Електронний етикет

Тема у розділі 'Всяке різне', створена користувачем Leovardis, 6 кві 2010.

  1. Leovardis

    Leovardis New Member

    Часто доводиться писати електронні листи незнайомим людям, очевидно є велике бажання справити якнайкраще враження. Але зазвичай виникають великі труднощі вже на самому початку: як звернутись до людини, якщо, навіть, не знаєш її імені? Як гадаєте, чи достатньо в такому випадку простого "Доброго дня!"?
     
  2. Полковник

    Полковник миється в бані

    ИМХО - нет, не достатньо.
     
  3. ograda

    ograda Well-Known Member

    Існував і у нас такий момент невизначеності.
    Молоді співробітники, ще на початку активного електронного листування (~10 років тому назад), не маючи за плечима досвіду письмового листування, настоювали на ділових електронних листах без привітання взагалі.
    З часом в нас виробилась приблизно така форма: листи до керівника, постійних ділових партнерів, комерційні пропозиції - з привітанням завжди;
    до разових постачальників, разових субпідрядчиків, т.п. - лише перший лист, далі - без.
    Запити цін - без привітань.

    З цікавістю дізнався б, як з цим в інших.
     
  4. Максим Великий

    Максим Великий миється в бані

    Я вважаю що в електронних листах в перших же рядках потрібно коротко і ясно описати суть звернення. Бо якщо буде велика преамбула, то буде й велика ймовірність, що його ліньки комусь буде читати і лист непрочитанним потрапить до спам ящика.

    Приклад.

    Христос Воскрес! Пише Вам менеджер інтернет-магазину Остап. Ви місяць тому запитували за електричний водонагрівач Термія ПЛ-85. В нас він появився в наявності за ціною 345 грн. Довідка за тел. 067 1111111.
    Сайт www.site.com

    Такого об'єму і змісту листа цілком достатньо і майже 100%, що він буде прочитаним. Люди не люблять великих листів і стандартним офіційним стилем.
     
    • Подобається Подобається x 2
  5. DIDIO

    DIDIO Well-Known Member

    Кожний, хто багато листується в бізнесі, знає, як дратує лишня інформація. Це стомлює і забирає час. Тому важливо коротко і точно позначити

    тему листа, тобто Subject;

    Якщо лист іде не на адресу конкретної особи, а на відділ, чи одразу на фірму - варто одразу вказати, кого це може стосуватися. Далі варто писати запит, який в якнайкоротшій формі містить всю необхідну інформацію.

    Наприклад:

    До відділу збуту фірми "Зайчик".

    Доброго дня!

    Зацікавлений в придбанні снопов"язалки МАРКА-22 в кількості ОДНІЄЇ штуки протягом п"яти днів від дати цього листа.

    З повагою, Іван Івановський, телефон 01010101010

    Коли цього листа отримають, він одразу піде в потрібний відділ, там прочитають про виріб (ага, можемо таке замовити), кількість (всього одна штука? - не вигідно - або: добре, хоч це хочуть купити) - протягом 5 днів (треба вияснити, чи це можливо). Він дав прямий телефон? Зацікавлений в терміновій покупці.

    Подання інформації або запиту про інформацію в якомога більше стислому вигляді - це і є запорука успіху. Просто нічого лишнього.
     
    • Подобається Подобається x 3
  6. Picasso

    Picasso Німий фільозоф :)

    кратк. сест. тал.
    Нє? :)
    По темі. Я завжди вписую привітання, або звертання якщо комусь конкретно
     
    • Подобається Подобається x 2
  7. Полковник

    Полковник миється в бані

    Это точно.
    Как и длинных постов на форумах.
     
    • Подобається Подобається x 1
  8. Максим Великий

    Максим Великий миється в бані

    Може бути і великий пост, але змістовно наповнений. Не стьоб і не водичка.
    Правда вже має менші шанси бути прочитаним.
    Але важливо щоб пост був по темі і ніс якусь інформацію, факти, аргументи, джерела, ...
    Нормальний інформативний пост проіндексовується пошуковою системою, знаходить свою аудиторію і приводить форумчан на форум.
    Адже коли дописи йдуть одним реченням і не несуть смислового і тематичного навантаження вони роблять лише гірше для теми і взагалі модерами мають видалятися.
     
