Євхаристія - протестантам та СЄ "прохання не турбуватися"

Тема у розділі 'Релігії народів світу', створена користувачем Aquinas, 20 лип 2010.

  1. Aquinas

    Aquinas Well-Known Member

    Сумніваюся, що протестанти і Свідки Єгови чесно і сумлінно поставляться до цієї теми. Та все таки не буду мовчати, бо якщо не їм, то принаймні комусь іншому, можливо, колись знадобиться знати ці основи нашої віри.

    А хто вилікує тіло?
    «Христос всього Себе віддає людям чи тільки частину?»
    Звичайно, що всього!
    Але Христос – це Боголюдина. Він не просто Бог, але ще й Людина (Кол.2:9). І це означає, що Христос дає нам повноту Свого Божества (через Свого Святого Духа) і так само має давати нам повноту Своєї людськості. Але через що Він має давати нам Свою людськість? Через Євхаристію.
    Христос – це не розвідник, який з неба прилетів і відлетів, а тут нічого не змінилося. Христос – не проповідник, який прийшов розповісти нам декілька філософських притч, а потім знову піти. Він – Спаситель, який прийшов зцілити нашу хвору на гріх природу. Невже Він прийшов зцілити тільки душу? Ні, але й тіло також, бо людина – це душа + тіло. І якщо душу можна зцілити Словом Божим через Святого Духа, то чим зцілити гріховне тіло? «Зцілити» не в тому розумінні, що позбавити його якоїсь конкретної хвороби (бо це – звичайне чудо, яке Бог може запросто зробити), а в тому розумінні, що позбавити його гріха (тобто ЗОВНІШНЬОГО відділення від Бога, бо гріх душі – це ВНУТРІШНЄ відділення людини від Бога). Це якраз той випадок, коли Бог НЕ МОЖЕ позбавити наше тіло гріха, бо таке позбавлення обов’язково буде ЗОВНІШНІМ ВТРУЧАННЯМ Бога у нашу природу, тобто – порушенням нашої свободи. Єдиний для Бога «вихід» – це дати людям Себе у Євхаристії, коли виключно ВІД ВОЛІ людини залежить приймати чи не приймати Христа для звільнення від гріха свого тіла.

    А, може, це тільки символ?
    Якщо Євхаристія - це тільки символ, то чому Христос так прямо і не сказав: «Це – символ мого тіла, а це – символ моєї крові»? Чому сказав КОНКРЕТНО І ЧІТКО: «Це – тіло Моє… Це – кров Моя»?
    Багато людей тоді спокусилися, коли Христос говорив про Євхаристію (Ів.6). Людина, яка прирівнює Євхаристію до символа, тим самим хоче сказати, що Христос говорив ДВОЗНАЧНО! Тобто, що Він був таким собі спокусником, який каже одне, а думає інше!
    "Почувши це, багато з-поміж його учнів говорили: «Жорстока ця мова! Хто може її слухати?»... Від того часу численні з-поміж його учнів відступилися від нього і більше з ним не ходили" (Ів.6:60, 66).
    ЧОМУ ХРИСТОС НЕ ЗУПИНИВ тих людей, які спокусилися? Чому не сказав, що вони помилилися в своїй спокусі, що Він мав на увазі зовсім інше, тобто не буквальне тіло і кров? Мало того, якщо Він мав на увазі тільки образ (символ) Свого тіла і крові, то чому запитував апостолів: «Невже й ви бажаєте відступитися?» (Ів.6:67). Адже для чого відступати, якщо тіло і кров – це всього-на-всього символ? Що страшного в символі? І чому це символ став ВИПРОБУВАННЯМ для Ісусових учнів?
    До речі, не потрібно забувати, що ЗРАДА ЮДИ розпочалася САМЕ в момент відкинення ним віри в те, що говорив Ісус про Євхаристію, тобто, що Він буде РЕАЛЬНО присутній під видами хліба і вина. Бо саме під кінець Євхаристійної промови Ісус ствердив: «Деякі з вас, однак, не вірують. Ісус бо знав від самого початку, хто ті, які не вірують, і хто той, що зрадить його» (Ів.6:64).
    Тому Євхаристія – це РЕАЛЬНІ (буквальні) Тіло і Кров Воскреслого Христа.

