і в монашок, Самойловичу, бейби знаходились в келіях. тому там поряд колонна стоїть Святому Духові з подякою за непорочне зачаття. бачили ? монахи ті львівські були надто любомирні , тихі та сердечні ...... дуже вміли гостей приймати : 1648 року, під час облоги Львова військами Богдана Хмельницького, група українців змовилася відкрити гетьманові ворота міста. Про це дізналися монахи. Змовників запросили на обід до монастиря. Під час застілля їх по одному почали викликати у двір. Там підводили до криниці і пропонували зазирнути у неї. Коли людина нахилялася, її били сокирою по голові і кидали в криницю (пізніше розповідали, що вона була завалена трупами до самого верху). У тих, хто ще сидів за столом, закралася підозра. Вони вийшли у двір і стали свідками жахливої розправи. Виходу не було, довелося рятуватися втечею — через міські стіни до табору козаків.
Умиляют меня люди, которые пишут подобную бздурь, совершенно не утруждая себя хотя бы на минимальное продумывание деталей, и люди которые в это верят и распространяют дальше. Первое предложение может ещё правда, куда ни шло... А потом... Причём здесь монахи, им что, в то время больше всех нужно было, поболее властей, войска и громады? С какой это стати на обед в монастырь вдруг приглашать, да ещё во время осады? Предателей всем составом? И это их ничуточку не насторожило? Ок, допустим они дауны, причём все - и пришли таки на обед. И вот в самый разгар их монахи вызывают строго по одному во двор - никаких подозрений, хули, покурить может ходят?! И вот, вместо того чтобы по обычаям того времени сразу же закатрубить не церемонясь за первым же углом, их всех как одного водят к колодцу, где происходит примерно такой разговор: "Прошу пана, а чи не хотіли б Ви зазирнути до криниці?! Там дуже цікаво." "Отче преподобний, та побійтеся Бога - чого би я мав туда зазирати?!" "Та ні, а ви всетаки зазирніть, кажуть там шекелі по долівці жидами розсипані"... И вот, когда именно таким замудрённым удивительным и нелогическим способом монахи перебили пару десятков предателей (ну так йолы - колодец то по марусин поясок трупами забит!), всех как баранов по одному - в замутнённом алкоголем мозгу остальных наконец-то просыпается подозрение. Выхода нет, донна вета - ломанулись все через городские стены по углам к Хмельницкому. Хули там этих стен в блокадном Львове пару сотку лет назад - они ведь, предатели, в юности на дачах в Солонке и не по таким ещё заборчикам перемахивали, яблоки еще и не с таких охроняемых дачных кооперативов воруя... Вы видели эти стены? Вы видели этот колодец? Как можно верить в эти экскурсоводовские байки для недалёких домохозяек, и ещё выдавать их за "легенды"?! Ах да, почему не упоминаете ещё более правдивую быль: что монашки сбрасывали в тот же самый колодец незаконорожденных детишек, появившихся после прогулок по "пуперовкому" туннелю... И опять десятками, до самого верху. Только не говорите мне, что вы не слышали такой легенды, вам её любая торговка первой на Галицком рынке раскажет.
Легенда – это предание о каком-либо историческом событии, изложенное в художественной, поэтической форме. Если рассматривать понятие легенды шире, то можно сказать, что это – фольклорное произведение с элементами чудесного, но, тем не менее, воспринимаемого как достоверное.
шановний пан самойлович, цю легенду мені розказали ще в школі. хтось там ображався і говорив про "джентельмеську угоду" до речі, яким боком тут це?
сказав би я про те, які байки люблять попи розповідати про "чудодійність" [їхнього бізнесу], та не буду. вам, пане, порада (прохання не ображатися, бо люде сильно гніваються, якщо їм дають поради, коли вони їх не просять): перш ніж критикувати -- запропонуйте щось своє; критикувати найлегше.
Лех - легендарний прабатько всіх поляків (як у євреїв Авраам), шукаючи, де б це поселитися, раптом побачив гніздо, в якому сидів орел-альбінос (білий значить) і двоє його пташенят. Побачивши Леха, орел розпростер крила. Лех прийшов у захват від фантасмагоричної картини білого орла з розпростертими крилами на фоні червоного неба (а небо було червоне, бо Сонце заходило). Під впливом цих почуттів він вирішив поселитись у тому місці і заснував там місто Ґнєзно (назване так на честь гнізда), а своїм гербом зробив зображення білого орла на червоному тлі (яке й досі є гербом Польщі); звідси також кольори польського прапора - білий і червоний. Ось така легенда. До якої міри вона правдива, науці не відомо.
ше люблять казати, що насправді не ґнєзно, а князьно, але у першому випадку це легенда, а в другому це вже народні чутки...
Тут мы быстренько разницу между легендой и народными слухами смекнули. А про тоннели и колодцы жыто-комунистическую чушь радостно как легену подхватываем. )))