Електромобілі - перші страхи.

Тема у розділі 'Про авто', створена користувачем Svjato, 13 тра 2010.

  1. Svjato

    Svjato Well-Known Member

    Визнаю, що майбутнє за електромобілями - як не крути.
    Але оскільки ця технологія, ще рання і багато недоліків виправлять "по ходу" - маю два зауваження з питань безпеки.

    Перше - рівень електромагнітних полів від двигунів та їх можливий шкідливий вплив на організм.

    Друге - що стається при аварії із аккумуляторами - чи можуть вони завдати елекричного удару, чи зайнятися в результаті розламу чи деформації?

    Я я розумію статистики по аваріях мало, в яких би брали участь електромобілі, тому цікаво би було обговорити ці теми, якщо комусь цікаво. :)
     
  2. MARTINI

    MARTINI Administrator Команда форуму

    І ще нюанс такий. Хто живе в своїй хаті з гаражем то ок, нема питань, в гаражі розетка є, вночі можна заряджатися. А як бути тим , хто живе в місті?
     
  3. Svjato

    Svjato Well-Known Member

    Стоянка однаково десь є - можна платну зарядку організувати.(під будинком не вийде. Хіба свій Будинок :) )
    Зелені тарифи думаю не пройдуть - хоч, хто зна, хто зна?
    Та й до власних будинків тре прагнути.. - Це правильний вектор. А в місті на то є громадський транспорт - електроавтобуси :)
     
  4. DIDIO

    DIDIO Well-Known Member

    Трамваї, тролейбуси, метропоїзди, електропоїзди, електрокари - всі вони давно існують, і питання їх впливу вивчено досконало. Про шкоду здоров"ю нічого не відомо.

    Акумулятори можуть і вибухати, і займатися, але ймовірність цього набагато менша, ніж аварія паливного баку. Це залежить також від типу акумуляторів, які надзвичайно швидко поліпшуються. Наприклад, мільярди людей носять мобільний телефон і прикладають його до вуха. Приклади смерті від акумулятора - що ви про них чули? Ото ж бо то.

    ---------- Додано в 16:46 ---------- Попередній допис був написаний в 16:45 ----------

    Організувати масово "платні" розетки - нескладна справа.
     
  5. - на будущее я вижу выход только один: унификация аккумуляторов до нескольких видов стандартных, и выполнение их с возможностью "горячей замены". Тогда на заправках будет просто дополнительный сервис. На более раннем этапе, до унификации замену можно бы организовывать при фирменных сервисах. Ну а пока - покупать только тем, у кого гаражи имеются :)))
     
    • Подобається Подобається x 1
  6. Svjato

    Svjato Well-Known Member

    А досліджували? Вплив електромагнітного поля 10 кіловатного двигуна - можна не тільки компасом заміряти!!! Не дарма великі трансформатори огороджені сіткою.

    Літієві батареї вибухають при критичній перезарядці - бояться перегріву. Якщо буде К.З. при аварії - він першим займеться, якщо захист не спрацює.

    P.S. Я прихильник електромобілів. Але не хотілося би стати їх жертвою :)
     
  7. DIDIO

    DIDIO Well-Known Member

    Літій-залізо-сульфідний аккумулятор до повної ємності заряджається 15 хвилин. Впевнений, що це не межа. До речі, це ще не всі його переваги:



    ---------- Додано в 16:56 ---------- Попередній допис був написаний в 16:53 ----------

    Звичайно, досліджували, а як ви думаєте? :) Ця проблема давно вирішена, можна не турбуватися. Крім того - електромагнітне поле зменшується в геометричній прогресії від відстані навіть в десятки сантиметрів (візьміть звичайний сильний електромагніт і перевірте компасом), а також від екранування. А ще - від КПД двигуна та його типу.

    Проблеми не існує. Вибух аккумуляторів - я ж вам навів приклад мобільного телефона.
     
    • Подобається Подобається x 1
  8. Svjato

    Svjato Well-Known Member

    Ось і Варіанти. Там силова мережа по всьому місті правда розведена, і постійно оновлюється :)
     
    • Подобається Подобається x 1
  9. DIDIO

    DIDIO Well-Known Member

    А ось і одна з перших масових моделей електромобіля! Ура!

    http://4u.luis.de/

    [​IMG]

    [​IMG]

    40 тисяч євро. Дорого чи дешево за електромобіль?

