І я не зауважила. Нормальна зрозуміла відповідь: хто визнав гріх, - пішов за Моісеєм, хто ні - був покараний. Очевидно, не маючи змоги вам об'єктивно аргументувати, бодай чимось вас захотіли вколоти. Припускати можна багато чого. Я звернула увагу на інше. Ви пишете: "...були такі, що святкували Господу, інші - золотому ідолу...." По-перше: З Писання ми бачимо, що усі поклонялися в однаковий спосіб. В усіх випадках вжито слово "народ" і не зроблено ніяких виключень. По-друге: поклонялися-святкували НЕ одні-Господу,а інші теляті, а УСІ поклонялися Господу з допомогою золотого теляти. Вони ж знали, що те теля зроблене ними ж, власноруч, з їхніх же золотих прикрас. Таким чином вони молилися не до того злитка золота у вигляді теляти, а до Того, Кого те теля уособлювало, тобто до Господа, який вивів їх з єгипетського краю (Вих.32:4) . Отже, якби вони користувались католицько-православною логікою, то сказали б: "А ми молимося не до теляти, а до Господа. Золоте теля лише Його уособлює, допомагає налаштуватися на молитву. Зовнішній прояв віри у Бога мусить існувати. Увага до зовнішнього має бути у гармонії з внутрішнім. Ми поклоняємося лише Богу, а золоте теля вшановуємо як образ, який переходить на Першообраз." І тут аргументуй-не аргументуй, ортодокс не зважатиме на слова Господа: " «До кого Мене ви вподобите та прирівняєте, до кого подібним Мене ви учините, щоб схожому бути? ...... Пам'ятайте про це та змужнійте, візьміть це на розум, провинники!». .(Іс.46:5-8) "Не повинні ми думати, що Божество подібне до золота, або срібла, чи до каменю, твору мистецтва чи людської вигадки. (Дії 17:24-29). „І будете ви сильно стерегти свої душі, бо не бачили ви того дня жодної постаті, коли говорив Господь до вас на Хориві з середини вогню, щоб ви не зіпсулись, і не зробили собі ідола” (Повторення Закону 4:15-16).(Зверніть увагу: не просто ідола. Ідолом тут називається зображення Бога (божества), що використовується у молитві чи інших формах поклоніння). Саме по цій причині на протязі тисячоліть божий люд у старозавітні і апостольські часи не використовував у молитві посередницькі атрибути поклоніння у вигляді образів божества і не звертався у молитві ні до кого, крім Бога. Але не всі готові прислуховуватись до слів Господа, і придумали свої власні, запозичені з язичництва, форми поклоніння. "Називаючи себе мудрими, вони потуманіли, і славу нетлінного Бога змінили на подобу образа тлінної людини, і птахів, і чотириногих, і гадів.", і пішли навіть далі, - почали молитися до людей і ангелів.
Тобто Ви хочете сказати, що Аарон, котрий зібрав з народу золоті прикраси, котрий сам переплавив це і зробив теля, котрий також зробив жертівника перед тим телям, після того всього якось абстрагувався від цього ідола і вигукнув що завтра свято саме для Господа(Яхве), а не свято для цього ідола? Насправді, Ваша думка цікава і, думаю, має право на життя. Хто знає, а може Аарон під тиском народу зробив того ідола, сам же не хотів його робити і поклонятися йому...? Але коли я почав дальше читати ту історію з Аароном, то знайшов там цікаві слова: "І побачив Мойсей народ, що незагнузданий він, бо Аарон розгнуздав його"Вихід 32.25 З цього можна зробити висновок, що участь Аарона у ідолопоклонстві євреїв зовсім не була уже такою невинною і пасивною, якщо, написано, що саме він розгнуздав народ! Тому я більше схильний до того, що все таки Аарон назвав тельця Гоподнім ім"ям. Але не наполягаю на цьому. Це виключно мої особисті роздуми щодо цього...