    Але ж це - канібалізм!?
    Євхаристія – прошу вибачення за таке порівняння – це не шматки м’яса з кров’ю Христа! В кожній євхаристійній частинці ПЕРЕБУВАЄ ВЕСЬ ХРИСТОС – Своїм людським тілом, людською душею і Божеством (бо Христос – Боголюдина – НЕ МОЖЕ РОЗДІЛИТИСЯ!). Тому звершення Євхаристії не можна порівнювати з діями м’ясника, який ріже вбиту істоту на частини, аби потім їх з’їсти (як це, власне, й відбувається при канібалізмі). Вкотре повторюю: у кожній частинці Євхаристійного Тіла і в кожній краплі Євхаристійної Крові – ВЕСЬ ЖИВИЙ ХРИСТОС (тому це ніякий не канібалізм).

    Чому хліб і вино не змінюються під час Євхаристії?
    Для того, щоби зрозуміти відповідь на це питання, потрібно спершу розібратися, де в Євхаристії є «сутність», а де «акциденція». Наведу такий приклад:
    наша особа, наша, так би мовити, «сутність» («субстанція») залишається тією ж самою впродовж усього нашого життя, хоча наша «акциденція» (обличчя, зріст і т.д.) змінюється. В Євхаристії відбувається протилежне: «сутність» («субстанція») хліба змінюється (як сказав Христос, цей хліб стає Його тілом, тобто «сутністю» Христа) і змінюється «сутність» вина (яке субстанційно стає кров’ю Христа – так, як Він про це заповідав), але акциденції залишаються незмінними: тобто своїми органами чуття ми й надалі бачимо хліб і вино, які мають здатність спричиняти ті самі наслідки, які б вони спричиняли, якби були у своїй власній сутності-субстанції, наприклад, освяченим хлібом можна фізично насититися, а від освяченого вина – сп’яніти.

    Дайте собі чесну відповідь
    Питання «на засипку» для тих, хто не визнає Євхаристію в тому значенні, яке в неї вкладав Христос, і яка, відповідно до Його слів: «Чиніть ЦЕ на мій спомин» (Лк.22:19) – щодня у Церквах на Літургіях ПРИНОСИТЬСЯ БОГОВІ ЯК ЖЕРТВА ЙОГО СИНА за гріхи людей, які її приймають:
    у книзі Малахії, ще задовго до жертви Христа, є таке пророцтво: «Бо від сходу сонця аж до його заходу між народами велике моє ім’я, і на кожнім місці моєму імені приноситься кадило й ЧИСТА ЖЕРТВА» (Мал.1:11). Ніякої «чистої жертви» (або «чистого дару» - як в інших перекладах) не могло бути в Старому Завіті, бо інакше б Христос не приходив. Це Він став тією «чистою жертвою». Але що тоді означають слова: «НА КОЖНІМ МІСЦІ МОЄМУ ІМЕНІ ПРИНОСИТЬСЯ кадило й чиста жертва»?
     
    • Подобається Подобається x 6
  2. Василь

    Василь Well-Known Member

    Про яке саме тіло йдеться тут - про фізичне тіло чи лише про абстракцію тіла?
     
  3. Levko

    Levko Well-Known Member

    Погоджуюся з Вами, що Євхаристія це не тільки для того, щоб позбавити нашого тіла якоїсь конкретної хвороби, що це стосується нашого гріховного тіла.
    Але і проти хвороби також.
    Я одного разу дуже сильно зрозумів важливість і силу Тіла і Крові Господньої, коли боровся з хворобою у своєму тілі. Я буквально кожного дня протягом майже місяця приймав причастя, не тому, що хтось так сказав, а тому, що відчував сильну потребу в тому. З тими кусочками хліба і вином приходила якась невідома мені досі сила від Бога, котра тримала мій дух, давала силу боротися і протистояти хворобі! Врезультаті хвороба чудесним чином відступила. Слава Богу!!
    Важко пояснити словами це все... То можна тільки відчути...

    Євхаристія- це духовний акт. Його важко зрозуміти на людському рівні, це сприймається тільки на рівні нашого духу! Думаю, тому й відступили учні Ісуса, бо не могли збагнути Його слова своїм людським розумом і логікою...
     
