Якщо Ви зупинили таксі

Тема у розділі 'Ти маєш право...', створена користувачем angal, 29 лис 2006.

  1. angal

    angal Well-Known Member

    Що доречно знати пасажиру, який користується послугами таксі.

    Не все, що їздить по місту зі знаком таксі на даху - це дійсно таксі, де Ваші права захишені. Неважно, їздить воно само по собі, стоїть на стоянці, чи приїзжає на виклик.
    Легалізоване таксі від нелегального відрізняється наявністю таксометра в машині і цінника з вказанням тарифів у зручному для пасажира місці, а також інформації про водія, фірму-переівзника і дані ліцензії.

    Легалізоване таксі - це
    - розрахунок згідно таксометра і по тарифу, а не "з потолка"
    - підтвердження оплати касовим чеком, або квитанцією
    - страхування пасажирів на випадок ДТП під час поїздки
    - матеріальна відповідальність перевізника за втрату, чи пошкодження багажу
    - чіткість і акуратність водія, який в разі підставної скарги може позбутись Ліцензії, якщо він приватник, чи роботи, якщо він найманий працівник.

    Якщо ви потрапили в таксі без таксометра і цінника з тарифом - це однозначно нелегальний перевізник. Навіть, якщо частково якісь документи вироблено. Без таксометра ті документи нічого не варті і навіть можуть бути вилучені за грубе порушення ліцензійних умов. І головне для клієнта: які би суми не називав водій такого "таксі", ви можете не платити. Взагалі. Водію таксі закон забороняє здійснювати перевезення без працюючого таксометра. А якщо він ще і не зареєстрований, як підприємець на єдиному податку, закон взагалі забороняє йому виручку приймати без контрольно-кассового реєстратора. То, що більшість цього не знає, зовсім не значить, що в разі конфлікту пасажира з водієм не розберуться і не вздрючать такого водія і такого перевізника.

    Касовий чек від електронного таксометра (у випадку здійснення перевезення юридичною особою-підприємством), або квитанція, причому підписана і з особистою печаткою, з докладним вказанням реєстраційних даних фізичної-особи підприємця (якщо перевізник -самозайнята особа) і тарифу та суми оплати за проїзд згідно показників таксометра є єдиними документами, якими ви можете підтвердити факт поїздки і тільки на їх підставі можна висувати претензії перевізнику.

    Скаржитись на перевізника, якщо він напартачив і не хоче подоброму залагодити питання треба в міський відділ захисту прав споживачів, або в Автотранспортну інспекцію. (не треба путати з ДАІ. Це зовсім різні речі). Можна ще і в Податкову, якщо не дають касовий чек, або квитанція подібна на "фількіну грамоту" від фірми "Роги та копита".
     
  2. Ука

    Ука сова на посаді жайворонка

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Перелік номерів телефонів легальних радіо-таксі - в студію (бажано з розцінками ;) ). Бо коли я кудись спішу і машина вже приїхала, мені пізно дивитися, є в них таксометр чи ні.
     
  3. angal

    angal Well-Known Member

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Перелік виявиться надто коротким. Одне підприємство з електронними таксометрами (з роздруком кассового чека) і без цінників з тарифами в машинах (біля 80-ти машин), плюс декілька приватників-підприємців (мені відомо про 5 зі мною разом).

    Підприємство, про яке йдеться, по викликах працює. Використовує машини Ланос. Тариф, який воно декларує по місту
    - посадка - 2 грн,
    - 1 км - 2,25грн,
    - простій з розрахунку 20 грн за 1 год
    (по стану на грудень 2006 року).
    Таксометри Елтакс-01, виробництва ф-ми Датекс, м. Київ, трьох-тарифні. Оскільки цінників нема, то впевнитись у відповідності декларованого тарифу тому, по якому дійсно ведеться підрахунок - проблематично.
    Номер телефону для виклику тут подавати вважаю недоцільним, оскільки з одного боку це може бути трактовано як реклама, а з другого потягнути звинувачення в некоректності від власників цієї фірми, чого не хочу.

    Приватники в більшості працюють на Волгах. Тариф по місту:
    - посадка 2,80 грн
    - 1 км - 2,80 грн
    - простій з розрахунку 24 грн за 1 год.
    Таксометри МРТ3-міні виробництва ДП ДКБ Скада, м.Миколаїв обласний, або механічні Челябінського годинникового заводу. З диспетчерськими службами не співпрацюють (останнім часом не вигідно). На виклик по мобільному телефону їдуть тільки за погодженням. Оскільки звичка замовників до "безкоштовної подачі" машини за рахунок водія обмежує можливість такої подачі.

    Іще би згадав пару десятків машин бувшого державного таксопарку, але в них хоча і присутні механічні таксометри, вони не використовуються для розрахунку з клієнтом, і слугують тільки для розрахунків між водієм і підприємством по правилам, що не афішуються широкому загалу.

