"Апостольська церква і сучасне християнство"

Тема у розділі 'Християнство', створена користувачем Мих, 20 кві 2009.

  1. Bear

    Bear Well-Known Member

    Шановна Даяно, я чую образу в вашім дописі. Запевняю Вас, я жодним чином не хочу Вас образити. Наведених аргументів досить для власного, особистого переконання. І ваші дописи дуже гарні як для викладення особистої позиції, переконань. Але, наскільки пам'ятаю, ви сказали, що то є саме праця, яку Ви проробили шукаючи істину. І якщо наведений постулат "первісні християни мали інше ставлення щодо Причастя аніж сучасні" є результатом цієї праці, висновком, то я намагаюся показати, що тільки таких аргументів замало для такого серйозного висновку... І мої аргументи наведені не для Вашого переконання, або переконання цілих церков, а лише для того щоб показати, що вони такі самі як і Ваші. І мають таке ж право на життя як і Ваші. І якщо Ви з цім згодні, то результатом нашої дискусії має бути пошук тих аргументів, про які не можна сказати "а я трактую ті слова інакше ніж ви". Дякую Вам за цікаву дискусію, хай щастить Вам в пошуку істини, сподіваюсь Ви її знайдете.
     
  2. Даяна

    Даяна Well-Known Member

    "Праця" - це щось пафосне, що тягне на справжню науковість, а я це назвала просто "дослідження". :)
    =================================================

    Шанування хреста.
    Пояснення «отців» з використанням біблійних цитат:
    «Слово про хрест - глупота тим, що погибають, а для нас, що спасаємося, сила Божа» (1 Кр. 118).
    Але тут іде мова про "СЛОВО про хрест", а не заклик використовувати його у поклонінні.
    «Є такі, що уникають переслідування за хрест Христа, а я хвалюся хрестом Господа нашого Ісуса Христа». (Гл. 612-14).
    Були такі, які боялись переслідувань через смерть Ісуса на хресті, а Павло цього не боявся, він цим хвалився, проте не закликав використовувати його у поклонінні.
    «Як Мойсей підняв мідяного змія в пустині для спасіння (Чис. 219), так Син чоловічий піднесений над світом, щоб ті, хто вірує у нього, жили життям вічним (Ів. 314).»
    Тут десь є заклик використовувати у поклонінні хрест?
    «Багато бо хто, що про них я вам часто казав, а тепер говорю навіть плачучи, поводяться, як вороги хреста Христового». Фп.3:18
    Люди, про яких говорив Павло, очевидно забули про те, за що постраждав Ісус на хресті і таким чином ніби стали ворогами Його хресних мук, але Павло тут не закликає використовувати у поклонінні хрест.
    Я розумію, що використання у поклонінні хреста сьогодні ніби символізує причетність і співчуття до хрестових мук Ісуса. Але уявіть собі наступне: Хрест був римським знаряддям вбивства Ісуса. Якби Ісуса страчували не римляни, а інший народ своїм, звичним способом, наприклад: відтяли голову сокирою... Ви б тоді замовили б собі у золотаря амулет сокири, цілували б її і носили б на грудях? А якби повісли? Таке ж саме: носили б зображення петлі і в знак пам’яті про цю подію і замість знаку хреста рукою накладали б на себе знак петлі? Це така шана про смертні муки? Уявіть собі, що у мами бандити вбили сина палкою... вона замовила в ювелірній майстерні зображення палки і носила б її на грудях... крім цього у столяра замовила подібну палку, повісила її у себе над ліжком, ставала навколішки... згадувала смерть сина, потім цілувала б ту палку і лягала спати. Але то все балачки. Головним є те, що у Писанні закликів чи прикладів використання у поклонінні зображення хреста НЕМА. Отож ця традиція – небіблійного походження, а тому і відрізняється від апостольської практики.
     
  3. аксакал

    аксакал Дуже важлива персона

    Рекомендую ще раз.
     
