Стикнувся з проблемою. Стіни в одну цеглу. Відстань між центрами стін 4.50 м. Плануєма конструкція даху - односкатна з нахилом 15 градусів. Є можливість покласти ще два ряди цегли. Крокви з металевого кутника 80х6 з подальшою обрешіткою дерев"яним брусом 40х60 мм під азбестовий шифер. Питання: 1. Яким чином закріпити крокви на стінах? 2. Чи потрібен мауерлат? Якщо так, то який? Як кріпити його?
Мені більш самі крокви не до вподоби, на такий проліт, та майбутне навантаження. нмд краще брус чи дошка на ребро. Мауерлат необов'язково, тим більш як з деревини крокви робитиме, залиште в цеглі пази.
я б так не робив кутник сам від себе важкий... на прольоті 4,5 метра з часом може прогинатися, плюс шифер, плюс обрешітка, плюс сніг....
я вже відвик від української будови а тут би приблизко зробили так з деревяних дошок 2 дюйми грубих 6 або 4 широких на ребро
Мауерлат не потрібно. Кутник буде трохи "грати", але має витримати (якщо будете зкидати мокрий сніг час від часу) В місці де кутник лягає на стіну, приваріть кусень кутника в зворотньому напрямку (дві L щоб утворювали квадратну трубу). Це забезпечить від перекосу. Також ці місця (де контакт розчин-метал) обробіть смолою. Грунтівку цемент роз'їсть з часом. мало ефективно. У Вашому випадку основні руйнуючі навантаження на скрут і на прогин. Від прогину забезпечує висота самої балки, а не ширина верхньої полички. Від скручування забезпечить обрешітка. ІМХО, але я би варив фермочки з 40 або 45 кутника. Якщо вже купили 80-й, нічого страшного. Для підстрахівки можна зробити стяжку проти прогину (щоб не утворювались шілини між шиферинами) з 45 і 25 кутника з привареними шпильками на кінцях (14 або 16) або з 14 катанки з нарізаними різьбами. Щось отакого
Спасибі, Mr. Сoolzak! Але в мому випадку така конструкція не прийнятна. Спасибі пане Picasso! Таке рішення мені до вподоби. Просто, красиво і ефективно. Правда, спробую замінити катанку тросом з розтяжкою. Мені здається буде більш ефективно. Зараз прикину епюрки і можна починати креслити... Спасибі!
тутє калькулятор щоб якщо деревяні крокви чи лаги використовувати то можна порахувати яке дерево якої товщини і віддаль між ними joist-лаги rafters-крокви span-віддаль між кроквами deflection limit-максимальний прогин крокв http://www.awc.org/calculators/span/calc/timbercalcstyle.asp
Спасибі! Колись придбав при нагоді книжку "Как построить сельский дом". Зараз вона в селі, тому рік видання не скажу. Але там описано будівництва ще солом"яних, дранкових дахів. Глинобитних та земляних стін. Самий сучасний матеріал для покрівлі - описаний азбестовий шифер 1200х650 !!! Я такого скільки живу не бачив. Так ось там є таблиці по розрахунку крокв і балок. (до речі і в книзі про воєнні мости теж є таблиці для прольотів і прогонів). А всі інтернетовські схеми монтажу дахів зписані і зкопійовані з тієї книжки ! Ні слова нового...
Picasso! Методом логічних висновків і математичних вирахувань, а також беручи до уваги місцеві умови, прийшов до висновку і виготовив експериментальну балку такої конструкції Розпорка з кутника 45 зігнутого з привареними у вершині пластинами, для укладки трося. Дана конструкція прикручена до балки болтами ф 8 мм. Робити конструкцію вищою за 30 см може привести до зкривлення при натягуванні, та й без потреби. Свої 50 кг вона дає легко. Розтяжка: стальний трос ф 5 мм з талрепом з гвинтами ф 14 мм. Вся конструкція легко монтується після встановлення балки на стіну. Від зкручування балка утримується обрешіткою брусом 50х50, закріпленим на приварених перпендикулярно балці 45 мм кутниках з кроком 0,55 м.