Християни вважають, що з його боку це було щось революційне, а насправді це нормальна фарисейська риторика. Любити Бога всім серцем своїм, і всією душею своєю, і всією силою своєю, і всією думкою своєю, а також не чинити ближньому того, чого сам не бажаєш собі — це нормальна жидівська традиція.
щось не бачу я в цих двох заповідях слів на кшталт "око за око" чи "зуб за зуб" як Ви змогли розгледіти? і чому саме "фарисейська", а не, скажімо "садуккейська" чи "ессейська" чи ще якась?
О, міра за міру — жидівська традиція, так. Вона не виключає милосердя і узгоджується зі здоровим глуздом. Любити Бога понад усе, не бажати ближньому того, чого не побажав би самому собі, міра за міру, око за око, зуб за зуб — як на мене здоровий світогляд. В християн є стереотип, що Старий Завіт і Новий Завіт — це два різних рівні, що Новий Завіт це революція, прорив до гуманізму, а жиди з такого огляду є обділені. А самі жиди не мають такого поділу. В них нема Старого Завіту, а лише один завіт із Богом і Новий Завіт для них зайвий, навіть звучить як каламбур. Я не кохаю жидів і не зневажаю християн, просто виклав враженнє від нейтрального погляду з боку на все це. ---------- Додано в 01:18 ---------- Попередній допис був написаний в 01:11 ---------- Гілки ессеїв, садукеїв та інших — засохли. А сучасні жиди нащадки фарисеїв. Ось уривок із допису із єврейського сайта про одного славетного серед євреїв фарсиея: Своё мировоззрение Гилель выразил в изречении, приведённом в трактате Авот (1, 12): «Будь в числе учеников Аарона: любящим мир и стремящимся к миру, любящим людей и приближающим их к Торе». А сущность Торы Гилель понимал так: любить другого, как самого себя. Когда один иноверец заявил, что готов принять иудаизм при условии, что его научат всей Торе сразу — «пока он стоит на одной ноге», Гилель ответил: «То, что ненавистно тебе, не делай другому, — в этом вся Тора. Остальное — комментарии. Иди и учись» (Шабат 31а). И ещё Гилель говорил: «Не суди другого, пока не окажешься на его месте» (Авот 2, 5). Высоко подняв авторитет мудрецов, Гилель призывал весь народ к постоянному и углублённому изучению законов Торы. Он говорил, что «невежда не боится греха и необразованный человек не может быть праведным» (Авот 2, 6), — ведь невежда не знает во всех подробностях, что именно заповедано, а что запрещено Торой. http://toldot.ru/tora/rabbanim/rabbanim_2611.html
не так! згідно сучасного юдаїзму за вибране око платять гроші, оскільки це буде більш рівносильно, аніж вибирання такого самого ока, що може стати причиною смерті чи серйозної травми. я належу до тих християн, які вважають Біблію одним цілим, без поділу на "нове" і "старе" з цим частково погоджуюся
Я ж написав — міра за міру, що не так? Що таке міра і як це міра за міру — питаннє філософське. Часом зміст зовсім віддалено нагадує про ім'я. Це офтоп. ---------- Додано в 02:23 ---------- Попередній допис був написаний в 02:22 ---------- А Ви можете уточнити з якої християнської групи Ви? Якщо не хочете, то напишіть — без коментарів. ---------- Додано в 02:24 ---------- Попередній допис був написаний в 02:23 ---------- Ну, це я таке прочитав на їхніх сайтах. Не те щоб хтось так і сказав, я просто узагальнив свої враження.
якраз релігійне, а не філософське тому що одна релігія говоре, що тре помститися, інша -- пробачити, ще інша -- полюбити ворога погугліть про караїмів
Що таке релігійний — питаннє філософське, г г г г Ви занадто спростили. Кримські і литовські караїми не євреї. А про решту караїмів я не буду гуглити, бо не володію мовами. А, я догадуюсь про що Ви хочете сказати — про те, що караїзм це продовженнє традиції садукеїв. Не буду сперечатись — звідки мені знати, так це чи ні? А те, що думка така є — це відомо. Зрештою, нас трохи заносить в офтоп.