Це великого значення немає, бо і так ясно, що як з боку Аарона, так і з боку народу мова йшла про Єгову, оскільки крім нього вони нікому не поклонялися, тому Аарон і назвав тельця Господнім Ім'ям, а народ у свою чергу назвав його божеством, що вивело їх з єгипетського краю. Отож, золоте теля, - це не якийсь там собі божок тваринництва, а власне Бог Ізраїлю, Якому вони і поклонялися і ЯКий вивів їх з єгипетського краю. А вони лише поєднали язичництво з правдивим поклонінням. (Знайома річ, нє?). Тому у тому випадку вони поклонялися не золотому теляті, а поклонялися Господу через образ теляти, у несхвалений Богом спосіб, тому у Його очах це було рівнозначним поклонінню ідолу (Повторення Закону 4:15-16)
Я бачу ситуацію так: В російськомовних перекладах біблії можна зустріти такі визначення ізр. народу: "этот народ буйный", а ще "жестоковыйный". Аарон можливо побоявся піти проти народу і тим самим розгнуздав його. Якби він йому не поступився, то можливо й постраждав би сам. Мені важно визначити спонуки Аарона, але бачимо, що всі святкували, але не всі згрішили. Не знаю Мені здається, що такі слова як "визнав гріх", "покаявся" не зі Ст. Заповіту. Ви вже про це писали. Я зрозуміла вашу думку ще за попередні рази. Дякую.
Цілком можливо. Важливе інше: він взяв участь у несхваленому Богом способі поклоніння. Так. Хто послухав Моісея, що це був несхвалений Богом спосіб поклоніння і став на бік Господа і Моісея - той врятувався. (Вих.32:36).Відповідно, що хто не пристав до Господа і Моісея, і був покараний як грішник. Про щось більше там не сказано. Та й по суті це нічого не міняє у світлі схвалених Богом способів поклоніння.
Спосіб поклоніння - це зовнішній вияв віри, який має бути в гармонії з внутрішньою духовною складовою. Сучасні християни знають, що цією складовою є любов, а старозавітні люди мали залишатися вірними Богу, який їм відкрився і зробив Своїм народом.
І мусить бути у відповідності з Законом Божим. Якщо ні - то це закон людський. Любов до кого? До ідола? Тільки не кажіть що атеїсти не люблять своїх рідних і близьких. Не повірю. Християнин мусить залишатися вірним Богу завжди. ---------- Додано в 17:29 ---------- Попередній допис був написаний в 17:16 ---------- А для чого тоді євреї посипали голову попелом, постили і ходили в лахмітті? Хіба то не було визнання свого гріха перед Богом? Коли людина грішила а потому розуміючи свою провину перед Богом приносила жертву на хвалу Єгові вона каялася і просила прощення свого гріха. Так що покаяння і визнання своєї провини якраз із Старого Завіту.
... і в гармонії з вимогами Бога, в гармонії з практикою схваленого Богом поклоніння не лише в старозавітні, але й апостольські часи, де апостоли підтвердили старозавітні способи поклоніння стосовно зовнішніх посередницьких атрибутів (Дії 17:24-29). ... яка за словами Ісуса, хоч і не забезпечувала спасіння, і в старозавітні часи була основою усього Закону і пророків (Мт.22:37-40). Будуть ще якісь позабіблійні припущення на користь язичницьких способів поклоніння? ---------- Додано в 18:44 ---------- Попередній допис був написаний в 18:30 ---------- Ви Писанням ортодоксів не переконаєте. Тут краще довести не лише Писанням (де повно прикладів покаяння). Їм головне - церковна література. Для прикладу католицький сайт (і тоді вже заперечень не буде): http://www.oranta.org/index.php?opt...sky&catid=35:istorychni-postati-cat&Itemid=48 ..., де сказано наступне: "Весь Старий Завіт з'являється перед нами в тропарях канону, як школа покаяння." А ви звикайте до того, що у якості аргументів вам писатимуть:
Та я не проти, тiльки наведiть факти з Писання, а ще краще витяги з закону Мойсея, де б вiн закликав:-покайтеся! Чого ж, у випадку з золотим телям спосiб поклонiння був звичайним для тих часiв: жертiвник, жертвоприношення, святкування.... Тут проблема саме в iдолi. Вих.32:8. Зійшли вони скоро з дороги, що наказав був Я їм, зробили собі лите теля, і поклонились йому, і склали йому жертви, та й сказали: Оце твої боги, Ізраїлю, що вивели тебе з єгипетського краю!