    Рахуємо:

    Ви купили той самий автомобіль Дайхацу Теріос з бензиновим двигуном за 20000 Євро, і за рік наїжджаєте, в основному по місту, 50000 км. Витрата палива по місту складає нехай 8 л/100 км (насправді вона трохи більша). Отже, за рік 4000 літрів. Ціна бензину 1,5 Євро (умовно для розрахунків). Отже, за рік тільки на бензин потрібно 6000 Євро. За 5 років 30000 Євро тільки на бензин. Я не кажу про масло та техобслуговування, яке в звичайного автомобіля набагато дорожче від електромобіля, бо він простіший та надійніший. Загальна вартість автомобіля+палива+техобслуговування за 5 років сягне 60 000 Євро.

    Електроавтомобіль - вартість 40000 Євро. Візьмемо той же пробіг за 5 років - 250 тисяч км. Акумулятори мають ємність 25 кВт/год, і здатні забезпечити 200 км. Отже, на 250 тисяч км буде витрачено 31250 кВт/год. Вартість електроенергії для споживача - візьмемо 0,15 євро (приблизна вартість електроенергії в Германії) за 1 кВт. Отже, за 5 років на електроенергію буде витрачено 4688 Євро. В зв"язку з тим, що автомобіль не потребує масла та має рекуперацію (гальмування з одночасним заряджанням акумуляторів), а отже - гальма не потребуватимуть частого ремонту - техобслуговування буде набагато дешевшим від автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння.

    Отже, вартість автомобіля+вартість "електропалива"+вартість техобслуговування = 50 000 Євро! Тобто, якщо ви пересуваєтесь на відстань до 140 км в день - електромобіль за 5 років зекономить вам понад 10000 Євро!

    Дуже й дуже непогано, навіть для одного з перших масових автомобілів. Це означає, що по мірі виходу на ринок основних автогравців вартість електромобіля різко впаде, а його економічна ефективність - виросте в рази в порівнянні з автомобілем з двигуном внутрішнього згоряння. Звичайно, ще й величезна користь для екології, тому що автомобіль не може мати таких очисних споруд, як навіть теплова електростанція.
     
    Останнє редагування: 22 чер 2010
    • Подобається Подобається x 1
  10. Rebbit

    Rebbit Well-Known Member

    Цікава арифметика. Але в мене є питання.
    Чому сам автомобіль в 2 рази дорожчий? Невже він настільки складніший?
    Шось ми сі здає шо то не так повязано з собівартістю як з новизною.

    Чи справа в вартості акумуляторів? Якшо так то чи буде дешево міняти акумулятори після їх ізносу? (за вашою арихметикою то має статися якорат після 6-ти років)

    Чому нема дотацій на купівлю таких автомобілів?
    адже в країнах де електромобілі не поширені (як от в нас) і можуть виникнути проблеми з їх зарядкою (ті ж розетки на заправках) люди не стануть купувати в 2 рази дорожчий автомобіль, який до того ж і по швидкості відстає, тільки через економію топлива.

    В нас бідні на таких машинках не катаються. От якби "таврія" (мається на увазі шось для середнього класу) на батарейках (навіть троха дорожча за бензинову) - то б мало шалений попит. Сам би побіг права робити і купувати :)
     
  11. DIDIO

    DIDIO Well-Known Member

    Щоб зробити новий автомобіль - треба вкласти багато інтелектуальної праці. Тому нові вироби завжди дорогі - в їх ціні закладено ту працю. По мірі випуску великих серій вартість різко знижується.

    Крім того, у вартості електромобіля значну частину несуть акумулятори, та обладнання по їх утилізації.

    Третє - ринок. Це ринкова ціна. Спочатку ставлять максимально можливу ціну. Якщо не купуватимуть - ціну будуть знижувати, аж поки пропозиція не врівноважиться попитом.

    ---------- Додано в 10:45 ---------- Попередній допис був написаний в 10:39 ----------

    Бідність - це категорія відносна. Якщо я скажу - бідні взагалі на машинках не катаються? Це також буде правдою. Так само володар дешевої китайської машини буде бідним у порівнянні з тим, хто їздить на Порше.

