Color
Фоновий колір
Фонове зображення
Border Color
Font Type
Font Size
  1. Україна може виробляти до 8 млрд кубометрів біометану на рік. Враховуючи обсяги власного видобутку газу на рівні 20 млрд кубометрів це дозволить майже повністю забезпечувати населення і промисловість власним блакитним паливом.
    СЕРЕДА, 15 ВЕРЕСНЯ 2021
  2. [​IMG]

    Є багато міфів щодо походження української мови, продукованих писаками, що скінчили "три класи й чотири коридори": що українська мова – діалект російської, що це – продукт схрещення польскої та російсьокої або польської та давньоруської…

    А професор Костянтин Тищенко стверджує, що з-поміж 82 специфічних рис української мови (звукових і граматичних) 34 є виключно українськими. Це нищить будь-які теорії "діалектності" та "схрещення".

    До речі, ексклюзивних українсько-білоруських рис є 4, а українсько-російських – жодної (ось вам і "особлива близькість" української та російської мов). Аналогій, водночас спільних з іншими мовами: верхньолужицьких і білоруських по 29, нижньолужицьких 27, полабських 19, словенських 18, російських 11. Показово, що решта слов'янських мов (половина: 7 з 14) має з українською по 20-21 спільній риси на півдні і по 22-23 спільні риси на заході, що достатньо унаочнює справжні історичні зв'язки української мови та її справжнє місце в колі слов'янських мов.

    Цікаво, що "українське" фарингальне щілинне "г", що походить зі старого "g", засвідчене в верхньолужицькій, чеській та словацькій мовах, а старий звук Ѣ вимовляється як "і" в українській, нижньолужицькій, полабській і хорватській мовах.

    Наводимо деякі з унікальних рис української мови за Тищенком:

    Збереження старого індоєвропейського -р на кінці складу (матір).

    Специфічно українські суфікси -інь, -ощ, -енк (далечінь, солодощі, поштаренко).

    Специфічно українські префікси якнай-, щонай- (якнайкращий, щонайгірше).

    Займенники з префіксоїдами будь-, казна-, хтозна (будь-хто, будь-коли, казна-куди).

    Прислівники з часткою -не- (де-не-де, коли-не-коли, хто-не-хто).

    Пестливі форми прислівників (поволеньки, тепереньки, теперечки, тутечки, тамечки, недалечко).

    Пестливі форми дієслів з суфіксом -оньк-: їстоньки, питоньки, гулятоньки.

    Сполучник ЩО у специфічних синтаксичних структурах: книжки, що по них послано; земля, що він її продав.

    Праслов'янські закінчення дієслів дати, їсти, розповісти: даси, їси, розповіси.

    На відміну від решти слов'янських мов, інфінітив українського дієслова "бути" має кореневу голосну У, що вказує на можливу іранську індукцію, наприклад, на перське BUDAN "бути".

    Поряд зі звичайним аналітичним майбутнім (буду робити, будеш писати), яскравою й унікальною серед усіх слов'янських мов морфологічною рисою української є синтетичний майбутній час дієслів недоконаного виду (робитиму, писатимеш) з аналогією в романських мовах. На давність його вказують засвоєні, очевидно, з української південнобілоруські форми та релікти цього явища у вологодськов'ятських говірках.

    Форми з повторенням префікса -по: попоїли, попождеш, поповиздихали б. Показово, що цих форм не підтримують ані школа, ані ЗМІ, однак вони поширені в Україні повсюдно і послідовно регулярні.

    Більше можна почитати в книжці Костянтина Тищенка "Правда про походження української мови".
  3. Про Русь і міста Русі та про московську брехню

  4. Чотири складові «економічного дива»
    Чотири складові «економічного дива»
    Історія німецької перемоги

    Економічне диво за одне покоління: Південна Корея - приклад для України

    Економічне диво за одне покоління: Південна Корея - приклад для України

    Чилийское экономическое чудо

    Чилийское экономическое чудо - Андрей Илларионов

    Японське економічне диво

    Японське економічне диво — Вікіпедія

    Економічне диво Сінгапуру: рецепт процвітаючої держави від Лі Куан Ю

    Економічне диво Сінгапуру: рецепт процвітаючої держави від Лі Куан Ю

    Израильское экономическое чудо

    Экономическое чудо Бен-Гуриона
    Израильское экономическое чудо: кузница инноваций | IT Business Week Israel