    • Подобається Подобається x 1
  4. аксакал

    аксакал Дуже важлива персона

    Цікава за своєю ідеєю гілка. Хоча захаращена. Пропоную обговорити в (дусі співпраці усіх конфесій) для початку таку тему.
    Вчора Папа Римський приймав католицьких біблеїстів, і наголосив на необхідності, працюючи з Біблією, не забувати про Традицію, бо обидва ці джерела мають Божествене походження і служать однієї меті. Также нагадав про необхідність використовувати позитивні досягнення науки.
    Отже, Традиція і наука versus Святе письмо - Ваша думка?
     
    • Подобається Подобається x 1
  5. Liliyah Romanova

    Liliyah Romanova Дуже важлива персона

    А яким чином це стосується цієї теми?
     
  6. Даяна

    Даяна Well-Known Member

    Ви не звернули уваги, що коли я писала, що у Н.З. немає священиків, то пості №6 я не лише не заперечувла, але й згадувала про наглядачів (єпископів) у християнських зборах.

    Тут велася мова про реформацію зсередини. НМД це неможливо. По- перше, церква зрослася з політикою (риторичне питання: утворення єдиної помісної церкви в Україні: проблема теологічна чи політична? Я б ще додала: бізнесово-політична). Щодо теології, то при реформації прийшлося б заперечити дуже багато з того, що стало основою віровчення, так що найлегший спосіб - списати все на т.з. традиції отців церкви і залишити все як є. Католицький єпископ Й.Штосмаєр спробував одного разу зробити виклик, спираючись не лише на Писання, але й на історію, факти. Його виступ став одним із численних (придушених церк.ієрархами) викликів в історії церкви, але великої "погоди" не зробив.
    Ось чотири частини того виступу:
    http://uaoc.net/?p=548
    http://uaoc.net/?p=559
    http://uaoc.net/?p=572
    http://uaoc.net/?p=600

    Згадуваний вами випадок мав місце не лише в Італії (двічі в різних містах), але й в Чехії, Кореї та інших країнах. Ставлення до цього було часто протирічним навіть з боку деяких теологів і священиків, не кажучи вже про світських журналістів, які писали, що і Коперфільд літає, але .... і т.п.
    Там описане перетворення ("А Юлія відчула смак дійсної Крові і дійсного Тіла, що набубнявіло і рухалось в її устах, а також сильний запах крові. )". Я власне не можу це заперечувати опис події в Ланчано. Зрештою, я ніде не заперечувала якихось чуд чи видінь. Я писала про те, що традиційна церква твердить, ніби таке перетворення на справжню кров і тіло відбувається на КОЖНІЙ ЦЕРКОВНІЙ ЄВХАРИСТІЇ. Але ж ніхто не може поділитися враженнями від описаного у Ланчано, тому, п'ючи вино (з хімічною формулою вина, запахом, консистенцією,смаком вина), ортодоксам приходиться вірити в те, що вони кров.
    Я не хочу стверджувати, що мої п'ять аргументів проти єдиного (що полягає у сприйманні буквальності, а не образності одного речення), є абсолютною істиною. Це моя думка, де я не сприймаю того, коли мова йде про одне й теж (хліб), вибірково одну цитату (про хліб з неба) вважати образною, а іншу - буквальною.
     
    Останнє редагування модератором: 24 кві 2009
  7. аксакал

    аксакал Дуже важлива персона

    Багато віків Закон передавався як Традиція, лише згодом був записаний Старий Завіт. Безпосередньо після розіп'яття Месії деякий час не було написаного Євангелія. Але згодом з'явилися бажаючі рахуватись виключно з Біблією. Як на мене, цікава трансформація.
    P.S. Вам як модератору вирішувати, чи розвивати цю тему тут чи деїнде.
     
