Жешув у деталях (ч. 3)

Тема у розділі 'Подорожі світом', створена користувачем Alexander Shutyuck, 7 жов 2014.

  1. Alexander Shutyuck

    Alexander Shutyuck Well-Known Member

    Друзі, пропоную вашій увазі третю частину розповіді Дем'яна Данилюка про польський Жешув. Далі його текст:
    [​IMG]
    В попередніх двох частинах(1 і 2) розповіді про польське місто Жешув ви дізналися про його стару частину і деталі. Сьогодні дізнаєтеся про «новий» район міста який почали будувати в 70-х роках минулого століття, і продовжують це робити зараз. От тільки архітектура кардинально змінилася в кращий бік! На відміну від Львова. Цей район щось на зразок масивів Сихова, Наукової, Левандівки, Миколайчука у Львові, і аналогічних районів в інших наших містах.
    Наперед зауважу, що дотації з бюджету ЄС для Польщі складають від 5 до 30%. Точніше ці гроші скеровуються під певні проекти, які визначили для себе воєводства(наші аналоги областей) і звідти ці гроші розподіляються вже конкретно. Наприклад бюджет Варшави становить близько 3 млрд. євро, частка дотацій з бюджету ЄС всього 7%. А 30% становить податок на дохід від фізичних осіб. Уявіть собі наскільки білішою і не тіньовою є економіка польських міст. Ці дотації продовжуватимуть надходити до 2020 року. Правда будівельної сфери вони стосуються мінімально. 90% всього будівництва це приватні девелопери. Звісно все залежить від міста. Саме про Жешув не можу сказати як. Це був невеличкий вступ.

    1. Ось таке будували 45 років тому.
    [​IMG]

    2. Щоб дістатися цього району треба пройти/проїхати через міст. Пішки, велосипедом, автобусом чи автомобілем.
    [​IMG]

    3. Поруч, біля берега, розташована якась громадська будівля. Цей поляк мріяв бути водієм автобуса, та мабуть не вистачило грошей.
    [​IMG]

    4. Ще раз – це будівлі 70-х років.
    [​IMG]

    5. По інший бік моста завершується будівництво сучасного офісника.
    [​IMG]

    6.
    [​IMG]

    7. Тут вже всюди є велодоріки/велосмуги. В центральній частині міста, як ви пригадуєте, вони ще не всюди є.
    [​IMG]

    8.
    [​IMG]

    9. Балкони не засклені. На фасаді нічого не висить зайвого(кондюків, сателітарок), персонального утеплення, …
    [​IMG]

    10. Якщо не помиляюся це будують корпуси місцевого ВНЗ. До речі, в містах, які хочуть бути лідерами принаймні в своїй країні, які борються за розумних людей, за інвестиції і туристів, трендом стало будувати нові корпуси ВНЗ, чи навіть створювати нові ВНЗ. Тішить, що у Львові є УКУ, який теж будується.
    [​IMG]

    11. Внутрішні двори-дороги тих 10-поверхівок.
    [​IMG]

    12. «Паризька подушка» щоб не гасали. Вигляд значно краще ніж вітчизняні асфальтні «лежачі поліцейські».
    [​IMG]

    13.
    [​IMG]

    14. Громадський простір тут доволі бідний, та все одно значно краще ніж в нас. Ніде нічого не розкопано, нема машин на газонах, якихось люків чи підстанцій. Все просто, але не жахливо.
    [​IMG]

    15. З внутрішнього боку потроху з’являються сателітарки. Зверніть увагу на відсутність балконів і гратів на вікнах. Всі вікна однакові.
    [​IMG]

    16. Історія району у фотках. Колись тут були поля. Крайня ліва фотка 2013 рік.
    [​IMG]

    17. Ну що там? Є засклені балкони?
    [​IMG]

    18. Нєа, нема.
    [​IMG]

    19. Машин значно більше ніж у нас, але якось все не так зле виглядає.
    [​IMG]

    20. Не розслабляємося! Україна, Львів.
    [​IMG]

    21. Ще Львів.
    [​IMG]

    22.
    [​IMG]

    23. І це теж Львів.
    [​IMG]

    24. Але ми троохи відволіклися. Повертаємося до Жешува. Вид в бік старого міста.
    [​IMG]

    25. Відомий багатьом західно-українцям ТЦ в Жешуві. Сюди навіть автобусний тур на вихідні організовують зі Львова. Ми тут вперше.
    [​IMG]

