Варшава vs. Київ

Тема у розділі 'Київський форум', створена користувачем Alexander Shutyuck, 31 жов 2014.

  1. Alexander Shutyuck

    Alexander Shutyuck Well-Known Member

    [​IMG]
    Від автора серії розповідей про Жешув Дем'яна Данилюка по мотивах суперечки у коментарях до посту Трохи київських панорам пост про Варшаву у порівнянні з Києвом.
    Думка автора посту може не співпадати з думкою автору цього блогу :)



    Нещодавній допис alex-shutyuk під назвою Трохи київських панорам, а згодом продовження Київ буденний, викликало чимало срачу (інтернет-термін «суперечка») власне в цьому ЖЖ, але ще більше у facebook коментарях. Власне кажучи я трохи спровокував це :) своєю рецензією: «Дивуюся людям, які переїжджають в Київ. Це ж задниця. Пробачте(зокрема кияни) але то так є. Заради 8-15 тисяч грн. в місяць жити в такому треші і стресі... дивуюсь. Європа блджад!».
    Після цього і почалося. Також я порівнював Київ з різними сусідніми містами, на що люди теж почали обурюватися. Тому я знову напросився в гості зі своїм дописом про Варшаву. Чому Варшава? Бо це столиця сусідньої слов’янської країни, яка хоч і не була в совку, але значною мірою була підконтрольна йому. Це велике місто, в якому є велика ріка, метро, широкі дороги і яке було практично вщент зруйноване під час ІІ СВ. Як бачимо між Києвом і Варшавою є чимало спільного. А і ще в цих столицях розпочинався(Варшава) і завершувався(Київ) чемпіонат світу з футболу ЄВРО-2012. Та, на жаль, на цьому і завершується вся схожість міст. Чому? Бо за практично той самий час, ~25 років, Варшава як і Польща загалом зробили ВЕЛИЧЕЗНИЙ КРОК в розвитку порівняно з Києвом і Україною. Насправді Київ більше деградував, ніж розвинувся, порівнюючи навіть зі Львовом.

    Особисто моє ставлення… хоча це не дуже правильний термін… для мене Київ жахливе місто. Це місто базарів, кіосків і підземель. З величезною кількістю машин всюди!
    Якби вони ще тільки на дорогах були, то можливо і не так звернув би увагу, але вони всюди. Навіть на балконах. Київ значно ближчий своїм безпорядком до Астани, ніж до столиці країни ЄС.
    Читаючи це, ви мабуть вже хочете «піти в коментарі» і обматюкати львівського сноба.
    Моя мета це не приниження Києва, а швидше порівняння і можливо якийсь імпульс для його відродження. Мені особисто дуже прикро мати таку столицю. :sad:
    Я не живу там, але коли приїжджаю, то отримую величезний стрес. Хтось каже, що це я просто не розумію «темпу сталіци», але це смішно :)
    Для мене головне якість життя яке надає місто, а не темп пересування ним. До речі, Київ і якість життя це несумісні терміни. Ось наприклад у 2012 році Кореспондент писав наступне: «Київ розташувався тільки на 91-му місці, зате має колоритних сусідів - Кувейт (90-е місце), південноафриканський Йоганнесбург (92) і Ріо-де-Жанейро (93). Замикає рейтинг бангладешська Дакка».

    Круто! У Києві краще ніж в Південній Африці! Я ся тішу!
    Всі ці рейтинги звісно не є найголовнішим визначником, але таки про щось кажуть.
    Гаразд. У цьому дописі про Варшаву (яка в тому ж рейтингу займає 63 місце) я намагатимусь показати, якість життя столичного міста. І в будь-якому випадку, чи ми говоримо про мегаполіс чи про містечко, визначником якості життя є інфраструктура, а тоді все інше. Тобто ви можете заробляти і 20 000 грн. в місяць, але жити в лайні. Тобто, так у вас чудова квартира і є автомобіль, але місто – звалище.
    Зараз Києву потрібні докорінні зміни, як ніколи. Це як ковток свіжого повітря!
    Хоча на мою думку нашу столицю може змінити лише абсолютне знесення всіх будівель (крім пам’яток архітектури), розв’язок, базарів і т.д. І все треба будувати з нуля.
    Це звісно лише моя думка, але іншого виходу не бачу. Все надто хаотично і низької якості, з чого неможливо створити кращої якості життя. Або з Києва Відень не зліпиш.