    Останнє редагування: 20 лип 2010
    • Подобається Подобається x 10
  4. Un.Known

    Un.Known споглядач з лінійкою ) Команда форуму

    Залюбки послухаю, бо не все мені зрозуміло. Зрештою, відкриваю для себе речі, над котрими не задумувалась навіть. Дякую.
     
    Останнє редагування модератором: 20 лип 2010
    • Подобається Подобається x 3
  5. Aquinas

    Aquinas Well-Known Member



    Не знаю, чи хтось колись задумувався, але спасіння НЕ Є автоматичним тільки через той факт, що Христос нас відкупив. Я вже цитував раніше Тому Аквінського: "Хоча Христос достатньо спокутував за гріхи людського роду Своєю смертю, все таки кожен повинен старатись шукати засобів свого власного спасіння. Смерть Христова є ЗАГАЛЬНОЮ причиною спасіння, подібно як і гріх першої людини був причиною ЗАГАЛЬНОГО осудження. Необхідним є, щоб ЗАГАЛЬНУ причину пристосувати до кожного ІНДИВІДУАЛЬНО, щоб кожен брав участь у дії загальної причини". Звідси й слова Христа: "Якщо не споживатимете тіло Чоловічого Сина й не питимете його кров, не матимете життя в собі" (Ів.6:53).
    Євхаристія - якраз найкращий доказ сказаному. Саме прийняття цього Таїнства є участю християнина "в дії загальної причини". Саме Євхаристія дозволяє існувати нашій свободі, адже Бог нікого не примушує приймати її чи не приймати (а відповідно - перебувати в Церкві чи не перебувати), а тому спасіння залежить виключно від нашого рішення.
    Через це дуже боляче спостерігати за людьми, які ніби ходять до Церкви, але ніколи не приступають до цього Таїнства. А ще прикріше стає від того, що часто священики просто не звертають людям на це увагу.
     
    • Подобається Подобається x 5
  6. levandivka

    levandivka Не демократ, однозначно.

    А як це має виглядати? "Вай-вай, на арбузи налєтай?"
    та й пишете ж:
     
  7. Aquinas

    Aquinas Well-Known Member

    Йдеться про те, що священикам слід ПОСТІЙНО наголошувати на важливості Євхаристії. Хтось це робить, а хтось (особливо в селах) взагалі не згадує. Те, чи людина прийме чи не прийме Причастя - це вже її власний вибір, але ЗНАТИ про нього вона повинна. А то у нас повно всіляких блюзнірських і богохульських міфів про Причастя на зразок: "Знов батюшка забагато причастився" і т.п., на яких виростають цілі покоління віруючих, для яких потім Євхаристія стає чимось незрозумілим і непотрібним.
     
    • Подобається Подобається x 4
  8. Максим

    Максим Well-Known Member

    Зустрічався навіть з такою думкою серед людей, що не можна причащатися занадто часто. Деякі вважають, що не можна частіше, ніж раз в рік, інші - раз в місяць. Насправді обмежень не існує.
     
    • Подобається Подобається x 6
  9. Leri

    Leri Well-Known Member

    не хвилюйтесь, протестанти також причащаються до Тіла Господнього через хліб і вино... і легковажити Святою Євхаристією у нас звички немає.

    у вас дійсно дуже хороше дослідження і викладення... не вистачає лише одного (це не для суперечок, просто доповнення)


    26 Бо кожного разу, як будете їсти цей хліб та чашу цю пити, смерть Господню звіщаєте, аж доки Він прийде.
    27 Тому то, хто їстиме хліб цей чи питиме чашу Господню негідно, буде винний супроти тіла та крови Господньої!
    28 Нехай же людина випробовує себе, і так нехай хліб їсть і з чаші хай п'є.
    29 Бо хто їсть і п'є негідно, не розважаючи про тіло, той суд собі їсть і п'є!
    30 Через це поміж вами багато недужих та хворих, і багато-хто заснули.
    (1Кор.11:26-30)


    саме тому, переважно, перед таїнством євхаристії (причастям) йде сповідь

    9 Коли ми свої гріхи визнаємо, то Він вірний та праведний, щоб гріхи нам простити, та очистити нас від неправди всілякої.
    (1Iван.1:9)

    якщо не зважати на те, що в твоєму серці
    на те, що тобі потрібне очищення - тоді не дивуйся недугам, хворобам, чи тому, що ти "заснув" (в гр. - помер - не обов'язково фізично, але якщо твій дух мертвий і не бажає відносин із Богом)
     
    • Подобається Подобається x 1
  10. Levko

    Levko Well-Known Member

    От власне!
    В мене також виникло було таке питання чому і в чому пан Аквінас так намагається переконати протестантів??(про Свідків не говоримо).:dntknw:

    Протестанти не легковажать і не нехтують Святою Євхаристією. Навпаки, я би сказав, що відносяться до цього навіть з більшим трепетом, відповідальністю і розумінням того що відбувається...
     