    26. Ландшафтний дизайн.
    [​IMG]

    27. Це не Німеччина і тим паче не Голландія, але велосипедів доволі багато
    [​IMG]

    28. В середині є напіввідкритий громадський простір. Ввечері тут показують якесь кіно. Мабуть не сучасне, бо тут є кінотеатр. Фонтан як бачимо без Ромео і Джульєтти. Загалом таке собі.
    [​IMG]

    29.
    [​IMG]

    30. Це також 70-80-ті. Зараз такого вже не будують.
    [​IMG]

    31. Тротуари тут всюди з плитки, як я і казав всюди велодоріжки/велосмуги, регульовані пішохідні переходи(тобто з світлофорами), їздять автобуси на стисненому газі, що значно екологічніше і економніше.
    [​IMG]

    32. Нові будівлі, ще не Європа, але в нас ще такого нема. Ну може десь 5 будинків є. Не більше.
    [​IMG]

    33. Велодоріжки зроблені дуже якісно! На них не хитає як на морі (читайте Науковій, Стрийській, Городоцькій)
    [​IMG]

    34. Посередині на роздільній смузі газону жодних рекламних конструкцій (білбордів, сітілайтів).
    [​IMG]

    35. А це вулиця Стрийська у Львові.
    [​IMG]

    36. Просп. Чорновола.
    [​IMG]

    37. Спільний світлофор для пішоходів та велосипедистів. В нас таких нема. Ні, не тільки у Львові нема, їх взагалі нашими ПДРами і ДБНами не передбачено. Не передбачено навіть окремих для велосипедистів. І в 2014 році!
    [​IMG]

    38. На проїзній частині всі краї вимощені плиткою, яка трохи нижче рівня асфальту. Це щоб вода стікала. Зверніть увагу, що попри наявність вело доріжок решітка люку(прорізи) розташована проти руху транспорту.
    [​IMG]

    39. Більшість світлофорів з кнопками виклику зеленого. І так, вони не спрацьовують миттєво як думають люди у Львові.
    [​IMG]

    40. Нові будинки ближче.
    [​IMG]

    41. Це звісно не є приклад ВАУ, але краще ніж те, що будується в нас.
    [​IMG]

    42.
    [​IMG]

    43. Ще раз – це будувалося тут 40 років тому.
    [​IMG]

    44. А це 2014 рік і в нас таке будують. І кажуть, що це елітне житло.
    [​IMG]

    45.
    [​IMG]

    46.
    [​IMG]

    Шкода мені людей, які куплять квартиру там. Європа вже давно відмовилася від таких монстрів через різного причини, які виникають в процесі експлуатації. Важко створити ОСББ(забагато людей – забагато думок), проблеми з парковкою(підземну достатньої місткості ніхто ж не будує як наслідок весь двір в машинах), занадто високо і монотонно(не здорово впливає на психіку мешканців), і ще багато чого. Зараз в тій же Польщі одиниці будинків вищих 10 поверхів. Переважно будують до 7-поверхів. І то вигляд значно кращий.
    До речі, на цю тему пропоную переглянути фільм The Pruitt-Igoe Myth.
    Загалом, в нас журба з архітектурою. Сучасного… не знаю, що в нас є сучасне. Але це чудово відображає стан суспільства. Чи є в нас смак? Почуття естетики? Збудували коробку, зробили гарну рекламу, назвали елітно і люди беруть. Місто перетворюється в діру. Одним байдуже в чому жити, іншим байдуже, що вони шкодять вигляду міста. Таке є тільки в нас, Білорусі, Рашці і її ручним друзям-державам типу Казахстану, Вірменії і т.п. І оце в «європейському» Львові будують такий самий відстій, який аж ніяк не зменшить нашу енергозалежність від газу/нафти. Сумно.
    Сьогоднішні забудовники вже нанесли Львову значно більше шкоди ніж війна і радянська епоха. І вони продовжують це роботи надалі.

    47. Власне сучасна житлова забудова в Жешуві виглядає так
    [​IMG]

    48. В усіх бічних вулицях швидкість обмежена до 30км/год.
    [​IMG]

    49. В Жешуві значно вища якість життя. Хоча саме місто нічим особливим не відрізняється…
    [​IMG]





    [​IMG]
    Жешув у деталях

    [​IMG]
    Жешув у деталях (ч. 2)

    Оригінал публікації...
     
    • Подобається Подобається x 2
а де твій аватар? :)