    На початку трохи статистики:
    Варшава
    Дата заснування XIII століття
    Площа 517 км2
    Населення 1,7 млн. осіб
    густота 3 334 осіб на км2

    Київ
    5 століття
    Площа 835 км2
    Населення 2,8 млн. осіб
    густота 3 436 осіб на км2

    ВАЖЛИВО! Випереджаючи коментаторів, які будуть стверджувати, що поляків фінансує гейропа доводжу до вашого відома, що бюджет Варшави ~3 млрд. євро, з яких:

    - 30% дохід від оподаткування фізичних осіб
    - 7% дотації з фондів ЄС (всього лиш 7%!)
    - 6% дохід від продажу квитків та абонементів на міський транспорт
    - і багато інших пунктів на ще 60%

    При цьому на управління транспортом з міського бюджету іде 20% видатків!
    Бо звісно ж без якісного громадського транспорту, системи керування рухом і т.п. не можливо збудувати якісне місто. Привіт київським маршруткам.

    У Варшаві я пробув майже тиждень у 2012 році.

    1. Жив в центрі за 5хв. від вокзалу Warszawa Centralna у звичайному панельному будинку 70-х років яких тут дуууже багато. В ньому страшенно спекотно влітку. Це мабуть єдиний негатив. Будинок чистенький, утеплений, ліфти нові(~10 років) і цілі, поштові скриньки, вазонки.
    Усюди світло і приємно. При цьому звертаю вашу увагу, що це є житлом чи не найнижчого класу!
    [​IMG]

    2. Ну-ну, скажіть вже, що це Меркель кинула їм грошову кістку на утеплення будинків :)
    Насправді з міського бюджету виділяється лише частина суми на утеплення панельок(довоєнні будівлі тут ніхто не утеплює), а решту суми докладають самі мешканці. Тобто це входить в квартплату, а також вони беруть кредит(безвідсотковий або з низьким відсотком) на кап.ремонт або утеплення свого будинку. Державних ЖЕКів там нема. Переважно всі послуги надаються приватними або державно-приватними компаніями. Більшість будинків це наш аналог ОСББ. От тільки там їх під 90%, а в нас 5%.
    Вони самі визначають, на що витрачати зібрані гроші з мешканців. А в нас люди чекають, що прийде добрий і правильний товариш і все зробить за державний кошт.
    [​IMG]

    3. Машин тут теж багато, але є порядок.
    [​IMG]

    4.
    [​IMG]

    5. Декілька таких будинків вже знесли, бо цей район перетворюється на діловий центр міста і цих соціалістичних архітектурних потвор тут не хочуть бачити.
    [​IMG]

    6. Якби це був Київ, тут би стояли кіоски, каво-таврії, а решту простору – запарковані тачили.
    [​IMG]

    7. А це були б маршруточки з подвійними номерами, типу: 5+ 649К.
    [​IMG]

    8. В Києві я такого не бачив. Мабуть не там бував :)))
    [​IMG]

    9. Трапляється і таке звісно ж. Зверніть увагу, що на вулицях є велосипедисти.
    З останнього мого візиту побачив в Києві трьох велосипедистів. Швидше навіть дорожніх воїнів в повній амуніції. А минулого року моя знайома іноземка, якій наша столиця не сподобалася, розповіла, що за 2 год. поки вони тягнулися автобусом по місту, вона нарахувала 5 двоколісних.
    [​IMG]



    10. Або ось це. У нас це була б якась потвора на 25 поверхів або ж щось трохи нижче під назвою Євразія побудована в стилі «повний несмак» або «багатає вєлікалєпіє».
    [​IMG]

