Украина признала интернет угрозой национальной безопасности

Тема у розділі 'Міжнародна політика', створена користувачем Вергунка, 26 тра 2009.

  1. Вергунка

    Вергунка Well-Known Member

    По требованию Администрации, изменил название темы на информативное.

    Украина признала интернет угрозой национальной безопасности

    Интернет является одним из инструментов, потенциально угрожающих безопасности Украины как во внешнеполитической, так и в государственной сфере. Об этом говорится в представленной 25 мая Совбезом Украины доктрине информационной безопасности республики.
    В документе информационная безопасность Украины объявляется важной самостоятельной сферой, а также неотъемлемой частью других сфер обеспечения национальной безопасности. Основными целями доктрины объявлены создание развитого информационного пространства и защита информационного суверенитета.
    Авторы доктрины предлагают поддержать производителей "информационного обеспечения" и телекоммуникационного оборудования на государственном уровне. :) Предполагается, что для обеспечения информационной безопасности будут разработаны соответствующие концепции, стратегии, целевые программы и планы.
    Кроме того, республика готовится защищаться от "деструктивных информационных воздействий на общественное сознание" через СМИ и интернет, а также проявлений в Сети компьютерной преступности, терроризма и сепаратизма. Конкретные меры защиты, а также угрозы национальной безопасности Украины в документе не названы.
    http://lenta.ru/news/2009/05/26/snbo/

    Осталось восстановить выпуск трехпрограммных приемников, оставить три программы на ТВ и все будет путем - занавес. Пэрэмога, не?:)
     
  2. ostrov_Евгений

    ostrov_Евгений Well-Known Member

    Так не поздно и газеты и телевидение тем же самым признать
     
  3. White Snake

    White Snake Дуже важлива персона

    дальше читать не стал :bad:
     
  4. Степаныч

    Степаныч Дуже важлива персона

  5. kertis

    kertis миється в бані

    Российское военное командование неоднократно декларировало понимание необходимости готовить и вести информационную войну, а также разрабатывать и принимать на вооружение соответствующие средства, методы и способы ее ведения, обучать специалистов в данной сфере. Особенно с учетом того, что в войнах современности главные цели достигаются зачастую не за счет силы, а за счет технологического и информационного превосходства. Объектом таких действий является именно массовое сознание, а также отдельные индивидуумы. Причем такое воздействие может осуществляться как в условиях постоянного «информационного шума», так и при полном «информационном вакууме». А средствами ведения такой войны являются любые источники и пути передачи и распространения информации – начиная от специализированных войсковых групп спецпропаганды и заканчивая общественными СМИ, почтой и пр.
    Для этого еще в сентябре 2000 года президентом РФ была подписана Доктрина информационной безопасности РФ, а для реализации ее основных положений в рамках Совбеза РФ функционирует Управление информационной безопасности.
     
  6. spice

    spice Дуже важлива персона

    http://www.rainbow.gov.ua/news/930.html

    2. Інформаційна безпека в системі забезпечення
    національної безпеки України
    2.1. Життєво важливі інтереси в інформаційній сфері
    В інформаційній сфері України вирізняються такі життєво важливі інтереси:
    а) особи:

    • - забезпечення конституційних прав і свобод людини на збирання, зберігання, використання і поширення інформації;
    • - недопущення несанкціонованого втручання у зміст, процеси створення, передачі, обробки та користування персональною інформацією;
    • - захищеність від деструктивних інформаційно-психологічних впливів;
    б) суспільства:

    • - збереження і примноження духовних, культурних і моральних цінностей Українського народу;
    • - забезпечення суспільно-політичної стабільності, соціального миру, міжетнічної та міжконфесійної злагоди;
    • - формування і розвиток демократичних інститутів громадянського суспільства;
    в) держави:

    • - недопущення інформаційної залежності та блокади України, інформаційноїекспансії з боку інших держав та міжнародних структур;
    • - ефективне функціонування механізму взаємодії органів державної влади та інститутів громадянського суспільства при виробленні, реалізації та коригуванні державної політики в інформаційній сфері;
    • - побудова та розвиток інформаційного суспільства як необхідної передумови конкурентоспроможності України в сучасному світі;
    • - забезпечення економічного та науково-технологічного розвитку України;
    • - формування позитивного іміджу України;
    • - інтеграція України в світовий інформаційний простір.
    2.2. Реальні та потенційні загрози інформаційній безпеці України
    На сучасному етапі основними реальними та потенційними загрозами інформаційній безпеці України є:
    а) у зовнішньополітичній сфері:

    • - поширення у світовому інформаційному просторі викривленої, недостовірної та упередженої інформації, що завдає шкоди національним інтересам України;
    • - прояви комп'ютерної злочинності, комп'ютерного тероризму, що загрожують сталому та безпечному функціонуванню національних інформаційно-телекомунікаційних систем;
    • - зовнішні деструктивні інформаційні впливи на суспільну свідомість через засоби масової інформації, а також мережу Інтернет;
    б) у сфері державної безпеки:

    • - деструктивні інформаційні впливи, які спрямовані на підрив конституційного ладу, суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності України;
    • - прояви сепаратизму в засобах масової інформації, а також у мережі Інтернет, за етнічною, мовною, релігійною та іншими ознаками;
    • - несанкціонований доступ до інформаційних ресурсів органів державної влади;
    • - розголошення інформації, яка становить державну та іншу таємницю, а також конфіденційної інформації, що є власністю держави або спрямована на забезпечення потреб та національних інтересів суспільства і держави;
    в) у воєнній сфері:

    • - порушення встановленого регламенту збору, обробки, зберігання і передачі інформації з обмеженим доступом в органах військового управління та на підприємствах оборонно-промислового комплексу України;
    • - несанкціонований доступ до інформаційних ресурсів, незаконний збір та використання інформації з питань оборони;
    • - реалізація програмно-математичних заходів з метою порушення функціонування інформаційних систем, які задіяні у сфері оборони України;
    • - перехоплення інформації в телекомунікаційних мережах, радіоелектронне придушення систем зв'язку та управління;
    • - інформаційно-психологічний вплив на населення України, у тому числі особовий склад військових формувань з метою послаблення їх готовності до оборони держави та погіршення престижу військової служби.
    г) у внутрішньополітичній сфері:

    • - нерозвиненість інститутів громадянського суспільства та недосконалість партійно-політичної системи, непрозорість політичної та громадської діяльності, що створює передумови для обмеження свободи слова, поширення техніки маніпулювання суспільною свідомістю;
    • - деструктивні інформаційні впливи, у тому числі із застосуванням спеціальних засобів, на індивідуальну, групову та суспільну свідомість;
    • - поширення суб'єктами інформаційної діяльності викривленої, недостовірної та упередженої інформації;
    д) в економічній сфері:

    • - відставання вітчизняних наукоємних і високотехнологічних виробництв, особливо в галузі комп'ютерно-телекомунікаційних засобів і технологій;
    • - недостатній рівень інформатизації економічної сфери, зокрема кредитно-фінансової системи, промисловості, сільгоспвиробництва, державних тендерних закупівель;
    • - несанкціонований доступ чи порушення встановленого регламенту роботи інформаційних ресурсів у сферах національної економіки, викривлення та спотворення інформації в них;
    • - використання в критично важливих галузях економіки неліцензійного і несертифікованого програмного забезпечення, засобів і комплексів обробки інформації, що потребує захисту;
    • - недостатній рівень розвитку національної інформаційної інфраструктури;
    е) у соціальній та гуманітарній сферах:

    • - відставання України від розвинутих країн за рівнем інформатизації соціогуманітарної сфери, насамперед системи освіти, охорони здоров'я соціального забезпечення, послуг культури;
    • - поширення у засобах масової інформації невластивих українській культурній традиції цінностей і способів життя, зневажливе ставлення до людської і національної гідності, культу насильства, жорстокості, порнографії;
    • - тенденція до витіснення з інформаційного простору та молодіжної культури українських мистецьких творів, народних традицій і форм дозвілля;
    • - послаблення суспільно-політичної, міжетнічної та міжконфесійної єдності суспільства на засадах української ідентичності;
    • - відставання розвитку українського кінематографу, книговидання, книгорозповсюдження та бібліотечної системи від рівня розвинутих країн;
    є) у науково-технічній і технологічній сферах:

    • - зниження наукового потенціалу у галузі інформатизації, телекомунікацій та зв'язку;
    • - низька конкурентоспроможність вітчизняних інформаційних продуктів на світових ринках інформаційних технологій та ресурсів;
    • - відтік за кордон наукових кадрів та правовласників інтелектуальної власності;
    • - недостатній захист від несанкціонованого доступу до інформації внаслідок експлуатації іноземних інформаційних технологій та техніки;
    • - неконтрольована експансія сучасних інформаційних технологій, що створює передумови технологічної залежності України;
    • - незбалансованість інформаційного обміну науково-технічною інформацією між суб'єктами міжнародного права, обмеження доступу до науково-технічної інформації;
    ж) в екологічній сфері:

    • - приховування, несвоєчасне надання інформації чи надання недостовірної інформації населенню про екологічні, природні й техногенні надзвичайні ситуації;
    • - недостатня надійність інформаційно-телекомунікаційних систем збору, обробки та передачі інформації в умовах надзвичайних ситуацій;
    • - недостатній рівень інформатизації органів державної влади, що позбавляє можливості оперативно контролювати та аналізувати стан потенційно небезпечних об'єктів і територій, завчасно прогнозувати та реагувати на надзвичайні ситуації.

    У Ленты.сру трудности перевода?
    Степаныч, опередили с ссылкой :)
     
  7. White Snake

    White Snake Дуже важлива персона

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ (чего то не "руспублики Украина")

    другой контекст...

    почитаю оригинал, заодно и поищу - доктрину какой такой республики осветила лента.ру
     
  8. Степаныч

    Степаныч Дуже важлива персона

    :)Извините!:rose:

    А по сути я считаю, что правильно. Давно было пора.
     
  9. spice

    spice Дуже важлива персона

    3. Засади державної політики забезпечення інформаційної безпеки України
    Державна політика, спрямована на забезпечення інформаційної безпеки України, ґрунтується на конструктивному поєднанні зусиль і діяльності держави, громадянського суспільства і людини на трьох головних напрямах:

    • - інформаційно-психологічному, зокрема щодо забезпечення конституційних прав і свобод людини і громадянина, створення сприятливого психологічного клімату в національному інформаційному просторі задля утвердження загальнолюдських та національних моральних цінностей;
    • - технологічного розвитку, зокрема щодо розбудови та інноваційного оновлення національних інформаційних ресурсів, впровадження новітніх технологій створення, обробки та поширення інформації;
    • - захисту інформації, зокрема щодо забезпечення конфіденційності, цілісності та доступності інформації, у тому числі технічного захисту інформації в національних інформаційних ресурсах від кібернетичних атак.
    Держава має здійснювати виважені й водночас рішучі заходи щодо впровадження інформаційної складової державної політики із забезпечення національних інтересів України:
    а) у зовнішньополітичній сфері:

    • - якісне вдосконалення інформаційного супроводу державної політики, діяльності українських громадських організацій та суб'єктів підприємницької діяльності за кордоном за пріоритетами стратегічного партнерства та економічної доцільності;
    • - організаційно-технічне, інформаційне та ресурсне сприяння держави вітчизняним засобам масової інформації, які мають формувати у світовому інформаційному просторі позитивний імідж України;
    • - посилення інформаційно-просвітницької діяльності серед населення щодо забезпечення національної безпеки України за умов повноправного партнерства з країнами - членами ЄС та Північноатлантичного альянсу;
    • - інтеграція в міжнародні інформаційно-телекомунікаційні структури та організації на засадах рівноправності, економічної доцільності та збереження інформаційного суверенітету;
    • - гарантування своєчасного виявлення зовнішніх загроз національному інформаційному суверенітету та їх нейтралізації;
    б) у сфері державної безпеки:

    • - залучення засобів масової інформації до забезпечення неухильного додержання конституційних прав і свобод людини і громадянина, захисту конституційного устрою, вдосконалення системи політичної влади з метою зміцнення демократії, духовних та моральних підвалин суспільства; підвищення ефективності функціонування політичних інститутів влади;
    • - підвищення конкурентоспроможності вітчизняного інформаційного продукту та інформаційних послуг;
    • - вдосконалення та розвиток національної інформаційної інфраструктури на засадах стимулювання вітчизняних виробників і користувачів новітніх інформаційно-телекомунікаційних засобів і технологій, комп'ютерних систем і мереж;
    в) у воєнній сфері:

    • - проведення систематичного аналізу застосування засобів, форм та способів інформаційної боротьби у воєнній сфері, визначення напрямів забезпечення інформаційної безпеки;
    • - розробка та удосконалення нормативно-правової бази, координація діяльності органів державної влади та військового управління при вирішенні завдань забезпечення інформаційної безпеки у воєнній сфері;
    • - удосконалення форм і засобів захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних мережах від несанкціонованого доступу, розвиток захищених систем зв'язку та управління військами і зброєю;
    • - удосконалення форм і способів активної протидії інформаційно-психологічним операціям, спрямованих на послаблення обороноздатності держави;
    • - підготовка спеціалістів в галузі забезпечення інформаційної безпеки у воєнній сфері;
    г) у внутрішньополітичній сфері:

    • - створення ефективної, сучасної та прозорої системи громадського контролю за діяльністю органів державної влади і місцевого самоврядування, громадсько-політичних структур, зокрема через створення Суспільного телебачення і радіомовлення;
    • - поліпшення взаємодії органів влади з громадськими організаціями у сфері боротьби з проявами обмеження свободи слова, маніпулювання масовою свідомістю, порушеннями конституційних прав і свобод громадян;
    д) в економічній сфері:

    • - всебічна підтримка вітчизняного високотехнологічного виробництва, насамперед в галузі комп'ютерно-телекомунікаційних засобів і технологій, активна участь у міжнародній кооперації їх виробників;
    • - формування вітчизняної індустрії інформаційних послуг, підвищення ефективності використання державних, корпоративних і приватних інформаційних ресурсів;
    • - гармонізація засад нормативно-правового регулювання інформаційної безпеки в економічній сфері з міжнародними вимогами і стандартами;
    • - розроблення і впровадження вітчизняних методів і сертифікованих засобів захисту інформації;
    • - забезпечення сталого розвитку національного медіа-ринку при впровадженні в Україні цифрового телерадіомовлення;
    • - посилення державного контролю за дотриманням вимог інформаційної безпеки в системах збору, обробки, зберігання і передачі статистичної, фінансової, біржової, податкової та митної інформації;
    • - комплексна інформатизація процесів формування, розподілення і контролю використання бюджетних коштів у багаторівневій територіально-галузевій структурі управління галузями національної економіки;
    • - якісне вдосконалення системи статистичної звітності з метою підвищення оперативності, достовірності і релевантності звітної інформації за умов юридичної відповідальності та ефективного нагляду за діяльністю спеціальних інформаційних служб;
    е) у соціальній та гуманітарній сферах:

    • - розробка та реалізація державної політики національного духовного та культурного відродження, що відповідає інтересам українського народу і надає чіткі критерії і пріоритети формування інформаційної політики в соціальній сфері;
    • - демонополізація національного інформаційного простору, вдосконалення законодавчого забезпечення діяльності засобів масової інформації з урахуванням обов'язків та зобов'язань України, що випливають з її членства в Раді Європи, створення системи Суспільного телебачення і радіомовлення;
    • - вдосконалення законодавчого регулювання та моніторингу засобів масової інформації зокрема з метою підтримки оптимістичної морально-психологічної атмосфери, популяризації національних культурних цінностей, сприяння соціальній стабільності і злагоді, формування засад національної самоповаги і патріотизму;
    • - державна підтримка створення вітчизняного інформаційного продукту;
    є) у науково-технологічній сфері:

    • - забезпечення технологічної конкурентоспроможності України у сфері інформатизації, телекомунікацій і зв'язку;
    • - розвиток міжнародного науково-технічного співробітництва в сфері забезпечення захисту інформації у міжнародних телекомунікаційних системах і системах зв'язку;
    • - удосконалення системи охорони та захисту права інтелектуальної власності;
    • - забезпечення інтегрування вітчизняних інформаційно-комунікативних систем в глобальні наукові бази даних;
    • - науково-технологічний супровід формування і розвитку в Україні інформаційного суспільства з урахуванням вимог забезпечення інформаційної безпеки України;
    • - розширення можливостей доступу громадян до світового інформаційного простору, зокрема до наукової та науково-технічної інформації;
    ж) в екологічній сфері:

    • - проведення комплексного еколого-економічного аналізу природно-виробничого потенціалу України з метою вироблення інформаційної політики щодо узгодження суперечливих вимог економічного розвитку та екологічної безпеки;
    • - розробка та впровадження механізму інформаційної підготовки, прийняття і контролю виконання рішень щодо забезпечення екологічної безпеки;
    • - застосування сучасних аерокосмічних, комп'ютерно-телекомунікаційних та геоінформаційних засобів і технологій для комплексного моніторингу та профілактики і своєчасного реагування на надзвичайні ситуації;
    • - створення бази даних для надання інформаційних послуг щодо екологічно безпечних технологій і продукції, їх виробників і постачальників, розробників екологічних приладів, результатів маркетингових досліджень екологічного ринку;
    • - підвищення рівня інформатизації страхової галузі, яка має стати ефективним засобом для акумулювання коштів на відшкодування збитків від надзвичайних ситуацій, а також на довгострокове інвестування заходів із мінімізації ризиків життєдіяльності й господарювання.
    Прикінцеві положення
    Доктрина спрямована на забезпечення необхідного рівня інформаційної безпеки України в конкретних умовах даного історичного періоду. Вона є основою для:

    • - формування державної політики в сфері забезпечення інформаційної безпеки України;
    • - розробки концепцій, стратегій, цільових програм і планів дій із забезпечення інформаційної безпеки України;
    • - підготовки пропозицій щодо подальшого системного вдосконалення законодавчого, правового, методичного, науково-технічного і організаційного забезпечення інформаційної безпеки України.

    Где здесь про железный занавес? Зато писулька с Ленты.ру растиражирована во всем Инете, ни одна собака в оригинал даже не заглянула :ireful:
     
  10. Alex Hillock

    Alex Hillock Well-Known Member

    Да ну перестаньте, неужели не видно что слово "республика" в єтом контексте - посыл на республику СССР? Что, когда на этом ресурсе пишут о Великобритании, упоминают что это королевство? Ниболее лоигичным было бы слово "страна", однако некоторым оно не нравится. Очевидно по вполне объяснимым причинам...
     
  11. Степаныч

    Степаныч Дуже важлива персона

    Да ну перестаньте! Какие там посылы? Элементарная непрофессиональность писавшего. Изложения писать не умеет.
     