Авжеж, проблема в ідолі. Використання у поклонінні зображення божества у будь-якому вигляді (людини, тварини, птаха...) є ідолополклонством.(Повторення Закону 4:15-16).(Дії 17:24-29)
В перекладі Хоменка, Куліша, Гижі, Синодльному і Нового світу вживається слово бог у однині: Ось бог твій ізраїлю, що вивів тебе з Єгипетської землі.(Куліш) Ось бог твій ізраїлю, котрий вивів тебе з Єгипетської землі!(Гижа) Ось бог твій ізраїлю, що вивів тебе з Єгипетської землі. (Хоменко) Вот бог твой, Израиль, которий вывел тебя из земли Египетской!(Синодальний) Израиль, вот твой Бог, который вывел тебя из земли Египет. (нового мира) Отже вони прагнули вшанувати, звеличити і служити саме Богу, дарма, що в не дозволений ним спосіб - через посередництво теляти, хоча вони не вважали теля Богом, так як і в наш час... Чому теля? Тому що в Єгипті було принято поклонятися тваринам, теля вони особливо шанували. А ізраїльські сини і собі так захотіли і запозичили в ідолопоклонницьких єгиптян, так як і в наш час то відбувається... Але тоді був Мойсей, і він зупинив відступництво, а в наш час нажаль...
Ого, ну й політ фантазії!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! А хто сперечається, що Бог - Один? Запитайте будь-якого християнина, ніхто вам не скаже, що Богів є багато.
Жертви в Старому заповіті вказували на те що прийде Месія, і візьме на себе їх гріхи. Люди клали руки на ягня, що приносилося в жертву, каялися в гріхах. Про Ісуса Христа сказано- " Вот Агнець Божий, що бере на себе гріх світу"". ---------- Додано в 02:21 ---------- Попередній допис був написаний в 02:18 ---------- Абсолютно згідна.
Ви суперечите словам Єгови: Вих.32:8. Зійшли вони скоро з дороги, що наказав був Я їм, зробили собі лите теля, і поклонились йому, і склали йому жертви, та й сказали: Оце твої боги, Ізраїлю, що вивели тебе з єгипетського краю! Ви суперечите перекладу нового світу: Израиль, вот твой Бог, который вывел тебя из земли Египет. (нового мира)
Якшо ви бачите зображення Христа на іконі ви скажете - Це Христос чи не так? так що давайте без софістики.
Теля то був 'образ' Бога, який вони створили для 'праведного' служіння. Люди самі жертвували золото на його створення і бачили як його ліпив Аарон. Тому наївно вважати що євреї були настільки дурними щоб повірити в те що то є дійсно Бог який їх визволив із єгипетської неволі, той що навів 10 кар на Єгипет і перевів їх через Червоне море. Ну власне, й до тепер люди поклоняються через посередництво ідольських образів Богу. Хоча це суперечить Божому вченню. Але що людям до того, в них же ж є святі передання і традиція, що їм до Святого Письма, що їм до Біблії.
Це теж саме, якщо б ви назвали відображення неба у воді небом. Ікона не є Ісусом Христом і схоже новому світу не дано зрозуміти логіки віруючих людей, бо жоден віруючий не назвав би золоте теля Богом. Теля було образам бога, ідолом. Це зрозуміло хоча б з того, що після слів Мойсея: Хто за Господа до мене! мав би підійти увесь народ, але так не було. Це раз. А два така ваша інтерпретація суперечить словам Єгови з Вих 32:8. Пропонуйте інші варіанти.
Давайте проведемо аналогію з нашим часом. Що ми бачимо? Люди точнісінько як і чотири тисячі років тому поклоняються ідолам і до сьогодні. Але як не парадоксально це звучить люди того часу не вважали їх ідолами. Так же і в наш час ніхто тих божків не вважає ідолом. Образ, засіб для поклоніння, картина, але не ідол. Треба називати речі своїми іменами. Якби сьогодні Мойсей з'явився перед нами і спитав би Хто за Господа, то до него підійшли б лише одинці. Решта залишиться з телям...
Я бачу що ви відхиляєтесь від теми. Це питання принципове: кому поклонялися ізраїльтяни, ідолу чи Єгові через образ золотого теляти? По 1 щоб вияснити фаховість перекладачів нового світу, які буцімто є супердослідниками і по 2 чи можна прирівнювати ікону (образ) І.Х. до золотого теляти.