    Все відносно. А в дешеву "таврію" з електродвигуном я не вірю. Тому що вартість акумуляторів вчетверо перевищать собівартість машини.
     
    • Подобається Подобається x 1
  12. Rebbit

    Rebbit Well-Known Member

    Але ж то не є перша модель електромобіля і в ній однозначно використано багато готових рішень. Тому далі схиляюся до думки шо накрутка пішла на новинку а не на нові технічні рішення
    Поки ви відповідали я рахував і вийшло шо
    1500 циклів зарядки / (50000 км. в рік / 200 км. на заряд) = 6 років після яких прийдеться купувати нові акумулятори. Якшо вони коштують як новий бензиновий автомобіль то економія стає не такою вже і смачною :)

    Ото основне шо мене тішить :). Ціна впаде з появою конкуренції.
    Крім того за 6 років ті ж самі акумулятори будуть і тримати довше і коштувати менше. Просто треба шоб саме явище електромобілізму набрало обертів. Але бути піонером завжди дорого

    ---------- Додано в 09:49 ---------- Попередній допис був написаний в 09:47 ----------

    Так. Але то покишо. Думаю шо років за 5-10 електромобіль буде ознакою середнього класу, а слівкі будуть далі їздити на горючому паливі і мати багато кінських сил під капотом. А ше будуть платити за спалювання кисню.


    ---------- Додано в 09:51 ---------- Попередній допис був написаний в 09:49 ----------

    Я хотів сказати шо людина, яка може позволити собі купитти тачку за 40К доларів не економить на бензині, а женеться за комфортом, швидкістю, потужністю.
    Електромобіль не дає нічого з вищепереліченого. З часом буде давати комфорт коли зявляться електрозаправки.
     
    • Подобається Подобається x 1
  13. MARTINI

    MARTINI Administrator Команда форуму

    Згоден із Реббітом. Щоб зараз купувати електромобіль, треба бути багатієм схибленим на екології.
     
    • Подобається Подобається x 1
  14. DIDIO

    DIDIO Well-Known Member

    В епоху кінних екіпажів майже так само говорили про перших автомобілістів: "це багатії, схиблені на дорогущих залізяках". Але першим хтось має бути. І саме він платить за загальне майбутнє, бо купуючи нове, він дає можливість розвитку нової технології. А технологія вкрай потрібна - нафта закінчується.
     
    • Подобається Подобається x 1
  15. Rebbit

    Rebbit Well-Known Member

    Та ви в загальному праві. Але зараз не зовсім той випадок. Зараз би масово пересіли на електро, якби тим хтось зайнявся централізовано. Якби електромобіль по вартості був близький до бензинового то би проблеми не було в розвитку тої галузі.
    А так.... чує моя попа шо то ше не скоро станеться. Мені зара ніколи лазити по нету і цифри шукати, але впевнений шо на всякі там екологічні програми світ витрачає силу-силенну бабла і воно осідає фіг зна де. А чо не можна вкласти його в підтримку виробництва тих же електромобілів? Шо не можна переоснастити існуючі авто (ті шо ше нові і власник не хоче їх продавати)? Шо не можна робити нові електромобілі по тій же ціні шо і бензинові? Ну хай чуть дорожче, але ж в міру.
    Не ми стримуємо розвиток тої технології - не ми.

    Чесно вам кажу шо з задоволенням купив би авто (не дуже жороге) якби воно не було таким дорогим в експлуатації. І електромобіль був би для мене чудовим варіантом, але пардон - за 40К валюти я ліпше квартиру куплю.
     
    • Подобається Подобається x 3
  16. DIDIO

    DIDIO Well-Known Member

    "Централізовано" -то як? Пятілєтку за трі года? Про вартість дивіться вище. Не може електромобіль тепер коштувати дешево, бо в його вартість входить:

    1.Вартість розробки.
    2.Вартість акумуляторів - вони все ще дорогі.
    3.Вартість неіснуючої поки-що інфраструктури - СТО, електрозаправні станції тощо.
    4.Вартість перенавчання техніків та інженерів.
    5.Вартість модернізації електросистем міст та самих електростанцій, бо додаткова електроенергія також потрібна.
    6.Вартість утилізації акумуляторів та старих бензинових автомобілів, обладнання паливних заправок, працевлаштування сотень тисяч людей, які вивільняться при переході на електромобілі.