    ЭКОНОМИКА ШВЕЦИИ: ИСТОРИЯ УСПЕХА
    https://is.gd/ehN1ic


    Шок и трепет. Реформы в Польше

    Чтобы вырвать Польшу из нищеты социализма, Лешеку Бальцеровичу пришлось шокировать страну ультралиберализмом. В 1990-х поляки возненавидели реформатора, теперь боготворят.
    https://is.gd/JxfVPl

    Турецкий гамбит. За пять лет Турция превратилась в 15-ю экономику мира
    Буквально за пять лет Турция из рассыпающегося на куски европейского аутсайдера превратилась в 15-ю экономику мира. Как? Очень просто - тепличные условия для инвесторов, протекция для экспортеров и комфортная зона для мелкого бизнеса
    https://is.gd/Y4ybSl
  5. Перший політ саморобного коптера з людиною на борту.

    [​IMG]

    Пілот не зміг приховати свого хвилювання, коли вперше піднявся в небо на своєму саморобному літаючому квадрокоптері, інформує Ukr.Media.

    Відео, зняте в Тоскані, Італія, демонструє дивний пристрій, оснащений пропелерами, що здійснює свій перший політ, піднявшись у повітря над полем.

    На кадрах, зображених на камеру GoPro, видно, як пілот літає по повітрю і навіть під час польоту повертає свій літальний апарат на 180 градусів.

    Побудував пристрій, витративши на його розробку і спорудження місяці, поляк Томаш Патан. В даному випадку ви можете спостерігати перший успішний політ геніального транспортного засобу під назвою Jetson Speeder.

    «Це був фантастичний досвід, який кожен повинен випробувати, - сказав Патан. - Мати можливість з легкістю, без зайвої вібрації і шуму, переміщатися по повітрю - це здорово».

    «Після місяців ретельного планування, проектування, програмування та будівництва, ми все-таки створили цю прекрасну літаючу електричну машину, яка стала першим кроком на шляху до чогось більшого: до самостійного електричного польоту для кожного».

    Літаючому апарату знадобилися сотні налаштувань, змін та випробувальних польотів, перш ніж він, нарешті, зміг зробити свій перший ідеальний подорож.

    Тепер випуск прототипу запланований на кінець цього року, при цьому комерційне виробництво агрегату, ймовірно, також почнеться в кінці 2019 року.



    «Ми успішно створили і довели, що наша концепція в змозі літати, - заявив поляк. - Ми багато чому навчилися, внесли сотні коригувань та змін, провели безліч льотних випробувань, довели його льотну придатність і те, що це безпечне. Ми досягли заданих параметрів і зібрали всі необхідні дані. Всі ці кроки були необхідні, щоб почати розробку дослідного зразка».
  6. Для їх виготовлення використовують фотоелектричні елементи на основі полікристалічного й монокристалічного кремнію.

    [​IMG]

    5 лютого 2019 року у Вінниці відкрився новий завод з виробництва сонячних панелей, в який інвестори вклали €5 млн. Перша черга виробництва забезпечить випуск станцій сукупною потужністю близько 200 МВт на рік. Однак очікується, що до кінця 2019-го з конвеєра буде сходити вдвічі більше панелей.

    Компанія KNESS, яка і запустила нову фабрику, спеціалізується на розробці та впровадженні проектів з видобутку як традиційної, так і відновлюваної енергетики. Виробництво панелей вже запущено, хоча компанія ще не сформувала повний кадровий склад. Поки на заводі трудиться одна зміна з 37 осіб, хоча в планах перевести виробництво на цілодобовий режим роботи, інформує Ukr.Media.

    При цьому в KNESS розраховують, що 90% виробленої продукції зможуть продати в Україні. А залишки будуть поставляти в США. Для виготовлення сонячних панелей використовують фотоелектричні елементи на основі полікристалічного й монокристалічного кремнію з ККД до 21,5%. Це, втім, далеко не рекордні показники. Світові лідери налагодили серійне виробництво станцій з коефіцієнтом корисної дії до 25%. Вартість своїх виробів в роздробі компанія поки не розголошує.

    Слід зазначити, що на українському ринку KNESS далеко не перша компанія, яка взялася освоювати виробництво сонячних панелей. Приміром, у Києві геліосистеми випускає вітчизняна компанія ПАТ "Квазар". Крім того, зараз ведуться розмови про відкриття ще одного подібного заводу з виробництва фотоелектричних панелей в Херсонській області, де інвестором погодилася виступити литовська компанія Global BOD Group.
  7. Отриманої електроенергії достатньо, щоб запезпечити ресурсами два середніх українських міста.