    • Подобається Подобається x 1
  8. Даяна

    Даяна Well-Known Member

    Логіка зрозуміла і аргументована, АЛЕ:
    Чи подбав Господь, щоб Його слово було впорядковане і містило все необхідне для спасіння? Якщо так, то записані передання на основі приміром книг пророків (Старий Завіт) чи вчення апостолів (Новий Завіт) були достатніми для спасіння як у першому столітті, так і в наш час. Тим паче, що, для прикладу, книги Н.З. писали апостоли на основі проповідей Христа, а не на основі розповідей про це далеких предків (це до того, що деякі догмати з’явились через півтори тисячі років). Тому є різниця між переданнями (Кол.2:8 Дії 20: 28-30 Гал.1:8.)
    Як бути приміром, коли католики підтримують післяапостольське передання про чистилище, а православні заперечують? До чого приведе ситуація, при якій кожна з обох церков (не кажучи про інші) на основі «передань» буде нарощувати догматику, яка не матиме аналогів у Писанні, а часто йому суперечитиме?
     
  9. аксакал

    аксакал Дуже важлива персона

    Звернув, що в Вас бракує послідовності. Хочете, що б ми перейменували єпископів у наглядачів, щоб було як у Вас? Може краще навпаки? ;)

    Був такий собі Другий Ватиканський собор, собор осучаснення його назвали. Поцікаквтесь.

    Якщо Праволавні наші брати об'єднаються - лише віконають прохання Христа, щоби усі були єдино. :)

    Ще пригадайте Лютера, Кальвина,.. - до речі, більш вартих уваги. Кожний з них був частково правий. Лише частково. І Церква поступово з цим розбирається. Шкода лише, що часом доходить до розколів. А Ви, до речі, добре знаєте про Вашого Расела? А про чвари у верхівці СЄ? Чи так: Раз про це Ви не говорите, то й нема того?

    [/QUOTE]Згадуваний вами випадок мав місце не лише в Італії... Ставлення до цього було часто протирічним навіть з боку деяких теологів і священиків, не кажучи вже про світських журналістів, які писали, що і Коперфільд літає, але .... і т.п. ...Зрештою, я ніде не заперечувала якихось чуд чи видінь. Я писала про те, що традиційна церква твердить, ніби таке перетворення на справжню кров і тіло відбувається на КОЖНІЙ ЦЕРКОВНІЙ ЄВХАРИСТІЇ.[/QUOTE]

    Чудо тому і чудо, що буває не кожного дня. Але (у даному випадку) воно скероване Богом на те, щоби показати суть Таїнства Причастя тому, хто сумнівався. Сам Ісус Христос є присутній у гостії по належній молитві.

    Звісно, АЛЕ ;)
    В нас "усі ходи записані", тому розроблено вчення про Чистилище на ґрунти Макавеїв і свідоцтв святих. В православніх братів є аналогічне вчення про митарства, але не висловлене в дефініціях.
    Ото так з Вашим прикладом.
     
    Останнє редагування модератором: 28 кві 2009
  10. Даяна

    Даяна Well-Known Member

    Це ваша суб'єктивна думка, ніби мені бракує послідовності. Перейменування єпископів у значенні "священик" сталося у позаапостольські часи, тому я нічого перейменовувати не закликаю і пропоную, щоб було так, як у Писанні, а не "як у вас" чи "як у "мене". Ви краще поцікавтеся, що означає "єпископ" і яке слово в ориґіналі Писання ототожнюється зі словом священик і чи називали тим словом апостолів. ;)

    Ок. Поцікавлюсь.
    Я "ЗА", хоча у подібне не вірю.
    Це навпаки доводить мій приклад, коли на основі "свідоцтв святих" розширюється догматика, яка не зближує, а ще далі віддаляє одну церкву від іншої.
     
  11. Даяна

    Даяна Well-Known Member

    Перед тим як писати мені "Вашого Рассела", прошу прочитати у відповідній темі мої дописи про С.Є. і безпідставно не ототожнювати мене з ними.