    11. Стандартна панелька, яка виглядає в 10 разів краще ніж київський аналог.
    [​IMG]

    11-1. Нічого особливого. Звичайна будівля 70-х. Впорядкована. Без кондюків і сателітарок. Без засклених балконів.
    [​IMG]

    12.
    [​IMG]

    13. Висота забудови тримає одну лінію. Порівняно з київськими новобудами, ви дивитеся на шедеври архітектури.
    [​IMG]

    14. Кіосків тут мало. Менше ніж у Львові. Більшість стандартної форми, їх за моїми спостереженнями 4 види. Старих кіосків лишилося мало.
    [​IMG]

    14-1.
    [​IMG]

    15. Цей будинок мабуть знесуть. Їх у Варшаві чимало. Це навіть додає якогось шарму. І нагадує про війну.
    [​IMG]

    16. Під час ІІ СВ місто виглядало так:
    [​IMG]

    [​IMG]

    17. Нове тут теж не завжди добре виглядає, але і не так жахливо як в нас.
    [​IMG]

    18. Як і в будь-якій постсоціалістичній країні/місті зараз тут панує величезна любов до машини. Наші люди дуже заздрять полякам, бо в них якийсь там Opel Vectra 2005 року можна купити за 5 000 євро, а в нас за 13. Суми умовні, це я для порівняння.
    Це звісно ж призвело до шаленої автомобілізації населення, щоденних заторів та іншої більш глобальної шкоди для польських міст.
    [​IMG]

    19. Але! На відміну від Києва який зруйнував більшість своїх трамвайних ліній, варшавякам вистачило розуму зберегти їх, а в останнє десятиліття ще й розбудувати!
    [​IMG]

    20. Вже понад 30 років київська влада цілеспрямовано руйнує трамвай. Це нагадує мені історію з Парижем початку 20-го століття і афери General Motors в США в період 1927-55 років.
    А трамваї в Києві були.
    [​IMG]

    21. І звісно ж тут ніхто не планує рити підземні переходи. Дідусь на фото має змогу спокійно перейти на інший бік вулиці. В 70-80-ті тут, як і в Києві намагалися загнати людей під землю, але зараз ці всі «прєлісті» містобудування перебудовують, а нових ніхто і не думає будувати.
    [​IMG]

    22. Власне під землею все дуже навіть цивілізовано. На цьому фото частина підземно-переходо-торгівельних площ ще без реконструкції!
    [​IMG]

    23. А ось тут вже провели реконструкцію. Стало світліше, менше реклами, доступ для маломобільних груп населення (тактильні лінії на підлозі для незрячих зокрема)
    [​IMG]

    24. Звідки взялися ці підземні переходи. Якщо я не помиляюся, то їх збудували в часи реконструкції вокзалу який перенесли під землю і сполучили підземними переходами-галереями. Ну і звісно тоді тут також думали, що пішоходів треба заховати під землю :)
    [​IMG]

    25. Ще одна галерея до реконструкції. Хоч воно і ніяке, але в Києві ще гірше. Якось один швед який ніколи тут не був питав «чи може бути гірше?». Може. Welcome to Kyiv!
    [​IMG]

    26. Квитки на потяг чи електричку продаються ось так. Жодних черг. Тих автоматів доволі багато.
    [​IMG]

    27. Навколо вокзалу все цивілізовано. Жодних кіосків, хаосу і бруду. 20 років тому все це виглядало значно гірше – 22 фото.
    [​IMG]

    28. Це теж біля вокзалу, Палацу Культури і будинку де я жив.
    [​IMG]

    29. Здалеку воно мені подобається навіть дуже ^_^ (фото не моє)
    Можна сплутати з Нью-Йорком. А що в Києві? Азійські пейзажі.
    [​IMG]

    30. Територія навколо Палацу Культури настільки величезна, що вони аж не знають як її використати і мабуть невдовзі просто ущільнять забудову хмародерами. Звісно громадський простір буде збережено і вдосконалено. Це ж не Київ який будує по-панятіях і все вирішують гроші (фото не моє)
    [​IMG]