    [​IMG]

    У Дніпропетровській області почала працювати найбільша і найпотужніша сонячна електростанція в Україні, яку звели біля села Старозаводське Нікопольського району, інформує Ukr.Media.

    Про це в понеділок, 25 лютого, повідомляє прес-служба Дніпропетровської ОДА.

    «Менш ніж за рік в Нікопольському районі звели найбільшу СЕС в Україні. Вона належить до трійки найпотужніших у Європі. На її будівництво не пішло ні копійки з державного чи обласного бюджетів. Все - за рахунок інвесторів», - заявив голова обласної державної адміністрації Валентин Резніченко.

    [​IMG]

    Будівництво гігантського об'єкта розгорнулося в квітні 2018 року на майданчику площею 400 га, біля села Старозаводське Нікопольського району. Це був рудний кар'єр, і вже кілька десятиліть там нічого не здобували. Для сільського господарства грунт був непридатним. Саме тому ці землі вибрали під майбутню електростанцію.

    СЕС складається з майже 750 тисяч сонячних панелей загальною потужністю 200 МВт. Очікується, що за рік електростанція буде виробляти близько 280 млн кВт-год. Цього достатньо, щоб забезпечити електроенергією приблизно два середніх українських міста, наприклад, таких як Нікополь і Марганець.

    Як відомо, в Україні планують побудувати найбільшу в країні і одну з найбільших в Європі вітрових електростанцій вартістю майже 400 млн євро.

    Це передбачено договором проекту «Сиваш», який підписали у Давосі норвезька компанія NBT, французька Total Eren і Європейський банк реконструкції і розвитку у присутності Президента України Петра Порошенка.
  8. !

    Нова теорія про відновлюваність, невичерпність і екологічність глибинних нафтогазових ресурсів
  9. 22/11/2018
    Першу українську повністю електричну вантажівку, виготовлену для данської компанії Banke Electromotive, представив «Богдан» у стінах луцького ДП «Автоскладальний завод №1». Про це повідомляє прес-служба корпорації «Богдан».

    Електромашина ERCV27 призначена для механізованого завантаження твердих побутових відходів. Вона працюватиме у містах Європейського Союзу.

    «Ця електрична техніка відповідає сучасним технічним стандартам і виготовлена згідно з європейськими екологічними нормами. Як відомо, від 2025 року містах Євросоюзу планують заборонити рух автівкам з дизельними двигунами. Тож виробництво таких вантажівок є не просто перспективним напрямком, а й необхідністю в умовах новітнього ринку», - зауважили у прес-службі «Богдану».

    [​IMG]

    У корпорації наголошують, що екологічний транспорт – перспективна для України ніша, яку на теренах держави першим зайняв саме «Богдан». Українська компанія бачить перспективи у виробництві електричного спеціального транспорту для країн ЄС, які наразі проявляють чималий попит на таку екологічну техніку. У перспективі електромашинами можуть зацікавитися і українські міста, для яких питання екологічності транспорту стане визначальним.

    Вироблена в Україні електромашина отримала схвальні відгуки у замовника – Banke Electromotive. Після завершення сертифікації у Данії розпочнеться її серійний випуск у рамках масштабного контракту з європейською компанією.



    Водночас в українській корпорації звертають увагу, що Україна поки що не виявляє значного інтересу до подібної техніки, яка в усьому світі замінює застарілі машини, що псують довкілля.

    «Поки європейські компанії замовляють в українського виробника екологічні спецмашини для вивезення побутових відходів, наша власна держава пасе задніх у цьому питанні. Хоча електрична спецвантажівка від «Богдана» випереджає аналоги за характеристиками, а компанія готова виготовляти її і для українських міст», - заявили у прес-службі корпорації.

    Спецмашина ERCV27 здатна розвивати швидкість до 80 км/год. Запас ходу без підзарядки тягових батарей при повній допустимій масі становить 220 км, а термін їх експлуатації сягає 12 років. Вантажівка обладнана комбінованою вентиляцією, водяними опалювачами, системою відеонагляду та кондиціонером.

    Нагадаємо, що підприємство має досвід виготовлення найсучасніших тролейбусів для України та Європи, електробусів для Польщі й Чехії та кузовів електробусів для Франції.
  10. Хорватська компанія Crosco Integrated Drilling & Well Services Ltd розпочала буріння 3-х нових свердловин у Полтавській області за контрактами з ПАТ «Укргазвидобування», які було укладено в 2017 році за результатами відповідного аукціону, проведеного на платформі Prozorro.