    Всі решта радіо-таксі і не радіо, так само, працюють без таксометрів. А якщо клієнт спробує витребувати квитанцію про оплату за проїзд, то в половині випадків такої взагалі не буде, а в другій - буде від імені неіснуючого підприємства, або без реквізитів, або будь яким іншим чином інформація про підприємство, в якому клієнт замовляв таксі, буде спотворена настільки, що кінців не знайдеш.
     
  4. Boris_Kiev

    Boris_Kiev Дуже важлива персона

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Вітаю, пане Профі !
    Ось вчора поїздив вуличками Львова (в основному на Camry нашого партнера) - мушу сказати, культура та ввічливість водіїв помітні. Бачать, що людина хоче повернути вліво посеред кварталу - пропустять, назважаючи на чергу машин ззаду. Тобто, як пояснив пан - сьогодні тебе пропустять, завтра - ти.

    З іншого боку, пан розповідав про угони останнього року зі зламом сигналізацій. Каже, є одна-дві автомийки, де не рекомендується користуватися брелками - сканують.

    А ось таксист здивував. Стояв я біля підніжжя Замкової гори (вул Кривоноса) і просто махав рукою. Зупинився ФІАТИК - без шашечок, але з радіостанцією. Водій відразу вгадав, що я мабуть киянин - каже, у Львові не прийнято махати рукою простим водіям - не таксистам. І тут же сказав, що мінімальна ціна будь-якої поїздки - 15 грн (а мені треба було на Князя Романа, 6 - біля пам"ятника королю Данилу).
    Звичайно, ані лічильника, ані касового апарата :)

    Ваш коментар, пане профі ?
     
  5. angal

    angal Well-Known Member

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Привіт Києву і персонально пану Борису. Як там АКБ. "Зима" така, що можна і без двох банок обійтися.:) :) :) Ну а коментар прошу:

    Пропускають, але далеко не всі. Вам везло. Хто вже трохи поїздив - пропускає, з огляду на те, що вже побував в шкурі просячого пропустити.
    Новачків в місті за рулем багато. Без досвіду і знань. З купленими правами. Що буде, як випаде сніг і утвориться гололід, непередбачувано. Думаю, пару днів повного паралічу руху в центрі міста нам забезпечено.:sad:

    Угони є, як і всюди. Про розкриті злочинні угруповання не чути. Як і про повернуті міліцією машини. Про викуплені в угонщиків чув. Такі є. За 1- річний ланос просили 1700 доларів. Повернули за 1000 через тиждень, без радіостанції, плейєра, і з розтрощеною коробкою. І то добре.

    "Таксист" який Вас здивував - лівий нелегал. По київськи - бомбіла. В нас всі вони і з касетонами таксі, і багато хто під радіо-фірмами. Мінімалка - 15 грн - це його особиста фантазія. (Мінімалка - взагалі фантазія радіо таксистських фірм. Закон дозволяє оплату за замовлення, подачу машини на вказану адресу, плюс посадочний, покілометровий та погодинний тариф. Ніяких "мінімалок" не передбачено)

    З початку Кривоноса до Короля Данила - 15 грн здирництво. За виннятком випадку, коли довелось в корку простояти пів-години. Тоді нормально. Теоретично можна було взагалі не платити. Практично, якщо водій не хамидло - звісно, рука не підніметься. Але за таку віддаль 10 грн "мінімальних" цілком достатньо. Я згідний Волгою, і платячи всі податки збори і побори, на такі віддалі за десятку возити нон-стоп. Де би тих пасажирів знаходити?:)
     
  6. Boris_Kiev

    Boris_Kiev Дуже важлива персона

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Дякую, Angal, за коментар.
    Ну - здирництво так здирництво. Але я ж не жлоб, щоби тогруватися. Принаймні водій був ввічливий та зовні приємний.

    А щодо АКБ - нормально десульфатував (двічі вибирав ел-літ до пластин, потім доливав воду і 1,5 ампера протягом доби).
    Але почало клинити ротор стартера (це Читатель так погано торік мені відремонтував. Жарт.
    Виявили міліметровий шар бруду), тож узяв новий АК (патріотично - Іста !), а старий віддав приятелю для ревуна-сигналізації на дачі).

    Львівський колега (радіоінженер+радіоаматор зі стажем) розповів мені про свої навороти сигналізації та додаткових імобілайзерів на Тойоті - мало місця !
    На випадок несанкціонованого втручання він отримує СМС і ще йде сигнал на приватну радіомережу, якою користуються тільки "свої" люди в певному (достатньому) радіусі. Там навіть чути розмови в салоні.
    Обіцяв наступного разу надати мені можливість "угнати" його тачку.
     