    31. Плани.
    [​IMG]

    32. А ось таке. Хіба це можливо в Києві? Щоб люди перейшли через вулицю на регульованому пішохідному переході на перетині 4 широченних вулиць і ще й сіли на трамвай.
    [​IMG]

    33. Або потрапили в пішохідну частину міста, яку відбудовували впродовж 50 років за старими фотографіями. І власне це все потрапило під захист ЮНЕСКО, як відновлена історична забудова 1:1.
    [​IMG]

    34. Сама вулиця частково пішохідна, яка впирається в повністю пішохідну площу і мережу вуличок довкола Ратуші. Сюди дозволений в’їзд автобусам, таксі, доставка, екстреним службам, а також автомобілям уряду. Бо на цій і бічних вуличках розташовані всілякі міністерства і т.п. Чорних Галєнвагенів не помітив. А в Києві є хоч одна пішохідна вулиця?
    [​IMG]

    35. Літні майданчики. Кієфскім рєстаратарам нє панять цього. Їм потрібні круглорічні веранди на весь тротуар!
    [​IMG]

    35-1. Літні майданчики, які відбирають простір у автомобілів, а не пішоходів.
    [​IMG]

    36. А скільки на вулицях наших міст ви бачите осіб з особливими потребами?
    [​IMG]

    37. На екскурсіях?
    [​IMG]

    38. Чи в парках?
    [​IMG]

    39. Чи які самостійно пересуваються в громадському транспорті?
    [​IMG]

    40. А це є чи не найголовнішим фактором якості життя в місті. Місто яке пристосоване до всіх категорій громадян.
    [​IMG]

    41. Місто в якому є чудові громадські простори. Де хочеться перебувати. Звідки не хочеться йти. Простір який ніким не приватизований і ні для кого не обмежений.
    [​IMG]

    42. Громадські простори крокової доступності серед кварталу. Де стежки сформовані без прямих і гострих кутів.
    [​IMG]

    43. Приватний заклад який створює біля себе відкритий громадський простір.
    [​IMG]

    44. Стара і нова архітектура. І все тримає одну лінію висоти.
    [​IMG]

    45.
    [​IMG]

    46. Порядок.
    [​IMG]

    47. Старі будівлі, яких залишилося дуже мало і які бережуть!
    [​IMG]

    48. Де в середині теж створено громадський простір не лише для працівників будівлі, а для всіх мешканців. І все сучасне. Без ковочки, рейкових фонтанів а-ля XVII століття чи скульптур Ромео і Джульєтти.
    [​IMG]

    49. В Києві тут була б стоянка і 3-4 кіоски.
    [​IMG]

    50. Сучасні музеї? Я про них не чув в Києві.
    Та й мабуть не бачив серед купи реклами, машин, кіосків… чи просто не дійшов блукаючи підземеллями.
    [​IMG]

    51. Простір для дозвілля. Не треш з купою пивних наметів, роздовбаним асфальтом, бидло-атракціонами і гучною музикою, а приємне місце відпочинку.
    [​IMG]

    52. Про велоінфраструктуру і Київ… навіть нема про що говорити.
    [​IMG]

    53. Тут вже декілька років успішно працює система громадського велопрокату. Успішність полягає в тому, що мережа станцій доволі густа(приблизно кожні 300-400м), велосипеди якісні, і керівництво міста розуміє чому і хоче щоб мешканці пересувалися велосипедами.
    [​IMG]

    54. Як і про пляжі. Просто пляжі. В самому центрі міста.
    [​IMG]

    55. Не бетонні. Без генделиків в наметах чи кіосках. Без комерції. Невеличка частина дикої природи до якої не треба їхати декілька годин.
    [​IMG]

    56. Впорядковані вулиці. Без сітілайтів і білбордів. Без порушення правил паркування. Без стихійної торгівлі. Без кіосків. Які безпечно перейти навіть 7-річній дитині.
    [​IMG]

