Тема совєтскіх і східно - європейських авт - цікава тема.Зараз ці авта вимирають як мамонти. Вся їхня історія , це історія копій західних марок. Здебільшого ці копії були не дуже вдалі. Але і були свої досить оригінальні розробки. Це ЗиС 101А Спорт 1939р. випуску ( ЗиС 101 "лімо" для Сталіна) Цих машин було випущено (по інфо з різних джерел) не більше 2х. 8 циліндрів , 140к.с.; коло 170км/год Автомобілі для народного господарства (девіз) і початок 2СВ "зарубав" випуск цих машин. A це знову "зарубана" спроба в 1961р на цьому самому заводі , переіменованому в Ліхачова, випустити "Soviet Ferrari". Модель ЗиЛ 112С.При 240к.с. , макс.швид. 270км/год.Модель була зібрана на манер Ferrari Testarossa і були використані деталі ГАЗ-21(Волга) Фото з http://russian-carz.com/ і http://englishrussia.com/.
Є ще ГДРівска цікава розробка.Це моделі Melkus. Мelkus RS 1000 була виставлена в 1981р. на Дрезденському автошоу.В неї був мотор від Варбурга коло 950сс що давав можливість розвивати швидкість до 170км/год.Пізніше мотор збільшили до 1200сс і відповідно швидкість збільшилася до 230км/год. з 77к.с. Фірма Melkus проіснувала до 1986р.....і недавно знову відродилася з новою розробкою Melkus RS 2000. Але це цілком новостворена модель з потужним турбо-VW мотором коло 300к.с. Залишилася тільки стара назва. Старий і новий Melkus. Варто додати що бувші східно-німецькі Варбург і Трабант теж відновилися.Під маркою "Варбург" Опель буде випускати кілька нових моделей. А Трабант буде випускати VW.Новий Трабант буде мати його 200к.с. двигун , коштувати коло 40тис. євро , але збереже стильові елементи свого старого соціалістичного вигляду.
Хочу ще раз повернутися до ЗиС 101А Спорт.... ...може я перебільшую (бо я не рівнодушний до авт.Це моя стихія) , але машини мають свою долю..... В ЗиСа був "брат". Цей "брат" був за океаном. Це був концепт-кар Buick Y-Job. Авто мало майже такі самі параметри , як ЗиС.Подібний "вісімка" мотор , така сама швидкість, кінські сили ,.... Випуск ЗиСа був приyрочений до ХХ зїзду ВЛКСМ.Випуск "Бюіка" до відкриття Mузею Mистецтв. Обидва авта були "гваздьом програми" і забирали майже всю увагу. ЗиС стояв В Залі Кремлівського палацу на 2му поверсі.Для цього треба було розібрати стіну і робітники майже на руках його туди занесли. А дальше доля їхня розходиться. ЗиС.....ходять різні версії.Перша і напевно найправдоподібна , це що він зігнив на складі заводу.Тодішний директор, а пізніше міністер машинобудування Ліхачов не бачив потреби "савєтскіх людєй " в спортивних родстерах.Країні потрібні були грузовики.Хоч погані , але багато. Друга версія - це що його темнозеленого кольору бачили в 60х роках то там , то там в Москві.... А "Y-Job" дав початок цілій серії Бюіків і завоював купу нагород. Був в Музеї Форда , потім в Музеї GM , зараз в Музеї Мистецтв.На ходу.І коштує великі гроші...навіть дуже великі. Тоді в далекому 38р. СССР мав шанс конкурувати в машинобудуванні.Але його упустив назавжди.