Нафтогаз України». Без фінансової та юридичної самостійності ДК «Укртрансгаз» не зможе досягти фінансової стабільності та залучити потрібні кошти інвесторів на модернізацію магістральних газопроводів і підземних сховищ газу.

    Прийнятий 13 квітня 2012р. ВР України Закон «Про трубопровідний транспорт» (щодо реформування нафтогазового комплексу) надає виняткове право на реорганізацію НАК «Нафтогаз України» КМ України. За своєю сутністю він є декларативним і не наближає українське законодавства до норм і правил ЄС.

    Електроенергетичний сектор. До 1 січня 2012р. українське законодавство мало бути приведене у відповідність до Директиви 2003/54/ЄC про загальні правила функціонування внутрішнього ринку електроенергії. Проте проект цього закону вже досить тривалий час знаходиться на опрацюванні в системі виконавчої влади.

    Також не наблизилася Україна до стандартів ЄС у питанні створення незалежного регуляторного органу. Проект закону про регулятора в енергетиці безуспішно розглядається Верховна Радою з 2007р, а внесені у 2011р. зміни до Закону України «Про природні монополії» підпорядковують НКРЕ безпосередньо Президенту України, що не відповідає вимогам законодавства ЄС.

    Потребує внесення відповідних змін до Закону «Про електроенергетику» імплементація вимог Директиви 2005/89/ЄС, яка стосується заходів з безпеки інвестування в системи електропостачання. До липня 2011р. мав бути затверджений План імплементації директиви 2001/77/ЄС із створення сприятливих умов продажу електроенергії, виробленої з відновлювальних джерел на внутрішньому ринку електричної енергії. Цей план в системі виконавчої влади було розроблено, але інформація щодо його затвердження відсутня.

    Включення директив ЄС у законодавство України не є фінальним кроком входження України до єдиного енергетичного простору з ЄС. Цей процес повинен продовжуватися шляхом ухвалення відповідних підзаконних актів. Нажаль Україна й досі не зробила жодного кроку у цьому напрямку, хоча частково директиви ЄС вже втілені в законодавство. В результаті можна відзначити відсутність комплексного бачення та місця України щодо інтеграції в єдиний ринок електроенергії та газу, який ЄС планує відкрити до 1 січня 2015р.

    У нараді взяли участь:

    • Володимир Омельченко, в.о. директора енергетичних програм Центру Разумкова.
    • Сергій Дяченко, провідний експерт Центру Разумкова
    • Дмитро Марунич, директор Інституту енергетичних досліджень
    • Юрій Корольчук, член спостережної ради Інституту енергетичних досліджень
    • Михайло Гончар, директор енергетичних програм Центру Номос.
    • В’ячеслав Княжницький, незалежний експерт
    • Олександр Нарбут, незалежний експерт
    • Артем Войтович, незалежний експерт

    http://razumkov.org.ua
     
а де твій аватар? :)