    57. Вулична торгівля впорядкована. Всі ринки у великих приміщеннях, або тимчасові(на вихідні) в певних точках міста просто неба .
    [​IMG]

    58. Зараз у Варшаві триває будівництво другої гілки метро.
    [​IMG]

    59. Все відбувалося дуже масштабно (фото за 2012 рік).
    [​IMG]

    60. Як я вже написав вище тут є і трамваї. Були ще тролейбуси, але колись давно їхні лінії розібрали про що тепер шкодують. Однією з причин ліквідації трамваїв в Києві була збитковість метро і звісно ж відсутність сталого фінансування (субсидії) для громадського транспорту. Совок. Який досі триває.
    [​IMG]

    61. Є тут і хордові магістралі, які збудовані правильно. Вони не проходять в одному рівні з житловою забудовою. Все грамотно спроектовано там де потрібен регульований рух і безпека пішоходів. Ніхто тут не будує нелюдські проекти на зразок Поштової площі.
    [​IMG]

    62. Цікава історія з цією веселкою. Її встановили під час реконструкції цієї площі як тимчасовий мистецький об’єкт. А потім… не змогли забрати, щоб не образити людей з ЛГБТ-орієнтацією :))
    [​IMG]

    63. Ще один чудовий громадський простір біля центральних хмародерів. На місці колишньої єврейської дільниці. Здається називається сквер пам’яті. Тут дуже круто. Я щодня сюди приходив перепочити чи просто пройтися через нього. Від ідеї до деталей все втілено на високому рівні.
    [​IMG]

    64. Колись тут їздив трамвай. Це відобразили в дизайні.
    [​IMG]

    65.
    [​IMG]

    66. Будівля навпроти.
    [​IMG]

    67.
    [​IMG]

    68.
    [​IMG]

    69.
    [​IMG]

    70. Протест лівих.
    [​IMG]

    71. Порядок. Такі плакати є в кожному будинку.
    Дбаєш про мене, попрятай за мною.
    [​IMG]

    Дуже довго відбирав ці фото. Наразі вдалося показати вам мабуть 10 частину з того, що я побачив. Я практично не показав нову житлову забудову в якій будують не більше 6 поверхів. Звісно є винятки, на 10 поверхів, але які не є огидними як їхні київські 15-30 поверхові аналоги. Мало написав про транспорт. Мабуть доведеться попроситися на окремий допис. Про центр Науки Коперніка. Про музеї. Про інші частини міста.
    На жаль, Київ рухається зовсім не в тому напрямку. Щороку він все більше перетворюється на побратима Мордора. Бруд, шум, затори, жахлива «нова» архітектура, панельки-курятники. Не повага до людини. Пішоходам в Києві взагалі не місце. Як і велосипедистам.
    І всі ці красиві місця про які ви напевно напишете в коментарях… це не те. Воно або забуте, або засране, або застаріле, малодоступне… нецікаве.
    Не знаю як завершити цей допис. Робіть висновки самі.
    Забакланити Київ не мав на меті. Це реальність. Жалива, але реальність. В будь-якому випадку, хто зі мною не згоден, пам’ятайте – в Києві краще ніж Дацці (Бангладеш)!

    Максимальний репост вітається. Ваші думки в коментарях теж. :)







    Оригінал публікації...
     
    • Подобається Подобається x 3
  2. Saut

    Saut Цинічна Бендера

    В селе тоже не делают подземки. А когда восьмиполосная трасса, с огромным потоком машин, расскажи мне про наземный переход.
    Хотя в небольшой Варшаве таких магистралей нет.

    Да ладно. Суньхуньвчай на фото. Какой нахрен Нью-йорк?



    Это не широченні вулиці, а сельская дорога на две полосы.
    Да. Две.
    Уши чистить надо.

    Ужас. Пляжи в Киеве по сравнении с этим просто Малибу.

    Это магистрали???! Двухполосные улочки??? У меня окна выходят на восьмиполосную, плюс еще по бокам две двухполосные. То есть 12 полос.
     
а де твій аватар? :)