    • Подобається Подобається x 1
  11. Aquinas

    Aquinas Well-Known Member

    Євхаристія (тільки під іншими назвами) є практично У ВСІХ, хто вірить у Христа. Але питання не в тому, чи мають протестанти Євхаристію, а в тому, як вони її розуміють. А протестанти розуміють слова Христа "Це тіло Моє... Це - кров Моя" НЕ БУКВАЛЬНО, а СИМВОЛІЧНО. В цьому якраз і вся проблема.
    Ось читайте - http://www.evangelie.ru/forum/t9126.html.

    Виняток становлять лише лютеранці, але в них немає індивідуального священства, а тому відсутня апостольська спадкоємність.
     
  12. levandivka

    levandivka Не демократ, однозначно.

    Довідка модератора:
    Назву теми (початково "Євхаристія - лікбез для протестантів та СЄ") змінено. Остаточну версію назви давав я, готовий виправити, якщо буде запит.
     
  13. Levko

    Levko Well-Known Member

    Даруйте, п. Аквінасе, але я щось ніяк не можу вловити в чому полягає символізм протестантів?:scratch_one-s_head:

    Ви ж самі писали, що фізично хліб і вино не змінюється під час Євхаристії і що тим хлібом можна реально наїстися, а від вина реально сп"яніти. Я думаю це розуміють віруючі обох конфесій. Так само як віруючі обох конфесій усвідомлюють зміну суті("субстанції"), котра відбувається з хлібом і вином під час цього акту.
    Чому сперечатися?:dntknw:
     
    • Подобається Подобається x 2
  14. levandivka

    levandivka Не демократ, однозначно.

    Тема хіба "Символізм протестантів"? :banned:
     
    • Подобається Подобається x 2
  15. Aquinas

    Aquinas Well-Known Member

     
    • Подобається Подобається x 1
  16. Мих

    Мих Дуже важлива персона

    А от я чув, що єдине обмеження - не частіше, ніж раз в день. Правда то, чи ні?
     
  17. Aquinas

    Aquinas Well-Known Member

    Ні, можна і більше разів на день, але при цьому має бути дотримана певна "процедура", а саме: годинний євхаристійний піст, тобто впродовж години перед Євхаристією людина не повинна нічого споживати. Зважаючи на те, що Євхаристія відбувається під час Служби Божої (триває приблизно півтори години), то можете підрахувати, скільки разів на день людина зможе приймати Євхаристію. Дві Євхаристії - це дві Служби Божі, тобто це мінімум чотири години посту.
    Але все таки в цьому питанні вам варто звернутися до священика. Я боюсь помилитися.

    P.S. Перепрошую, я таки не помилився. В Кодексі канонічного права Католицької Церкви (канон 917) чітко сказано, що людина може БІЛЬШЕ ОДНОГО РАЗУ НА ДЕНЬ приймати Євхаристію:
    [​IMG]

    Детальніше читайте тут: http://www.kp.catholic-media.org/04.htm#1030
     
    Останнє редагування: 20 лип 2010
    • Подобається Подобається x 3
  18. Gyppsy

    Gyppsy :hi:

    4 Євхаристійні чуда, які не підлягають науковим поясненням

    Хоча Церква не базує своє вчення на цих чудесах, а на Христовому слові, однак коли Бог робить такі чудеса, зазвичай значно зростає віра у Євхаристійну Присутність Ісуса Христа.

    Ми пропонуємо до Вашої уваги історію чотирьох Євхаристійних чудес, яких досліджували провідні науковці світу, і зрештою прийшли до висновку, що наука не здатна пояснити ці чудесні явища.
     
  19. Gyppsy

    Gyppsy :hi:

а де твій аватар? :)