    Може я і помиляюсь, але у мене таке враження, ніби ви самі документів того собору не читали, десь там почули, що ніби цей собор незнати які там реформи провів, а мені рекомендуєте прочитати.
    Я подаю вам документи того собору:
    http://www.krotov.info/acts/20/2vatican/dcmnt01.html
    І на що мені звернути увагу? На який з документів? Читати, нудьгуючи, за філіжанкою кави про якісь там зміни у літургічних богослужіннях?
    Я там побачила єдину важливу річ,- що католики нарешті припинили безглузду вікову практику вести богослужіння виключно на незрозумілій людям латинській мові (порушуючи поради ап.Павла: "У церкві говоріть зрозумілою мовою") і розмови про екуменізм (які і залишились на рівні розмов).
    А що далі? Як це стосується розглядуваної теми?
    Тому, будь-ласка, наступного разу "не кидайте мене так під танки", рекомендуючи щось читати, а самі спочатку прочитайте і коротко наголосіть на тому, на що звернути увагу, або тезами викладіть зміст. ;)
     
    Останнє редагування модератором: 25 кві 2009
  12. guculyanka

    guculyanka Well-Known Member

    Сьогодні, о 13.15 на СТБ буде передача «В поисках истины. Магические тайны Пасхи»

    Якраз про "християнську Пасху".:mocking:
    Якщо хтось буде дивитись, дуже прошу, запишіть її для мене. :give_rose:
     
  13. Мих

    Мих Дуже важлива персона

    автори передачі - СЄ........або атеїсти.
     
  14. guculyanka

    guculyanka Well-Known Member

    :haha: Я так і знала, що ви це скажете.:tongue:
     
    • Подобається Подобається x 1
  15. Даяна

    Даяна Well-Known Member

    Єдине, що тут правильне, то це те, що слова «забороняє» чи «дозволяє» стосуються не Біблії, а церкви, яка за своїм власним бажанням може на вибір щось забороняти чи дозволяти.
    Цитати взяті з теми «Церква, секс, контрацепція», хоча відповідь я хочу дати у цій темі, показавши різницю між вченням сучасної церкви і Писанням.
    Тут згадане слово «пристрасть».
    «Пристрасть — це … почуття, яке захоплює людину, володіє нею і виявляється в орієнтації всіх прагнень особистості в одному напрямі, в зосередженні їх на одній меті».
    http://uk.wikipedia.org/wiki/Пристрасть
    У Біблії перекладу Огієнка воно вживається як «пожадливість, спокуса»:
    “А Я вам кажу, що кожен, хто на жінку подивиться з пожадливістю, той уже вчинив із нею перелюб у серці своїм.” (Мт.5:28). Тут ясно Ісус дає зрозуміти, що гріх народжується у серці людини, а вчинок (перелюб) є результатом цього гріха (пожадливості).
    Стосовно сексу і подружнього життя, зупинимось на тому, що Писання забороняє однозначно і трактує як розпусту:
    1. Перелюб (подружня зрада) Матв. 5, 28,30; Левит 20:10.
    2. Розлучення. Матв. 5:32; 19:5,6.
    3. Лесбіянство і гомосексуалізм (назване протиприроднім єднанням). Рим. 1:26, 27; Левит 18:22.
    4. Секс під час критичних днів. Левит 18:19; 20:18.
    5. Зоофілія. Левит 18:23; 20:15.
    6. Секс з членами родини. Левит 20: 11,12,14,17,20,21.
    Всі інші заборони є спробою церкви від імені Бога забороняти те, про що Біблія не каже. Цитати і арґументи форумних пуритан, наведені у темі «Церква, секс, контрацепція» не доводять спроб читати Біблію між рядками на власний розсуд.
    У першому столітті сімейні обов’язки могли певним чином перешкоджати апостолам виконувати проповідницьку місіонерську діяльність, тому Павло, будучи неодруженим, бажав, щоб з нього брали приклад. Але він розумів, що Бог створив людину істотою з сексуальним бажанням, що вимагає сексуальної розрядки. Якщо для нетемпераментного Павла утримання не складало проблеми, то для тих, хто був нежонатим, така потреба могла довести до позашлюбних відносин, що є гріхом. Тому ап.Павло радив сексуальний потяг вгамовувати у подружніх відносинах:
    «Я бажав би, щоб усі люди були, як я, та кожний має свій особливий дар від Бога, один - такий, а другий - інший. Кажу ж нежонатим та вдовицям, що добре їм, коли зостануться, як я; але, коли не можуть стриматися , нехай одружуються, ліпше одружитися, ніж горіти".
    Апостол Павло радив подружжю не робити довгих сексуальних перерв, а задовольняти статеве почуття, щоб воно не переростало у нестримання:
    « Нехай віддає чоловік своїй дружині потрібну любов, так же само й чоловікові дружина. Дружина не володіє над тілом своїм, але чоловік; так же само й чоловік не володіє над тілом своїм, але дружина. Не вхиляйтесь одне від одного, хібащо дочасно за згодою , щоб бути в пості та молитві, та й сходьтеся знову докупи, щоб вас сатана не спокушував вашим нестриманням. " 1 Кор.7:3-5.
    Отримання задоволення від сексу не є гріхом, оскільки цим почуттям сам Бог людину наділив і нічим, крім вищеописаного, не обмежував.
    Отож пам’ятайте поради Павла – не робити великих сексуальних перерв. Насолоджуйтесь (впивайтесь) цими почуттями:
    " Хай твоє джерело буде благословенне, і радій через жінку твоїх юних літ, вона ланя любовна та серна прекрасна, її перса напоять тебе кожночасно. ВПИВАЙСЯ ж назавжди КОХАННЯМ її!" Приповістей 5:18-19