  9. SodaMia

    SodaMia миється в бані

    в мене по дефолту є підпис (з повагою, ім'я прізвище, фірма, телефон)

    а в листах завжди пишу привітання "доброго дня/ранку"
     
  10. Picasso

    Picasso Німий фільозоф :)

     
  11. matvej

    matvej Well-Known Member

    У діловій укр. мові є ряд правил для написання ділових листів - вони є дійсні і для електронного аналога.
    Вище, загалом, описано основні правила, але хочу відмітити, що вітання "Добрий день" не слід вживати будь-як. По-перше, -не відомо коли адресат читатиме листа(вечір, ранок), по-друге - це звертання загальне, тому звучить сухо.
    Треба просто звертатися "Вельми/Шановний/на/ні пане/і, колего/и".
     
    • Подобається Подобається x 1
  12. Максим Великий

    Максим Великий миється в бані

    Коли писали правила укр. ділової мови, тоді ще, мабуть, не враховували стилістики написання листів по електропочті.
    Та й спілкуватися, думаю, краще без шаблонів і ярликів. Я можу помилятися, але я особисто втомився від різного роду зайвого офіціозу. І тим паче заголовків, типу:
    "Це не спам. У вас появилася можливість заробляти віддалено до 5000 у.е в міс. ..."
     
  13. matvej

    matvej Well-Known Member

    Електронка існує вже 10 років. правила - ті, що треба, не сумнівайтесь.
    Пересічне панібратство - від лукавого, між людьми має існувати повага.
     
  14. ograda

    ograda Well-Known Member

    Вельмишановний пане matvej !
    Дозвольте звернутись до Вас з наболілим і попросити Вашої консультації.:)

    В печінках вже сидить переклад дієприкметників теперішнього часу на українську мову (в інших людей: бегущий человек, running man, а у нас окреме речення людина, що біжить). Чи є надія дожити до революції на зразок "біжуча людина"?

    З повагою
    ograda :)
     
  15. thinkers

    thinkers Well-Known Member

     
  16. Максим Великий

    Максим Великий миється в бані

    Відразу анекдот пригадується про мови.
    Росіянин: Что это у вас за язык такой, слово "незабаром" - это за баром или перед баром?
    Українець: а у вас слово "сравни" - то срав, чи ні?
     
  17. matvej

    matvej Well-Known Member

    Подібні форми українській мові не властиві і вживаються, як правило, тоді, коли слово закріпилося як прикметник, наприклад «запрошуються всі бажаючі». В інших випадках використовується форма той, що... чи такий, що... .
    Але мова є динамічною, тому має сенс плекання надії і догляд за здоров"ям з метою довголіття.

    Сподіваюся, що Ваш допис у формі публічного листа досяг мети. Успіхів ;)
     
    • Подобається Подобається x 1
  18. ograda

    ograda Well-Known Member

    Дуже дякую.

    Лише еволюція?

    З "Г" (я про букву) питання вирішили радикально і швидко...
     
  19. matvej

    matvej Well-Known Member

    Еволю́ція — термін, який позначає сукупність усіх змін у популяції організмів протягом поколінь.
    Буква "Ґ" - 5-та буква українського кириличного алфавіту. Деякий час звук замінявся буквами "кг", але пізніше - 16-17ст.- було введено букву "Ґ". У 28-33х роках 20ст. було вилучено у тодішньому харківському правописі. Нарешті на поч 90-х років повернена в український правопис.
    Звертайтесь :yes:
     
  20. ograda

    ograda Well-Known Member

    Дякую, не знав.
    Думаю тут більше політики звязаної з " У 28-33х роках 20ст." аніж практичної користі. У всякому разі, в нашій діловій та технічній документації, в листуванні, "Ґ" майже не вживається.

    Хоча це, звичайно, дрібниця, порівняно з перекладом дієприкметників :))).
     
а де твій аватар? :)