Вже згадуваний у моєму журналі Мирослав Голяк написав статтю з порівнянням цін на проїзд в нашому та закордонному громадському транспорті. Рекомендую. Далі - текст автора. Після валютних стрибків й весняно-літнього підвищення тарифів на проїзд у львівському громадському транспорті слід провести свіже порівняння з іншими державами. Вйо до новин цифр! Вже традиційно – ми не вивчаємо вартість одиночної поїздки, бо у всіх цивілізованих державах мешканець міста ними не користується. Користуються вони проїзними картками (у якому завгодно вигляді). Чи на місяць, чи на 3, чи на рік – це все абонементи, які дозволяють суттєво заощадити. Вибирали міста з приблизно тієж кількістю населення. Отож: Нас цікавить друга колонка – це для людей, що вже мали принаймні 1 місячний абонемент. Порахуємо: 1 маршрут 180 грн. = 6.00 грн/день 2 маршрути (одна пересадка) 250 грн. = 8.30 грн/день безліміт 360 грн. = 11.70 грн/день Між електронним та паперовим квитком немає різниці. Купити квиток можна в автоматах на зупинках чи прямо в транспорті (теж у автоматі). Автомати приймають як готівку так і банківські картки. Транспорт отакого рівня (це Люблін, але суті не міняє): Краснодар (Росія) “Місячний безліміт” обійдеться у 413 грн. (13.80 грн. за добу). Паперові квитки вони залишили, а от традиційні “проїзні” замінили е-квитком. Є також виділені смуги для громадського транспорту (цього року буде 50км) і активно закуповують новий рухомий склад (відео). Валенсія (Іспанія) Нас цікавить “Monthly pass (TAT)“. Зона А охоплює площу десь 5-7км радусом, чисто візуально – якраз зона власне міста. Далі йде щось типу передмість, мешканці яких отримують трохи дорожчий, але зручний і швидкий спосіб добирання у місто. Отож чисто по цінах безліміт у зоні А обійдеться в 642 грн. або ж 21.40 грн. на добу. Транспорт зручний. Для прикладу автобуси своїм кольором показують міські вони чи їдуть в передмістя (червоне по місту, жовті в передмістя тиць). Звісно ж транспорт низькопідлоговий і з кондиціонерами. Є виділені смуги руху (напис TAXI і EMT, EMT то їх комунальний перевізник) і дерева на розділювальній смузі замість клятих рекламних сітілайтів. Турин (Італія) В наших грошах це 612 грн. тобто приблизно 20.40 грн за добу. Зауважте, що місяць тому вони перейшли на винятково електронну форму цього місячного абонементу. Між іншим у них ще є річний абонемент, який коштуватиме 13.70 грн/доба. Непогана економія. Абонемент годиться на метро, трамваї та автобуси. Звісно мешканцям передмістя це обійдеться дещо дорожче, але тим не менше існує повністю інтегрована система приміського транспорту у міський. І це прекрасно. Висновки Висновки насправді доволі сумні. При співмірних (принаймні з Польщею й Росією) цінах на проїзд ми маємо нижчі доходи й значно гірший транспорт. Причину ми вбачаємо у відсутності підтримки громадського транспорту з боку міста. Саме воно мало б бути зацікавлене у стимулювання користування не автомобілем, а громадським транспортом. Але не робить цього. Комунальний транспорт Львова працює приблизно у тих же умовах, що й приватники – на самоокупності, планах збору грошей з пасажирів і таке інше. Це треба ламати. Як саме? Почитайте оце й оце. Дякуємо за увагу Оригінал публікації...