    Кохайтеся, бо Ви того варті!;)
     
    • Подобається Подобається x 1
  16. Даяна

    Даяна Well-Known Member

    Попередній мій допис може наштовхнути на такі питання: «Впиваючись подружнім коханням і не роблячи великих сексуальних перерв – як уникнути небажаної кількості дітей?» Тому тут слід розглянути поняття контрацепції. Це запобігання вагітності, а не переривання її. Переривання вагітності (аборт) підпадає під гріх вбивства життя, тому тут і дискутувати немає про що. Оскільки у біблійні часи люди не володіли сучасними засобами контрацепції (хіба що методом перерванного акту) http://www.womenhealth.dsmu.edu.ua/infoline/kontra1.htm , то Біблія про це замовчує. Але це не заважає церкві від імені Бога забороняти контрацепцію. При цьому це часто пояснюється тим, що коли в такому випадку гинуть сперматозаїди, то це рівнозначно вбивству життя. Такі висновки можна робити лише при повне невігластві і незнанні предмету обговорення, оскільки перша фаза життя починається лише при поєднані сперматозоїда і яйцеклітини, що утворюють плід. Незапліднена клітина, як і сперматозоїд сам по собі, не є зародком життя, і сам Бог зробив так, що цей матеріал часто «викидається» (критичні дні у жінок або полюції у чоловіків). На доказ також приводиться так званий «онанів гріх», що отримав назву від біблійного персонажу Онана («онанізм» або «мастурбація»). Я не ставлю метою це підтримувати чи засуджувати, а лиш скажу, що церква перекрутила це поняття, намагаючись доводити, ніби Онан був наказаний за те, що мастурбував. Насправді Онан взагалі не мастурбуав, а був наказаний за те, що відмовився продовжити рід свого брата, і якщо уважно почитати про цей випадок, то Біблія вказує на це досить ясно:
    « Взяв Юда жінку для Ера, свого перворідного, а ім’я їй: Тамара. Був Ер, Юдин перворідний, злий в очах Господа, і Господь його вбив. І сказав Юда до Онана: Увійди до жінки брата свого, і одружився з нею, і встанови насіння для брата свого. А Онан знав, що не його буде насіння те. І сталося, коли він СХОДИВСЯ з жінкою брата свого, то марнував насіння на землю, аби не дати його своєму братові. І було зле в очах Господа те, що він чинив, і вбив Він також його» . Буття 38: 6-10.
    Де тут пише про мастурбацію, яка завдяки Онану дістала назву "онанізм"? Там ясно пише, що Онан з жінкою брата мав статевий акт, але його сім’я потрапляло не до неї, (перерваний акт) а втрачалося. Але в загальному контексті видно, що покараний Онан був за те, що не дав продовження роду своєму братові.
    Отож, у Біблії ніде не сказано про заборону запобігання вагітності.
     
