Громадський транспорт там і тут - порівняння тарифів (літо 2014)

Тема у розділі 'Життя міста', створена користувачем Alexander Shutyuck, 27 чер 2014.

  1. Alexander Shutyuck

    Alexander Shutyuck Well-Known Member

    [​IMG]
    Вже згадуваний у моєму журналі Мирослав Голяк написав статтю з порівнянням цін на проїзд в нашому та закордонному громадському транспорті. Рекомендую. Далі - текст автора.

    Після валютних стрибків й весняно-літнього підвищення тарифів на проїзд у львівському громадському транспорті слід провести свіже порівняння з іншими державами. Вйо до новин цифр!

    Вже традиційно – ми не вивчаємо вартість одиночної поїздки, бо у всіх цивілізованих державах мешканець міста ними не користується. Користуються вони проїзними картками (у якому завгодно вигляді). Чи на місяць, чи на 3, чи на рік – це все абонементи, які дозволяють суттєво заощадити. Вибирали міста з приблизно тієж кількістю населення. Отож:

    [​IMG]

    Нас цікавить друга колонка – це для людей, що вже мали принаймні 1 місячний абонемент. Порахуємо:

    1 маршрут 180 грн. = 6.00 грн/день
    2 маршрути (одна пересадка) 250 грн. = 8.30 грн/день
    безліміт 360 грн. = 11.70 грн/день


    Між електронним та паперовим квитком немає різниці. Купити квиток можна в автоматах на зупинках чи прямо в транспорті (теж у автоматі). Автомати приймають як готівку так і банківські картки. Транспорт отакого рівня (це Люблін, але суті не міняє):



    Краснодар (Росія)

    [​IMG]

    “Місячний безліміт” обійдеться у 413 грн. (13.80 грн. за добу).
    Паперові квитки вони залишили, а от традиційні “проїзні” замінили е-квитком.

    Є також виділені смуги для громадського транспорту (цього року буде 50км) і активно закуповують новий рухомий склад (відео).

    Валенсія (Іспанія)

    [​IMG]

    Нас цікавить “Monthly pass (TAT)“. Зона А охоплює площу десь 5-7км радусом, чисто візуально – якраз зона власне міста. Далі йде щось типу передмість, мешканці яких отримують трохи дорожчий, але зручний і швидкий спосіб добирання у місто. Отож чисто по цінах безліміт у зоні А обійдеться в 642 грн. або ж 21.40 грн. на добу.

    Транспорт зручний. Для прикладу автобуси своїм кольором показують міські вони чи їдуть в передмістя (червоне по місту, жовті в передмістя тиць). Звісно ж транспорт низькопідлоговий і з кондиціонерами. Є виділені смуги руху (напис TAXI і EMT, EMT то їх комунальний перевізник) і дерева на розділювальній смузі замість клятих рекламних сітілайтів.

    Турин (Італія)

    [​IMG]

    В наших грошах це 612 грн. тобто приблизно 20.40 грн за добу. Зауважте, що місяць тому вони перейшли на винятково електронну форму цього місячного абонементу. Між іншим у них ще є річний абонемент, який коштуватиме 13.70 грн/доба. Непогана економія. Абонемент годиться на метро, трамваї та автобуси. Звісно мешканцям передмістя це обійдеться дещо дорожче, але тим не менше існує повністю інтегрована система приміського транспорту у міський. І це прекрасно.



    Висновки

    Висновки насправді доволі сумні. При співмірних (принаймні з Польщею й Росією) цінах на проїзд ми маємо нижчі доходи й значно гірший транспорт. Причину ми вбачаємо у відсутності підтримки громадського транспорту з боку міста. Саме воно мало б бути зацікавлене у стимулювання користування не автомобілем, а громадським транспортом. Але не робить цього. Комунальний транспорт Львова працює приблизно у тих же умовах, що й приватники – на самоокупності, планах збору грошей з пасажирів і таке інше.

    Це треба ламати. Як саме? Почитайте оце й оце.

    Дякуємо за увагу :)






    Оригінал публікації...
     
    • Подобається Подобається x 1
а де твій аватар? :)