%-)Смиренно склоняю голову перед такой компетентностью...) Самое дорогое спасаем первым?..:rolleyes: Скорей понос. И, как всегда, словесный...
Метод вільних асоціацій На противагу традиціям критичного мислення XIX ст., Фрейд запропонував відмовитися від контролюючою ролі свідомості при спостереженні за психічними процесами. На його думку, свідомість відсікає периферійні думки та образи ще до того, як вони потраплять у поле уваги аналізуючого суб’єкта, а саме ці думки й образи можуть виявитися найважливішими. Фрейд почав використовувати метод вільних асоціацій. Пацієнтам пропонувалося розслабитися на кушетці та говорити про все, що їм приходить у голову, яким би абсурдним, неприємним або непристойним воно не здавалось. В процесі асоціювання могутні емоційні потяги несли неконтрольоване мислення в напрямку до психічного конфлікту. Фрейд стверджував, що перша випадкова думка містить саме те, що потрібно, і являє собою забуте продовження спогадів. Пізніше, Фрейд додає, що не все так просто. Спонтанна думка хворого не може бути тим самим забутим спогадом. У хворого, під час лікування, діють дві сили – одна проти іншої: з одного боку, його свідоме прагнення згадати забуте, з іншого – опір, що заважає витісненому повернутися в свідомість. Якщо опір дорівнює нулю або слабкий, то витіснене без усякого перекручування виникає у свідомості. Чим сильніше спотворення під впливом опору, тим менша подібність між виникаючою думкою – заступником витісненого та самим витісненим. Тим не менш, ця думка повинна мати хоч якусь схожість з оригіналом, оскільки має те ж походження, що й симптом. Якщо опір не надто сильний, то з цієї думки можна знайти причину неврозу. Поняття «асоціації» – одне з найдавніших в психології. Його можна зустріти в Платона та Аристотеля. Подібно до того, як стовбур дерева, розвиваючись, обростає новими кільцями, поняття, передаючи з епохи в епоху мудрість століть збагачуються новим змістом. Закон створення асоціацій століттями вважався головним законом психології. В ньому стверджувалось, якщо будь-які об’єкти сприймаються одночасно або в безпосередній близькості, то згодом поява одного з них тягне за собою усвідомлення іншого. Так, побачивши якусь річ, людина згадує її відсутнього власника, оскільки, зазвичай, ці два об’єкти сприймалися одночасно, через це між ними виник зв’язок-асоціація. Асоціаціям присвячено безліч психологічних трактатів. Коли психологія перетворилася в науку, асоціації почали вивчати експериментально, щоб з’ясувати закони пам’яті, уяви та інших психічних процесів. Тепер ми знаємо, які асоціації викликають різні слова в більшості людей, скільки разів потрібно повторити список слів, щоб між ними виникли асоціативні зв’язки та запам’ятався повністю чи хоча б частково і т. д. У всіх випадках головним завданням було вивчення роботи свідомості. Проте, Фрейд використовував матеріал асоціацій в інших цілях. Він шукав у ньому шлях до неусвідомлених бажань, натяки на те, що відбувається в «киплячому казані» афектів та потягів. Для цього, він хотів вивести асоціації з-під контролю свідомості. Вони повинні бути вільними. Так народився метод психоаналізу, його технічний прийом.
Тема очень емкая. Концептуально разный подход. Разное видение причин, диагноз в абсолютно других терминах. Соответственно и лечение (точнее исцеление) другое. Не хочу наводнять цитатами из трудов Святых Отцов - там есть всё (и по этому вопросу тоже). Ну а если интересует более адаптированный к современной медицине взгляд, то кое-что можете посмотреть тут http://www.daavdeev.ru/news.htm http://kuraev.ru/index.php?option=com_smf&Itemid=63&board=73.0
Святых Отцов всей Православной церкви. О себе могу сказать, что я прихожанин УПЦ МП! Но это не означает, что я пятая колонна Москвы. Украину я люблю не меньше других граждан нашей страны. Вероисповедание в данном контексте на полёт не влияет. Почему МП? Потому что УПЦ КП, к сожалению, не имеет официального признания в таковом качестве со стороны мирового Православия и не находится в евхаристическом общении ни с одной из канонических поместных православных Церквей мира. Для меня это принципиально важно. Раскол - большой грех. Не хотелось бы обсуждать личности Филирета или Патриарха Кирилла. Я понимаю, что никакая религиозная община не запатентовала право на Бога и т.д. и т.п. Можно бесконечно продолжить ряд банальностей экуменического характера, но есть канон, есть апостольская традиция. Не для всех это пустые слова. Ваше право. Мы все свободны. Я придерживаюсь другой точки зрения, но я уважаю Ваше право выбора. P.S. Что-то с темы спрыгнули. Фрейд, видимо, заклеймил бы меня "религиозным неврозом"?) Всё течет...
Ваапще-то таки да! Фрейд, если честно, практически всё у Фрица спионерил... Помните его признание: "Мне стоило огромных усилий избавиться от того влияния, которое оказал на меня Ницше"... У Шопенгауэра тоже изрядно намотал про Эроса и Танатоса... Один краше другого! Сплошные сорванные башни... %-)
некоторые вопросы Фрейд поднимал, как говорят сегодня, для пиара. в том числе, вопрос религии и терминологии. но если отделить зерна от плевел, он внес много полезного в психиатрию.
Есть критерий оценки - "по плодам их узнаете их"... Его представление об выздоровлении слишком убого по сравнению с православным представлением об исцелении....
в том то и дело, что с представлением об исцелении. я приверженец идеи, что сапоги должен шить сапожник. психические проблемы должен лечить психиатр. в аспекте выздоровления с помощью религии, человек фактически себе сам ставит диагноз и методы исцеления.
Он знает их природу? Это смотря какой религии.) В том, в том.. Психиатры на чем базируют свои представления?
существуют проверенные методы диагностики как телесных, так и душевных болезней, во что внес значительную лепту Фрейд)
методики диагностики в науке не могут быть необъективными, человек может) если вы, конечно, не отрицаете, что медицина (и психиатрия как отрасль) является научной деятельностью.