  12. Kot555

    Kot555 Мартовский кот

    Ну и что дальше-то ? Посадят профессиональных военных играть в он-лайн Думм ? )))
     
  13. White Snake

    White Snake Дуже важлива персона

    скорее в Вар Крафт :))
    да вообще-то это пока проект, но как предоставлена новость, как красиво!!!
    если бы я никогда не видел интернета, то вполне мог интерпретировать - "капец, интернет в Украине отключили, прямо как газ" :)):)):))
     
  14. Kot555

    Kot555 Мартовский кот

    :good: :))
    И всех победют..!
     
  15. ostrov_Lyalya

    ostrov_Lyalya Well-Known Member

    лента пишет со ссылкой на Коммерсант Украина?


    СНБО обнародовал проект доктрины информационной безопасности Украины, - "Коммерсант-Украина".

    РБК-Украина, 26.05.2009, Киев 08:21

    Совет национальной безопасности и обороны обнародовал проект доктрины информационной безопасности Украины, определяющий реальные и потенциальные угрозы в сфере информации и способы борьбы с ними, сообщает "Коммерсант-Украина".

    В документе определяются реальные и потенциальные угрозы информационной безопасности страны во всех сферах общественной жизни и способы борьбы с ними. Среди прочего – распространение искаженной, недостоверной и предвзятой информации об Украине, внешние деструктивные информационные воздействия на общественное сознание через СМИ и интернет, проявления этнического, языкового и религиозного сепаратизма в СМИ, а также информационно-психологическое влияние на граждан Украины и личный состав военных формирований.

    Для защиты предлагается, в частности, интеграция в международные информационно-телекоммуникационные структуры, повышение конкурентоспособности отечественного информационного продукта и стимулирование отечественных производителей новейших информационно-телекоммуникационных средств. В военной сфере проект доктрины декларирует необходимость развития защищенных систем связи и средств защиты информации от несанкционированного доступа, а также способов активного противодействия информационно-психологическим операциям, направленным на ослабление обороноспособности государства.
    ------
    Украинские власти назвали Интернет угрозой безопасности

    Украинские власти взялись за информационную безопасность страны. Проект соответствующей доктрины разработал Совет национальной безопасности и обороны, сообщает РБК-Украина.

    В частности, в документе отмечены потенциальные угрозы в сфере информации. Например, упоминаются внешнее деструктивное информационное воздействие на общественное сознание через Интернет, а также "информационно-психологическое влияние на граждан Украины и личный состав военных формирований".

    Угрозой называется также распространение искаженной, недостоверной и предвзятой информации об Украине.

    Для защиты предлагается, в частности, интеграция в международные информационно-телекоммуникационные структуры, повышение конкурентоспособности отечественного информационного продукта и стимулирование отечественных производителей новейших информационно-телекоммуникационных средств.

    Впрочем, украинские эксперты отмечают, что денег в казне на стимулирование отечественного информационного продукта сейчас нет. По данным украинского издания газеты "Коммерсантъ", даже действующие программы, затрагивающие вопросы информационной безопасности, финансируются лишь на 15-17%.

    Добавим, что в России в этом месяце была создана комиссия по противодействию попыткам фальсификации истории в ущерб интересам РФ. Одной из ее целей называется борьба с информационными войнами, а также с исследованиями, которые проводятся в ущерб интересам государства.

    26 мая 2009г

    РБК - Россия
     
  16. White Snake

    White Snake Дуже важлива персона

    2 Ляля
    вы в состоянии оценить данный документ и составить о нем свое мнение из первоисточника, не опираясь на "подсказки" СМИ?
     
  17. ostrov_Lyalya

    ostrov_Lyalya Well-Known Member

    нет, мне бы для начала пришлось все перевести. К тому же вы считаете, что РБК-Украина не выделила самую суть документа? Со ссылкой на Коммерстант-уа.
     
  18. Степаныч

    Степаныч Дуже важлива персона

  19. ostrov_Lyalya

    ostrov_Lyalya Well-Known Member

  20. Tan To

    Tan To сын империи

    Надеюсь на ОФ, не придется рыть окопы и на выходы ходить:))
     
а де твій аватар? :)