    [​IMG]

    Нагадаємо, що це перший в історії найбільшої газовидобувної компанії України проект, який реалізує іноземний підрядник із застосуванням сучасного бурового обладнання та міжнародних бурових практик.

    Співробітництво ПАТ «Укргазвидобування» з Crosco передбачає буріння 12 свердловин. Загальна вартість робіт становить 47 млн євро.

    Наразі Crosco вже закінчила буріння 2-х свердловин на Яблунівському родовищі та розпочала буріння 2-х нових на цьому самому родовищі. Буріння ще 1-ої свердловини Crosco розпочала на Ланнівському газоконденсатному родовищі.

    Як зазначає Михайло Падучак, начальник департаменту буріння УГВ, цей проект є свідченням кардинальної трансформації організаційних процесів за напрямком буріння свердловин в компанії, що мають на меті пришвидшити процес буріння та збільшити видобуток від буріння нових свердловин. Окрім бурового підрядника Crosco, до даного проекту компанією залучено ще понад 20 місцевих і міжнародних сервісних підрядників, що позитивно впливає на якісне зростання українського нафтосервісного ринку, сприяє збільшенню робочих місць і розвитку нафтогазової інфраструктури в регіонах проведення робіт.

    Довідково

    На міжнародному ринку Crosco надає послуги з 1952 року у 34 країнах багатьом відомим міжнародним і національним нафтогазовим компаніям.

    Компанія має власний парк з 11 бурових установок, 17 установок капітального ремонту свердловин та іншої техніки. Crosco також є 100% власником угорської компанії Rotary Drilling, буровий флот якої налічує 5 бурових установок, а також забезпечує ремонт та інше обслуговування свердловин.

    www.ugv.com.ua
  11. У місті Токмак Запорізької області 24 квітня ввели в експлуатацію першу чергу сонячної електростанції "Токмак Солар Енерджі". Вона — найбільша в країні. Займає 96 га, підключена до єдиної енергосистеми України. У неї інвестували 1,1 млрд грн "Укргазбанк" та українська інвестиційна компанія "Астра Кепітал Груп".

    Електростанція має 160 тис. сонячних модулів, 1670 інверторів, 40 комплектних трансформаторних підстанцій. Потужність першої черги — 11 МВт. Після завершення будівництва становитиме 50 МВт. Добудувати її хочуть до кінця року. Тут працюватиме 120 людей.

    [​IMG]

    Станція зможе забезпечувати електрикою шість районів Запорізької області та курорти на узбережжі Азовського моря.

    — Завдяки роботі компанії викиди вуглекислого газу в атмосферу зменшаться майже на 24 тисячі тонн на рік. Стільки його виробляють 15 тисяч автомобілів, — каже голова наглядової ради компанії "Токмак Солар Енерджі" Олександр Рєпкін, 40 років.

    Вітрові й сонячні електростанції зараз продукують приблизно 2,6% енергії в Україні. Діє 186 сонячних електростанцій різних потужностей. Решту електроенергії виробляють атомні, теплові та гідроелектростанції. Уряд планує до 2020 року збільшити частку сонячної енергетики до 11%.

    gazeta.ua

    Далі, біля промзони ЧАЕС. Потужність СЕС -1,2 ГВт, це трохи більше ніж потужність одного енергоблока ЧАЕС.

    radiosvoboda.org
    Morozenko подобається це.
  12. tea man подобається це.
  13. Французька компанія представила дорогу майбутнього: замість асфальту розробники пропонують використовувати сонячні батареї.
    [​IMG]


    У Франції вже покрили перший кілометр дороги сонячними панелями. Вони мають високоміцне захисне покриття. Воно витримує 18-тонне навантаження. Навіть найбільш завантажені траси освітлені сонцем протягом 70-90% дня. Тому така дорога може сама себе освітлювати.

    При цьому таке шосе може забезпечити вуличним світлом містечко із населенням близько 5 тисяч людей протягом цілого року.

    Також, за словами розробників, згодом сонячні магістралі зможуть безконтактно заряджати електромобілі. Серійний випуск панелей для доріг запланований у 2018 році.

    [​IMG]

    Вартість квадратного метра дороги становить 2000-2500 євро. Перші замовники – канадське місто Калгарі та американський штат Джорджія.

    У Франції побудували дорогу майбутнього
    natalirusova та DrumBest подобається це.
  14. Німецькі інженери протестували електролітак з вертикальним зльотом і посадкою. На літаку встановлені батареї, аналогічні використовуваним в електромобілях Tesla. Альтернатива таксі і автобусів у майбутньому?

    Flametta подобається це.