  17. аксакал

    аксакал Дуже важлива персона

    Добре, не буду Вас записувати до СЄ. Хоча - таких повноважень і не маю.

    У чому я помилився: не думав, що Ви отак одразу поринете у документи. Для початку досить було почитати про собор. (Десь там ап. Павло писав про молочко спочатку ;) ) Я мав на увазі показати, що Ви даремно звинувачуваєте Церкву у застарілості.
    Те що Ви ухопили - допущення сучасних мов у Літургію - дійсно є одним з важливих моментів, щоби вірні брали участь без напрягу. Хоча навколо цього точилася запекла боротьба, тому що дехто хибно зрозумів це як відмову від латини. А тут є й минус: раніше можна було зайти в церкву хоч на Філіпінах, і все було зрозуміло. Багато католиків старшого віку досі добре знають напам'ять усі молитви латиною. Не так вже це й важко, і звучить навіть красиво. А мій дядько, що був лікарем, вільно розмовляв нею на будь-яку тему! А всі дисертації до середини 19 ст. писались і захищались виключно латиною. Зараз цей час минув, тому й внесени зміни у Літургію.

    P.S. Не відповідаю одразу на все, бо хочу зробити розмову більш плідною. Я б порівняв з трактором: якщо на нього навісити забагато плугів, пуття не буде. Краще розглядати питання по черзі.
     
  18. Даяна

    Даяна Well-Known Member

    Я у цьому не звинувачувала церкву. Навпаки, якби так було (стосовно віровчення, догматики), то вона би більше була схожа на апостольську, не суперечила би їй і не користувалася новітніми вигадками і заборонами. Її новизна якраз і полягає у перекрученнях Писання, які тривали близько півтора тисячоліття і які описані мною у цій темі. Але це якась не сучасна, а середньовічна "новизна" церкви, яка обросла язичницькими обрядами і аскетизмом, бо апостольське вчення незважаючи на майже двотисячолітню історію,нмд на диво виглядає більш сучасним.;)
     
  19. аксакал

    аксакал Дуже важлива персона

    Даруйте, пані! Нагадую:
     
  20. Даяна

    Даяна Well-Known Member

    Я підтверджую написане (стосовно застарілості) бо у всьому іншому фактично всі мої дописи є критикою.І про реформацію зсередини я не вірю, а вказаний вами Ватиканський собор не перегляглянув жодного вигаданого "отцями церкви" догмату, і ніякі приклади реформації ви не навели. Дозвіл вести богослужіння національними мовами (аж через півтора тисячоліття о_О ,хоч це і важливо) і якісь там зміни у літургіях - це не реформація. Церква назавжди залишиться з віровченням, половина якого встановлено Ісусом, а половина якого вигадано "Отцями" і суперечить першій половині. "Оновлення" у церкві полягало у тисячолітньому встановленні небіблійних догм, обрядів і т.п.(особливо у перші століття). Зайдено так далеко, що повернення нмд неможливе, а зрощення з бізнесом і політикою ще більше це унеможливлює.
     
    Останнє редагування: 27 кві 2009
а де твій аватар? :)