  7. angal

    angal Well-Known Member

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Сигналізаційні навороти, а особливо нестандартні і унікальні в своему роді - це клас! Але що робити такому автовласнику, який змушений будь кого добровільно впускати в машину, в т.ч. і потенційно проблемних клієнтів? Оскільки це спосіб заробітку в таксі. Забезпечити себе від того, що просто викинуть з машини, практично неможливо. Тому непрестижність марки машини вкупі з її придатністю до роботи - єдиний вихід, який дозволяє почувати себе більш менш безпечно. Хоча це прикро і самоповаги не добавляє.:sad:
     
  8. Boris_Kiev

    Boris_Kiev Дуже важлива персона

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Ну той "наворочений" - не таксист.
    А що можна порадити таксистові на випадок агресії з боку пасажирів ... не знаю.
    Хіба що переднього придушити AirBeg'ом, а задніх вдатити струмом у сідниці :)
    Щоправда, я не хотів би їхати пасажиром у такій тачці: раптом від струсу щось замкне ! :)
     
  9. angal

    angal Well-Known Member

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Можна ще влупити пасажира головою в лобове шкло.:) З наступним польотом на бриючому.:D Правда при цьому треба загнати машину в стовб:D Але на крайняк - "ні нашим ні вашим":D

    Але це вже зовсім офтоп. Можуть і забанити...
     
  10. Boris_Kiev

    Boris_Kiev Дуже важлива персона

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Останній офтоп: якось побачив у приватного автослюсаря кинжал, замаскований під ручку переключення передач.
    Казав - на початку 90-х користувалися попитом.
     
  11. yura555

    yura555 New Member

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Вибачте.
    Скажіть, будь ласка, скільки може коштувати таксі у Новорічну ніч зі Львова до Миколаєва (львівського)?
     
  12. angal

    angal Well-Known Member

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Не треба писати в дві теми одно і то саме. Дивись відповідь в темі Львівське таксі
     
  13. mota_boy

    mota_boy Well-Known Member

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Угони були, є і будуть ще довго, сорі за офтоп, але страхівка ланоса обійшлась би набагато дешевше ніж 1000 доларів, навіть враховуючи використання автомобіля як таксі
     
  14. Ольга

    Ольга Well-Known Member

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Приємно вражена таксі 000, раніше не коритсувалася ним, бо було дорожче ніж інші. Тепер - дуже зручно. Отримую чек, і оплата МЕНША ніж таксі без лічильника!

    Цікавить таке. Таксі виїхало 10 м за межі Львова. І вже кажуть платити зверху за це. Чи є цьому пояснення?
    Звичайно, що Брюховичі далеко. Але ж Кривчиці - це майже в межах Львова!!!
     
  15. angal

    angal Well-Known Member

    Відповідь: Якщо Ви зупинили таксі

    Проблема полягає в тому, що затрати перевізника на кожну поїздку пропорційні загальному пробігу авто, пов'язаному з цією поїздкою, а не тільки тій частині поїздки, коли пасажир знаходився в машині. Якщо пасажир їде у віддалений район (неважливо за межі міста, чи адміністративно кінцева точка знаходиться "в межах"), повертатися прийдеться порожняком. Витрати по пробігу машини "назад" точно такі самі, як і при поїздці "туди". В усьому цивілізованому світі, де єдиною підставою для розрахунку в таксі є тариф і таксометр, давним давно використовується цілком прозорий спосіб компенсації таких затрат: для поїздок з поверненням порожняком назад використовується інший (дещо підвищений) тариф. В умовах анархії на ринку перевозок на таксі в Україні, де і таксометрів в машинах нема, про прозорі тарифи говорити не приходиться.

    Ви праві в тому, що львівська фірма Радар (000) поміж решти "радіо-таксі" найбільш близько підійшла до цивілізованих форм надання послуг. І при тому, що в них таксометр рахує 2 грн за посадку, 2,25 грн за 1 км, та по 35 коп за 1 хв очікування (в т.ч. і в корках), загальна вартість поїздки не перевищує, а часто менше, чим в інших "таксі" без таксометрів, де тариф називають 2 грн за 1 км, а реально везуть по 3 і більше. І не вина тих водіїв і адміністрації, а біда, що в оточенні масси нелегальних перевізників вони не можуть довести до повної відповідності закону і логіці надання послуг тарифні плани.

    Звичайно платити "зверху" - прерогатива клієнта. Не хоче, може не платити. Водій не має права такого вимагати в будь якому випадку. Якщо об'єктивно грошей клієнта не вистачає для нормальної рентабельності роботи - значить погано продуманий тарифний план, тільки і всього. Але в умовах конкуренції з захопившим ринок нелегальним перевізником оголосити продуманий тарифний план - значить загубити велику кількість потенційних клієнтів, які замовлятимуть машину там де дешевше скажуть в телефон. Не факт, що при цьому в дійсності дешевше повезуть. Але де нема таксометра - це приховано, а там де є - вилазить отаке "зверху".

    Як приклад, можу навести свій тарифний план (він дещо вищий від фірми 000, оскільки Волга -машина більшого від Ланоса класу і більш затратна, по бензину зокрема. Але навіть такий тарифний план з підрахунком по таксометру дає кінцеву вартість поїздки не вищу, чим звикли пасажири платити в машинах без таксометра і "тарифом" 2 грн/км. Що дивує кожного другого поміж них.)
    http://privattaxi.org.ua/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=40&lang=ua
     
а де твій аватар? :)