    Кавалерійських наскоків у цій справі бути не може. Все йде еволюційним шляхом, і перші машини, як бачимо - вже є. І їх вартість дорога лише для пересічного українця, якому навіть про власну квартиру залишається мріяти. А для небідного європейця, в якого все є, в кредит на 5-10 років, в якості автомобіля для поїздок на роботу - то вже доступно навіть сьогодні.
     
    • Подобається Подобається x 2
  17. Svjato

    Svjato Well-Known Member

    Переглянув передачку про самодєлкіна в Баварії.
    Чувак прибив до старого опеля електромотор та літієві батареї.
    Машинка тягне 70 км на одній підзарядці.
    Цікавіше наступте!
    Колібін пройшов ТО на німцях!!! Сам.:)
    Найцікавіше, щоб отримати TUV (такий собі сертифікат якості) йому прийшлося перевірити авто на рівень електромагнітного випромінювання.
    Що цікаво - цей тест він пройшов із другої спроби. При першій спробі - акамулятори заряджались від мережі і одночасно працював двигун. Рівень ЕМ хвиль був зависокий (через блок зарядки - імпульсний напевно) В автономному плаванні - тест було пройдено.
    Також була проведена перевірка - на обігрів шиби в зимовий період - це правда прийшлось доробити колібіну в процесі.
    Так, що один із моїх страхів:
    рівень електромагнітних полів від двигунів та їх можливий шкідливий вплив на організм.було подолано.
    Думаю на виробничому рівні рівень ЕМвипромінювання буде знижений за рахунок індивідуальних двигунів на кожне колесо.

    Деякі цікаві нюанси.
    Чувак має відстрочку на 5 років по сплаті податку на авто.
    На 100 км машина їсть на 1,7 Є електроенергії. (17 гривень станом на сьогодні)
    Відсутні витрати на заміну фільтрів, масла (окрім коробки передач і роздатки), ремнів, свічок та інших дрібниць.

    Але зимою він таки може замерзнути :))). Хоч що їм - в них Баварія.

    Витрати склали близько 10 тис Євро. Але в цю суму увійшло - мотор (близько 2 тис)
    Податок (близько 2 тис.) батареї (близько 4 тис)

    ---------- Додано в 12:05 ---------- Попередній допис був написаний в 12:00 ----------

    Так. Близько 10 тис. - якщо літієві на 160 км ходу.

    ---------- Додано в 12:07 ---------- Попередній допис був написаний в 12:05 ----------

    Чекаєм, коли Китай вийде на ринок :)))

    ---------- Додано в 12:10 ---------- Попередній допис був написаний в 12:07 ----------

    В Європі є.
     
  18. Svjato

    Svjato Well-Known Member

    Переглядаю якраз передачу про один електромобіль.

    Знайшов неті

    Зробив подорож з Європи через Аравію, Індію і прибув в Австралію.

    Елементарна зборка і та робоча... :)
     
  19. Svjato

    Svjato Well-Known Member

    Електромобілі набирають оборотів. :preved:

    Китай втягнувся в гонку розробок (краде технології в Європі)

    Форд випустив свій електромобіль (сподіваюся тепер не тимчасово...)
     
  20. Deus igrok

    Deus igrok Дуже важлива персона

    заправка буде на спец, станціях ... .там відлік йде на хвилини ...
    [​IMG]

    Battery

    Custom microprocessor-controlled lithium-ion battery with 6,831 individual cells. 3.5 hour charge time from empty to full using the Tesla High Power Wall Connector at 240 Volts and 70 Amps.

    Range 245 miles Expected Battery Life Seven-years or 100,000 miles
    ==============

    Якщо я правильно зрозумів, то від 240 зараджається за 3,5 години.
    Вистачає заряду на 400 км
    Батарейка придатна на 7 років, або 160 тис км. .... тобто на 400 повноцінних зарядів ))

    http://www.youtube.com/watch?v=rF8fFVuIS2M&feature=related

    до 100 за 4 сек.
    вижимають 200км/год
     
    • Подобається Подобається x 1
а де твій аватар? :)