Про мінський транспорт

Тема у розділі 'Подорожі світом', створена користувачем Alexander Shutyuck, 26 лис 2014.

  1. Alexander Shutyuck

    Alexander Shutyuck Well-Known Member

    [​IMG]
    Розповідь про враження від поїздки до Мінська на прохання Мирослава Голяка починаю з опису громадського транспорту, який, як на мене, є однією з найсильніших сторін міста. Зелені автобуси МАЗ є невід'ємною частиною міського пейзажу, а ще тут перед чемпіонатом світу з хокею впровадили єдину систему електронного квитка, який розповсюджується крім автобусів також на тролейбуси, трамваї та метро.

    1. Левову частку мінського автобусного парку прогнозовано складають МАЗи, більшість яких пофарбовано у зелений колір.
    [​IMG]

    2. Всього у місті 190 автобусних маршрутів.
    [​IMG]

    3. Тролебусних маршрутів у Мінську понад 60 і щодня на них працюють близько 1000 тролейбусів. На відміну від автобусів, пофарбовані вони у ніжно-салатовий колір.
    [​IMG]

    4. Реклама на транспорті зустрічається нечасто і основний колір кузова при цьому, як правило, читається.
    [​IMG]

    5. Їздять тролейбуси досить швидко. Таксі, у якому одного разу мене підвозили, довелося трохи напружитись, щоби обігнати тролейбус на прямій.
    [​IMG]

    6. Є у Мінську також і трамвай, але його мережа відносно невелика і частка у перевезенні пасажирів складає лише 5%.
    [​IMG]

    7. Вагони білоруського виробництва.
    [​IMG]

    8. Важливу роль у Мінську грає метро, яке, маючи 2 гілки та 29 станцій (третя гілка зараз будується), перевозить 37% міських пасажирів. Станції неглибокі, ескалатор бачив лише на одній. До речі, з тою станцією, що на фото, цікава історія - місцеві жителі називають її російською "Октябрьская", однак у вагонах її оголошують, як "Кастричницьку" (кастричнік білоруською це і є той самий "октябрь", що по-нашому називається жовтнем). Словом, якщо чекати на "октябрьську",то можна легко пропустити потрібну станцію.
    [​IMG]

    9. Всередині (та й ззовні теж) вагони дуже чисті, реклама прикріплена акуратно та у строго відведених для цього місцях. Зміст реклами суворо цензурується і будь-що не вішають.
    Також на кожній станції чергують міліціонери та просять підозрілих пасажирів пройти на перевірку багажу сканером. Мене, наприклад, попросили.
    [​IMG]

    10. Деякі маршрути мають свій окремий колір. Наприклад маршрут №1, що курсує від вокзалу на периферію міста, та №100, що їздить у аеропорт, пофарбовані у жовтий колір. Одниничка, до того ж, є екскурсійною - з динаміків, крім оголошення зупинок, розповідають про місця, повз які проїжджає автобус.
    [​IMG]

    11. Довелося поїздити на цих автобусах і мушу відзначити, що всередині вони не надто зручні. Двигун знаходиться всередині салону і його величезний кожух виперає прямо перед центральними дверима, проходи у салоні досить вузькі.
    [​IMG]

    12. Спробу сісти у цей напівпорожній автобус було перервано словами дівчини, що стояла прямо у передніх дверях - "Извините, здесь больше нет места". В нас би в такий автобус влізло ще стільки ж пасажирів, а тут - на тобі, місця нема.
    [​IMG]

    13. А тепер про оплату. Оплатити проїзд можна кількома способами. В метро можна купити класичний жетончик за 4000 білоруських рублів, для проїзду у тролейбусі/автобусі/трамваї можна купити квиток заздалегідь у кіоску (ті ж 4000 рублів), або ж безпосередньо у водія, але тоді вже доведеться заплатити за поїздку 4500 рублів. Після цього квиток треба пробити на електронному компостері, який проставляє на ньому час.
    Але найзручнішою для регулярного користування, звісно, є електронна картка, дія якої може поширюватися на певну кількість поїздок (від десяти) чи на час (місячний абонемент). Заходиш, прикладаєш картку до зчитуючого пристрою, пікаєш та їдеш.
    [​IMG]

    14. Нехтувати оплатою не варто - контролерів багато і вони дуже наполегливі при зустрічі із зайцем. Квитки перевіряють візуально, електронні картки прикладають до власного переносного терміналу, який показує, чи оплачено поїздку. Я їх зустрічав щоразу, як користувався транспортом, одного разу навіть поговорив з ними вже після виходу - ті сказали, що можуть до чотирьох разів перевіряти пасажирів протягом одного рейсу.
    [​IMG]

    15.
    [​IMG]

    16. Деколи зустрічаються також і червоні автобуси, але їх мало.
    [​IMG]

    17. Графік руху транспорту.
    [​IMG]

    18. Сісти у автобув після 23-ї не проблема, хоча загалом місто вимирає значно раніше і в таких час транспорт ходить практично порожній. Але таки ходить.
    [​IMG]

    19. Як виявилося, приватні маршрутки у Мінську теж є і в них більш звична для нас система оплати грошима водію.
    [​IMG]

    20. Часто ці маршрутки їдуть тими ж шляхами, що й комунальний транспорт і з більшою швидкістю, але при цьому проїзд в них коштує 10 тис. рублів проти 4-х. Хочеш швидше - плати дорожче.
    [​IMG]

    21. Ось така картина.
    [​IMG]






    Оригінал публікації...
     
а де твій аватар? :)