Мені вчора поставили запитання: чому дата Великодня постійно "плаває", а Різдво - одна і та ж дата кожен рік (25 грудня / 7 січня)? Я інтуїтивно розумію, що день Великодня розраховується за місячним календарем, але чому так, тобто як це пояснити, що Великдень - плаваюча дата, не знаю. По ідеї, дату Великодня можна порахувати за кожен рік, і навіть можна порахувати дату неділі, яка була після повного місяця після дня весняного рівнодення в 33 році н.е., тобто коли Христос воскрес. Або цю дату обчислити неможливо, тому святкується кожного разу по-різному?
Та йой... На Великдень не мусово в зазначену годину під телевізором, з бокалом "Шампанського". Наспівуючи: http://www.youtube.com/watch?v=U5TgsYUObCc
Бог дав точну дату коли маэ святкуватися Пасха-14 нісана. Ця дата вираховувалася по місячному календарю. Тому є плаваючою. Бо єврейський календар відрізняється від сонячного-григоріанського. Про святкування Різдва в Біблії нічого не сказано. Православні і католики празднують різдво 25 грудня і 7 січня. (наскільки я знаю відраховуючи від дати , коли Ангел повідомив Марії волю Божу. Хоча точна дата народження Ісуса Христа невідома.)
Добре, Пасха має святкується 14 нісана, я не заперечую. Але питання таке - чи можна обчислити точну дату, на який день припадало 14 нісана в 33 році н. е.., чи ні? Тобто точну дату воскресіння Ісуса? Або ця дата невідома?
Є перевод з одного календаря в інший. Відомо що це припало на неділю. А ось з роком воскресіння є деякі непорозуміння. Про точну дату пише пророк Даніїл. Сімдесят років-тижнів призначено для твого народу та для міста твоєї святині, аж поки переступ буде докінчений, і міра гріха буде повна, аж поки вина буде спокутувана, і вічна правда приведена, аж поки будуть потверджені видіння й пророк, і щоб помазати Святеє Святих. Та знай і розумій: від виходу наказу, щоб вернути Ізраїля й збудувати Єрусалим, аж до Владики Месії сім тижнів та шістдесят і два тижні. І вернеться народ, і відбудований буде майдан і вулиця, і то буде за тяжкого часу. І по тих шостидесятьох і двох тижнях буде погублений Месія, хоч не буде на Ньому вини. А це місто й святиню знищить народ володаря, що прийде, а кінець його у повідді. І аж до кінця буде війна, гострі спустошення. І Він зміцнить заповіта для багатьох за один тиждень, а за півтижня припинить жертву та жертву хлібну. І на святиню прийде гидота спустошення, поки знищення й рішучий суд кари не виллється на спустошителя. (Дан 9:24-27) Якщо відрахувати кількість років від указу Артасеркса ви будете знати дату коли Христос почав служіння і через 3,5 роки(півтижня)Христос був розіпятий.
Де таке написано? Великдень наступає в неділю після першого повного весняного місяця. Оскільки нісан починається з найближчого молодого місяця перед весняним рівноденням то Великдень може взагалі в нісан не попасти. А 14 нісана - це іудейське свято Песах - що символізує вихід євреїв з Єгипту. Навпаки, благовіщення рахується за Різдвом. А сама дата Різдва має астрономічне пояснення. Колись буду мати більше часу, то порахую Але це точно, був не 33 рік, так як дата народження Ісуса насправді припадає на 5 рік до н.е.
вибрана зі стелі. Головне шоб в неділю було, ну бо вихідний. Ісус би ніколи не воскрес в інші дні. Тіки в неділю...Так просто зручніше.
QUOTE='Huru;896338']Де таке написано? Великдень наступає в неділю після першого повного весняного місяця. Оскільки нісан починається з найближчого молодого місяця перед весняним рівноденням то Великдень може взагалі в нісан не попасти. А 14 нісана - це іудейське свято Песах - що символізує вихід євреїв з Єгипту. [/QUOTE] Ісус Христос був розпятий в п ятницю на свята опрісноків.Це староєврейський ПЕСАХ. Він символізував для євреїв вихід з Єгипту. Єгипет в біблії-це символічне царство гріха. Смерть Ісуса Христа дала можливість вірюючим людям покинути гріх -"Єгипет" і йти в Землю обітовану.(Рай) Наближалося ж свято Опрісноків, що Пасхою зветься. А первосвященики й книжники стали шукати, як би вбити Його, та боялись народу… Сатана ж увійшов у Юду, званого Іскаріот, одного з Дванадцятьох. (Лк 22:1-3) І настав день Опрісноків, коли пасху приносити в жертву належало. І послав Він Петра та Івана, говорячи: Підіть, і приготуйте нам пасху, щоб її спожили ми. (Лк 22:7,8) Так що святкування Пасхи не 14 нісана-це лише традиція, що не має біблійної основи.
Я не СЄ, але смертю Ісус викупив нас авансом, а Воскресінням дав надію на життя вічне. Я то бачу якось так. Про дату, то також ніколи не розуміла чому завжди саме у неділю і таки дійсно бо так зручніше (а в нас інакше не може бути бо понеділок це "відходняк" особливо по селах). НЕ розумію також набору кошичка (ну щось суто язичницьке і таке, що не має ну ніц спільного з християнством, писанки - взагалі давньослов*янський символ і в Біблій ніц про передавання кимось комусь яйця я не читала).
Сітеч, якби Вам здавалось наступного разу, що у цій темі щось не працює, то кажу наперед, що працює. Просто польова кухня СЄ в іншій темі.
З 22 березня день стає більший, ніж ніч. "...На теренах України святкувати Великдень як Вескресіння Ісуса почали ще наприкінці першого тисячоліття, з приходом християнства. Обидва свята збігалися у часі (весна, рівнодення) і стосувалися відродження життя і надій. З роками чужорідне свято стало частиною місцевої культури, замістивши місцеві звичаї і адаптувавши місцеві обряди й атрибутику... ...В західно-слов'янських мовах назва свята перекладається як «Великаніч»: чеською Velikonoce, а польскою Wielkanoc. У болгарській (південно-слов'янській мові) подібно до української назви — Великден, а споріднені болгарам македонці називають це свято Велигден. Проте, протиріччя в цьому немає, оскільки це давнє свято, вкл. його атрибутику (зокрема й крашанки) нерідко пов'язують із ще дохристиянськими традиціями відмічати знакові астрономічні події, у тому числі й весняне рівнодення, коли перший великий день (більший за ніч день) міряється своєю тривалістю з останньою великою (більшою за день) ніччю." Вікіпедія